Gå til innhold

Den store Star Wars-tråden!


Ksungam

Anbefalte innlegg

Episode 3 er en fantastisk film. Hayden Christensen synes jeg har forbedret seg kraftig, og spiller faktisk bra, i min mening.

 

Med et plot som at Jediene faller, så var filmen dømt til og bli fantastisk. Selv om jeg synes de kunne gjort mer ut av det. F.eks. tatt og vist scener fra da den nylig kronede Darth Vader og hans 501.st. legion med stormtropper stormet jedi templet og drepte alle jediene. Får bare se det i 2-3 sek :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes overgangen fra god til ond (Anakin's overgang, that is) var helt tragisk.

 

Først er han en snill, ivrig og plagsom liten gutt. Så blir han eldre, og tror han er verdens beste. Han hater Obi Wan, men han elsker Obi Wan (nei, ikke skrivefeil). *Svipp* Ond Anakin.

 

Imho kunne Lucas spart seg for hele den andre trilogien. Stort sett alt kunne vært gjort bedre.

 

EDIT: *sniff sniff* - lukter flammer her.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Jeg synes overgangen fra god til ond (Anakin's overgang, that is) var helt tragisk.

 

Først er han en snill, ivrig og plagsom liten gutt. Så blir han eldre, og tror han er verdens beste. Han hater Obi Wan, men han elsker Obi Wan (nei, ikke skrivefeil). *Svipp* Ond Anakin.

 

Imho kunne Lucas spart seg for hele den andre trilogien. Stort sett alt kunne vært gjort bedre.

 

EDIT: *sniff sniff* - lukter flammer her.

6741008[/snapback]

 

Syntes forvandlingen var grei jeg. Vi fikk se litt av det i andre episode og overføringen ble grei. Men nå er jo Hayden en ganske middelmådig skuespiller, så resultatet kunne vært bedre, både med en annen skuespiller, og regissør.

 

Syntes fortsatt Lucas har den beste Star Wars-filmen, dog..nemlig episode 4.

Lenke til kommentar

Overgangen var egentlig ikke atlfor dårlig skrevet. Scenen var jo lagt til rette at Anakin måtte velge side akkurat da, og hadde ikke tid til å nøle vis han skulle redde sin kjære (les Palpatines krefter).

 

Noe som kunne ha blitt gjort bedre i overgangen er at Anakin kanskje hadde angret mer på sin beslutning. Plutselig etter at han kapper av Mace's hånd, så er han fullblods onding. Der å slakte unger og knele for en mørk lord er selvfølgeligheter.

Lenke til kommentar

Jeg ser at dere er delvis uenig, men på den annen side er dere ikke helt uenig heller? Dere mener vel også at den kunne blitt gjort bedre? For meg var den alt for brå, og det som skjedde var alt for åpenbart (muligens grunnet Christensen's elendige skuespill). Den scena i Episode II, hvor Anakin begynner å sutre om hvor lite Obi Wan verdesetter hans enorme krefter... den scena fikk meg nesten til å spy. De kunne mildt sagt gjort det mye mer "subtle" (forbanna norske vokabular, som ikke har slike ord!).

 

EDIT: Er forresten enig i det du sier sist der, SS. Han står der liksom og vurderer hvem av Keiseren og Windu som har rett, så hjelper han keiseren (i tvil). *pang*, "Mester! Jeg er kjempeond! Weee!". Det blir bare ikke troverdig. Men igjen, Lucas ville vel at 10-åringene også skulle skjønne hva som skjedde... :nei:

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Poenget mitt er jo at det ikke er noe jeg ikke forstår. Det er bare at det blir litt vel lett å forstå. Jeg mener at Anakin's overgang burde vært mye mer gradvis, egentlig slik at vi ikke merker den første gang vi ser filmen, og når man så ser gjennom filmen neste gang, eller gangen etter det, finner man ut at "Aha! Her ser vi jo at han ble påvirket!", eller noe slik. Det ble, som sagt mange ganger, alt for brått, og dermed ikke noe troverdig. En person kan ikke gå fra kjempesnill til universets nest ondeste person. Joda, han gjorde noen ting som påvirket han, som da han drepte alle de Tusken-folka. Der kommer enda et problem, det merker man ikke i det hele tatt. I begynnelsen av neste film er han bestekompis med Obi Wan (enda mer kompis enn i Ep II), så da blir det bare desto mer ulogisk at han plutselig skulle bli slik.

Lenke til kommentar

x-nobbit: Hvis du ikke har noe konstruktivt å komme med, så la være å poste.

 

Filmen er filmen, boka er boka. Jeg ser det på en annen måte. Jo mer jeg opplever, leser, ser, hører, føler osv som kan kobles sammen gjennom flere medier, jo mer sammenheng og mening får slik underholdning for meg.

 

Angående Anakins overgang så har vi jo diskutert det før. Muligens i denne tråden.

 

Dessuten ignorerer du hva jeg skrev:

 

Vel, har det falt deg inn at folk kan være irrasjonelle, brutale og plutselig snu brått om på alt det de har sagt og gjort?
Endret av cun
Lenke til kommentar

Jeg ignorerte ikke utsagnet ditt. Jeg kommenterte det bare ikke. Det er jo fordi jeg ikke er uenig, og jeg vet at folk gjerne kan gjøre snåle, spontane ting. Likevel, å gå fra å være en nervøs forelsket fyr til universets ondeste person, som hater alt og alle? Nei, da bør det gjøres med mer dybde enn hva den godeste Hr. Lucas klarte.

 

Jeg synes forresten det er snålt at du mener noe à la "filmen var møkk, men siden boka var så bra, så blir jo filmen mye bedre også" (jeg sier ikke at du har sagt at filmen er møkk, men du forstår vel poenget mitt uten å pirke på småting?). Jeg forstår ikke det helt. Hadde det stått "based on the novel" før eller etter filmen, ville jeg kanskje tatt det mer i betraktning, og kanskje dømt filmen mer utifra den.

 

Ja, vi har vel diskutert det før, og vi får vel la det være med det. Jeg synes personlig måten Lucas har gjort det på, når det gjelder Anakin's overgang (+ noen andre, mindre ting) er elendig. Det var liksom det som hele den nye trilogien skulle handle om. Da hadde jeg håpet på litt mer enn akkurat hva jeg visste fra før. Litt flere detaljer, kanskje.

Lenke til kommentar

Å legge ord i munnen på andre er småting? Filmen er bra og blir enda bedre i betraktning av boka.

 

Du vil ha mer av filmen, men det lar den deg ikke få, dermed anbefalte jeg boka. Om filmen er dårlig av den grunn er ikke selvsagt. Noen undrer og oppsøker informasjon av nysgjerrighet, andre tolker det som en svakhet fra filmskapernes side.

 

Lucas kunne ha gjort mye annerledes, men Episode III var en såpass storslagen og trist avslutning at jeg lot gleden av å se underholdende og til tider hjerteskjærende film ta overhånd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...