Gå til innhold

Jeg nekter å kjøpe et spill til, med mindre...


Anbefalte innlegg

...jeg finner et spill som er nyskapende, originalt, rivende engasjerende og lagd av spillere for spillere, ikke av spillere uten kreative fibre som attpåtil blir ikledd tvangstrøye som lager spillene for at diverse CEOs har nok overskudd på kontoen.

 

Okey, satt på spissen, men greia er at jeg klarer ikke mer. Jeg har ikke kommet forbi den første byen i San Andreas, jeg er kun halvveis i Prince of Persia etter spredte halvtimes sessions, God of War har gitt meg to timers variabel underholdning og til og med Pro Evolution Soccer 3, et høyt verdsatt spill av undertegnede, klarer ikke å skape de mest intense følelsene, det genuine engasjementet og den uopphørlige innlevelsen jeg sårt, sårt lengter etter nå om dagen.

 

De siste ukene har jeg spilt Deus Ex non-stop, omtrent det eneste spillet hvor skudd blir avfyrt som kan få meg til å sitte til jeg har glemt at det er noe som heter fast føde, og at det faktisk må inntas. Daglig. Jeg spilte forresten nettopp demoen til Darwinia, et meget friskt pust om ikke friskt som visse mennesker skal ha meg til å tro (ja, du, Kieron Gillen, DU JA!)

 

Gi meg et spill som roper innlevelse, et spill som er tatt vare på som et lite barn av utviklerne, et spill som bryter med normer, rammer - økonomiske og kreative - et spill jeg virkelig kan fordype meg og stadig finne nye ting.

 

God of War er godt laget, har fantastisk grafikk, et relativt godt plot og en god atmosfære, men jeg har faen ikke lyst til å drepe 16 føkkings monstre for å komme forbi et rom, for deretter og deise inn i 3 andre monstre tilsvarende størrelsen på den forrige horden jeg ikke hadde mye glede av å drepe. Slash, hack, slash, hack, slash, hack. Ooh, hvis jeg hopper og snur meg sånn, så slasher og hacker jeg på en annen måte, MED SAMME EFFEKT! Nyskapende! Engasjerende!

 

NEEEEIII!!

 

:(

 

Mitt nye mål er å klare å grave opp alle juveler spillbiblioteket kan tilby. Rez ser ut til å kunne være noe for meg, selv om det hvertfall ser deprimerende gjentagende ut, og kanskje jeg bør gå til anskaffelse av en Cube med Katamari Damashii. Jeg har virkelig problemer med å spille "vanlige" spill om dagen, klarer ikke sitte lenge av gangen med samme spill. Jeg vil rett og slett ikke sløse bort mer penger på denne måten, og foretar meg heller grundig research av et interessant spill enn å spontan-kjøpe Platinum-versjoner av gamle AAA titler som blir liggende å samle støv. Og jeg tror ikke det er mangel på konsentrasjon som er problemet, ettersom det har vært et voksende problem og ikke et jeg opplevde å ha for noen år tilbake.

 

Tilgi meg sutringen, men forhåpentligvis finnes det noen der ute med de samme følelsene (les: mangel på følelse), som vil diskutere spill som er lagd av mennesker med en genuin kjærlighet for mediet, som ikke er enten drevet av penger eller bundet av det.

 

Når jeg kommer idag får vi se om Introversions Uplink er noe tess, det lover hvertfall godt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må si jeg faktisk er enig med deg. Jeg har selv cod 2 og spillt det en del på xbox 360. Jeg føler ikke noe når jeg spiller det. Jeg bare spiller og prøver å skyte så mange personer som mulig. Det gir meg ikke noen form for kick eller lignende.

Så jeg lengter også etter et spill som virkelig er nyskapende og artig.

 

Edit: skrivefeil

Endret av Andyax
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om du har prøvd noen av resident evil-spillene. Jeg skal ikke komme her å si at de nødvendigvis er særlig nyskapende lengre, men de har en stemning som bare suger deg inn. Det er ikke noen kjappe komboer og hopetall med monstre her, du står opp i mot et relativt lavt antall fiender, som du har enda mindre ammunisjon for å ta ned. Du må løse oppgaver, og får servert en en nokså interessant historie gjennom tam voice-acting. (:p)

 

Noen hater resident evil, men jeg elsker det. Panikk, hjernetrim, frykt, panikk , klaustrofobi og sinne er stikkord her.

 

4ern er egentlig et lite unntak, da det gjorde en vri mot mer action-orientert gameplay, noe jeg ikke er helt sikker på om jeg liker. Men spillet er genialt i seg selv, selv om det egentlig ikke er helt sånn som det resident evil jeg har lært å elske opp igjennom årene.

Lenke til kommentar

Ja, føler frustrasjonen her, og er nok enig. WW2 spill hadde kanskje vært morsomt, hadde det ikke vært gjort ca 1 milliard ganger før i alle spille sjangere du kan komme på.

 

Greit, CoD2 er morsomt, men desverre utrolig kjedelig i lengden og gjort før. Tyskere er stygge, dumme folk som smarte briter, russere eller amerikanere må knerte. Erm, ok, har ikke en sak alltid 2 sider? Om så har i alle fall utviklerne totalt glemt den tyske versjonen.

 

Greit at tyskerne ikke var snill, men ser du det slik var ikke russerne skiten likere. Så hvorfor det ikke kan komme et spill hvor du spiller som tysker, ja det vet ikke jeg. Kanskje det er slemt å drepe britter, russere og amerikanere? Ikke vet jeg.

 

Savner ja et spill som er nyskapende og ikke gjort millioner av ganger før. Kanskje et FPS alla SoF 1 og 2, hvor du spiller i en moderne verden, med moderne våpen mot mennesker.

 

Ser nesten ut som det er 2 plotter innenfor FPS. Er det ikke WW2 med normale våpen og mennesker må det være futuristisk med laser og monster.

 

Men men, som den håpløse gamer jeg er svelger jeg det meste rått uten å sjekke datoen på produkte. Er bare slik jeg er.

Lenke til kommentar

Jeg har sett litt på GameSpot.com, og deres "game of the year"-utdeling. Noen spill som slo meg som interessante, men som jeg stadig ikke har prøvd er:

Indigo Prophecy

Killer7

Psychonauts

Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth

 

Har ikke spilt noen av spillene, men det kan kanskje være noe å titte på om du er tom for spill. I alle fall kan du se hva som ser spennende ut og prøve demo eller fullversjon.

Lenke til kommentar
Jeg har sett litt på GameSpot.com, og deres "game of the year"-utdeling. Noen spill som slo meg som interessante, men som jeg stadig ikke har prøvd er:

Indigo Prophecy

Killer7

Psychonauts

Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth

 

Har ikke spilt noen av spillene, men det kan kanskje være noe å titte på om du er tom for spill. I alle fall kan du se hva som ser spennende ut og prøve demo eller fullversjon.

5375338[/snapback]

 

Plukk opp en kopi av Idigo Prophcy, garantert slager. Utrolig spennende spill. :thumbup:

Lenke til kommentar
...

Greit at tyskerne ikke var snill, men ser du det slik var ikke russerne skiten likere. Så hvorfor det ikke kan komme et spill hvor du spiller som tysker, ja det vet ikke jeg. Kanskje det er slemt å drepe britter, russere og amerikanere? Ikke vet jeg.

5375294[/snapback]

Forsåvidt blir jo en del av dine medsoldater drept i løpet av spillet da.

Det ville krevd ganske mye av historien i et spill om det skulle vært lagd fra tyskerenes synsvinkel, og det sier jo seg selv. Siden det jo var tyskerne som startet krigen, er det ikke lett å forsvare et spill som COD 2 om du skulle spilt som tyskerne. Historien måtte kanskje vært noe lingnende som filmen Das Boot. Gjenspeile livet til frontsoldatene og å skape litt sympati uten at man forherliger tyskernes krigsprestasjoner.

Lenke til kommentar
Gothic-spillene, har alt man måtte ønske seg av muligheter i et middelaldersk RPG-spill (med unntak av multiplayer)...

5373606[/snapback]

 

Amen. En veldig ukjent, tross veldig god spillserie. Nå ser det ut til at Gothic-serien endelig får den publisiteten den fortjener (blant annet i og med at Gothic 3 kommer).

 

Vi får se da, når Gothic 3, TES IV: Oblivion og STALKER kommer da, om de klarer å gjøre noe med det alt for slappe miljøet vi har akkurat nå. Nå begynner jeg å bli lut lei multiplayer-spill og spill som kun baserer seg på grafikk.

Nå vil jeg ha noe à la GTA: San Andreas, som er gigantisk, som man må spille i omtrent 50 timer før man blir ferdig med, og som er kjempefengende hele veien gjennom.

 

Dette lover Oblivion, STALKER og Gothic 3 at de skal være (tviler på at de lyver, siden de alle har mange RPG-elementer, som stor frihet og et stort areale å bevege seg rundt i).

 

Dessuten får vi også en del andre godbiter i år, som Gudfaren (alle gamere er vel spent på hvordan det spillet blir?) og Hellgate: London (FPS-RPG), om det kommer i år da. :)

Lenke til kommentar
Jeg har sett litt på GameSpot.com, og deres "game of the year"-utdeling. Noen spill som slo meg som interessante, men som jeg stadig ikke har prøvd er:

Indigo Prophecy

Killer7

Psychonauts

Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth

 

Har ikke spilt noen av spillene, men det kan kanskje være noe å titte på om du er tom for spill. I alle fall kan du se hva som ser spennende ut og prøve demo eller fullversjon.

5375338[/snapback]

 

 

 

Indigo Prophecy/ Fahrenheit som det heter i Europa er et veldig godt spill, man lever seg skikkelig inn i det. Det er som å spille hovedrollen i en psykologisk triller :thumbup:

Lenke til kommentar

Kanskje KOTOR (da mener jeg helst 1'ern) er noe for deg? Veldig engasjerande spill, selv om du ikke er Star Wars fanatiker.

 

Du nevnte Pro Evolution Soccer, da antar jeg at du kanskje liker fotballspill. Prøv Football Manager 05/06. Er faktisk ikke så veldig dårlig om du ikke er så opptatt av å se alt i 3d osv.

 

Et FPS-spill jeg syns var litt artig og som kom som et friskt pust, var XIII, som kom ut for 3 år siden om jeg ikke husker feil. Er laget som en tegneserie, dessuten var plottet bra.

 

Ellers er jeg veldig enig med deg. Vi trenger noe nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...