Gå til innhold

Fyrverkeritråden - Diskusjon rundt modifisering, bruk på dyr, oppned-oppskyting og annet tull = WARN


MyBigMouth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM
Dere er klar over at den avstemningen ikke påvirker valget om fyrverkeriforbud?

Dere sløser bort tiden ved å stemme nei, bruk heller tiden på å klage direkte til dem som skal ta dette valget.

Det vet jeg. Men det er en aldri så liten personlig seier å få det som jeg vil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ3x8Q2w

"Til tross for at bakkeraketten var påtent et kvarter tidligere gikk plutselig en siste rakett av midt i ansiktet på gutten.

 

Han ble hardt skadet. Gutten brukte vernebriller under selve oppskytningen, men disse var tatt av da raketten gikk av i ansiktet hans."

 

"Overlege Nils Bull ved Haukeland sykehus mener fyrverkeri må totalforbys for å unngå skader som dette"

 

Hjelper ikke å totalforby raketter når det er produksjonsfeil.

Lenke til kommentar
Då har eg gjort opp mi meining; rakettar bør ikkje vere lovleg for privat oppskytning. I går var eg ute på nyttårsfeiring slik som tidlegare år, men i år var det første gangen eg skulle nyte alkohol.

 

Den feiringa må vere noko av det sjukaste eg nokon gong har vore med på, og det gjekk klart opp for meg at alkohol + rakettar = False ! Det er eit under at ikkje nokon vart skada. Det vart skote rakettar på folk, inne i huset, på andre hus, og rakettane sto ikkje i noko bruskasse med flasker i, men vart skotne rett ut av hendene på folk. Det verste var dei to første rakettane som vart fyrt på samtidig. To store rakettar der pinnane berre vart stokke ned i marka, men letta dei ? Nei.. Som sagt igjen : eit under at ikkje nokon vart skada !

Det er nesten ikke synd på slike idioter som kombinerer alkohol og fyrverkeri. Det virker som om enkelte er såpass sprengte i huet at det eneste som får dem til å lære er å få en rakett i trynet, de har over hodet ikke min sympati. De det derimot er synd på er de uskyldige som blir offer for andres idioti, men det tror jeg ikke hender ofte i fyrverkerisammenheng.

 

Hvorfor skal de fornuftige bli fratatt muligheten til å kjøpe fyrverkeri fordi det finnes folk som ikke følger de skrevne sikkerhetsreglene?

 

SKjer det noe med raketten inni røret, blir heller ingen skadet fordi at det er et stålrør.

 

skal lage til en prototyp og gå videre med dette :-)

 

Pinneraketter er slett ikke så farlig som folk skal ha det til, det er bruken som er farlig. Setter man en pinnerakett i et medfølgende stativ/rør, og går noen meter unna, går det som regel ikke galt. Det er fulle folk som utgjør en trussel, og er det sannsynlig at fulle folk kommer til å drasse på et 8 meter langt stålrør? ;)

 

 

 

Haha :p

Nei det er sant. men det er iallfall en lur patent å unngå skader med pinne-raketter

Jeg fant et par pinneraketter 1 Januar kl 7 om morgningen da jeg var ute og samlet flasker etter alle idiotene (tjener flesk på det)

Hva skal jeg gjøre med dem? :S :(

Endret av satellite4030
Lenke til kommentar

Noen "smarte" jeg kjenner festet en "Chilli" nedover slik at den skøt nedi sjøen, det var morsomt hele havet lyste opp så vi kunne se nedi :lol:

Tror ikke noen fisker kom til skade heldigvis. :)

 

Hylere kan være farlige :ermm:

Klarte å lage røyk granat av en og fikk den andre til å eksplodere :omg:

Endret av satellite4030
Lenke til kommentar
EDIT: Hvorfor ikke la folk gå gjennom et kurs og få "Rakett-lappen". Det er en bedre løsning enn å forby raketter.

Det har jeg ingen tro på at vil fungere i det heletatt. Du tar en teoretisk/praktisk prøve på hvordan du skal sende opp raketter og får beviset. Når nyttårsaften kommer og du har drukket deg full på alkohol, tror jeg ikke denne prøven vil hjelpe deg noe særlig. Det er verken vanskelig eller krevende å følge bruksanvisningen på raketter, men alkohol og dumdristighet gjør at vi tror vi kan gjøre det på vår måte. Dessuten er det jo ulykker som kan skje - selv når bruksanvisningen følges. Selv sendte jeg opp en slik fontene på nyttårsaften. Det var ingen vind, den stod på asfalten og jeg var forøvrig helt edru. Likevel veltet den. Heldigvis var ikke dette kraftige saker.

 

Ja til totalforbud mot fyrverkeri. Kommunale oppskytninger med fint fyrverkeri duger. Politiet må være offansive mot smuglere. Jeg skjønner ikke hva vanlige folk har å gjøre med eksplosiver, igrunn. Det rammer også tilskuerne.

 

Den vanlige og triste artikkelen som kommer hvert år.

 

Goscinny :xmas:

Endret av Goscinny
Lenke til kommentar

 

Står ingenting om ho dama brukte vernebriller som man sefølgelig skalgjøre

 

Må også si at han legen har et litt feil intrykk av nyttåraften, at hele norges befolkning drikker seg sørpa før dem går ut å skyter.

 

Det å høre hva en øyelege har å si om fyrverkeri er vel det samme som å lese en bokanmelse av harry potter eller ringenes herre skrevet av en prest eller noe. Man får alt i veldig galt perspektiv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...