Gå til innhold

ATI R580 bilder og specs


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å bruke 5000 - 10 000 på hobbyen sin i løpet av ett år er ikke så veldig mye penger. De som f.eks har motorsykkel bruker jo mer penger enn dette før de i det hele tatt har kjørt en eneste meter (prisen på sykkel, avgifter og forsikringer, vedlikehold mm.) Så om noen bruker 10 000 på PC i året er det ikke mye penger.

 

Nå bruker jeg bare rundt ca 3000,- i året på PC, kjøper alltid det nest beste (ytelse vs pris) og selger de gamle delene (hvis man ikke venter for lenge så får man faktisk en del igjen for det gamle). Har også solgt datadeler som er over 5 år gamle på bruktsidene her på hw.no.

Lenke til kommentar
[OT]

For å rette opp et om mulig feil inntrykk: Jeg sitter foran PC max 5t i uka. Spiller kanskje en gang annenhver uke. Jeg har ikke tid til mer siden jeg studerer fra 8 om morgenen til 20 om kvelden. Ikke partyløve for meg betyr å ikke drikke mengder alkohol. Koster altfor mye penger. Dessuten er det definitivt ikke så gøy som alle skal ha det til. Det finnes ca 457 andre måter å ha det mye mer gøy sammen med andre enn å gulpe innpå gift i form av etanol.

Istedenfor bil har jeg sykkel. Det er geeky med folk som kjører bil overalt, selv om distansen egentlig var kort nok til å sykle. Enkelte folk er i ferd med å bli skikkelig pysete og tåler ikke litt kuling og regn.

Du ville muligens bli overrasket over hvor lite "nerd" jeg er hvis du møtte meg. ;)

[/OT]

 

 

[OT]

8-20? Heh, klarer du virkelig ikke å makse ut karakterene med 8 timer pr. dag? Jeg studerer 8-16 hver dag, og jeg har enda ikke gått glipp av en A, temmelig langt derifra også.

 

8-20 blir man bare lei av.

[/OT]

 

 

Uansett, hva skjermkortet angår - jeg er glad i bærbare enheter - lurer på når ATI skal levere en skikkelig GPU til bærbare... ser ikke ut som det blir denne iallefall :-)

Lenke til kommentar
30A 12v? Min NorthQ 400w leverer 15A på 12v railen. Er vel få 450w strømforsyninger som leverer 30A på 12v (jeg kan ikke huske å ha sett noen).

Er litt skeptisk til strømforbruket.

 

 

Edit: leif

5356752[/snapback]

du må legge sammen begge 12v railene... :) regner med det blir 30A på combined 12v rail :)

Lenke til kommentar
Ati har satt srømforsyningskraven så skyhøyt for å garantere at selv en Q-Tec på 450W burde overleve. De tenker vel sikkert på å sikre seg 100% mot strømforsyningsproblemer. Det sier seg selv at en Antec/Enermax/OCZ e.l. på rundt 350W burde holde. Eller hva?

5354644[/snapback]

Jeg antar at det var meg du skulle quote oddarne, da det innlegget du quotet ikke hadde noe med saken å gjøre.

 

Ja, det er akkurat det jeg mener. At de skal sikre seg at psu-er med så svake rails som q-tec sine skal kunne drive disse kortene.

 

De som whiner sånn om strøm, hvordan har det seg at en Shuttles 250W psu holder til det meste? Da tenker jeg på min kamerat sin maskin, som består av P4 3GHz, 6600GT og 512mb minne, samt 1 hdd.

Endret av Big SturL
Lenke til kommentar

Jeg hadde litt lyst på et X1800 kort når jeg skal oppgradere over nyttår. Men tenkte jeg heller ventet på X1900 som var rett rundt hjørnet med R580 siden R520 var såpass forsinket.

 

Men hvis det viser seg at strømkravene blir helt hinsides så går jeg heller for et 7800GTX 512MB.

 

Jeg husker ikke Voodoo 5 6000, hadde aldri disse kortene.. kjørte Gforce 2 Ultra på den tiden. Men hvis det hadde ekstern størmforsyning ville jeg ikke kjøpt det.

 

Jeg spiller faktisk F.E.A.R på 1024*768 med det meste av effekter enablet og physx på medium osv. på et 6600GT med native freq. og en xp-m2400@2500Mhz samt 2GB ram. På en 24" LCD er det meget pent og tilfredstillende.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En meget lovende info der.

 

1. Det at det kreves 450W powersupply med 30A 12v rail. Vil det si at mitt 480W Tagan er nok for hele systemet hvis jeg har kun 1-2 HDD og en DVD brenner og i tillegg ønsker å klokke?

 

2. Hva menes med PCIe 6pin powerconnector? Vil det si at alle PCIe kort bruker en ny powerconnector og at min dedikerte 4pins VGA connector ikke lenger gjelder?

Lenke til kommentar
En meget lovende info der.

 

1. Det at det kreves 450W powersupply med 30A 12v rail. Vil det si at mitt 480W Tagan er nok for hele systemet hvis jeg har kun 1-2 HDD og en DVD brenner og i tillegg ønsker å klokke?

Det er nok utregnet for et normalt system, dem har nok også tatt høyde for en god margin her.

 

2. Hva menes med PCIe 6pin powerconnector? Vil det si at alle PCIe kort bruker en ny powerconnector og at min dedikerte 4pins VGA connector ikke lenger gjelder?

5413454[/snapback]

Dette er den "nye" "PCI express graphic power connector". Overgang fra standard 4pins molex følger med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...