Gå til innhold

Fyrverkeritråden - Diskusjon rundt modifisering, bruk på dyr, oppned-oppskyting og annet tull = WARN


MyBigMouth

Anbefalte innlegg

Tviler på at forbudet mot raketter med styrepinner oppheves.

Det har både vært branner, trykkbølgeskader og personskader så forbudet står nok godt fast og kanskje alt annet en markfyrverkeri totalforbyes etterhvert.

http://www.ranablad.no/nyheter/article3251741.ece

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1003132.ece

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=192346

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/01/01/522601.html

 

Godt nytt år folkes!

Var det vært det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg tenker meg om var det faktisk noen idioter som fyrte av en rakett etter en poltibil. Til å sikkert være 14 år og drita sikta de rimelig bra. Den fløy under bilen og sprang. Da kom to politibiler og stod der til alle hadde forlatt området.

Lenke til kommentar

Nå er det jo slik at det sansynligvis blir nyttårsfeiring med batteri og bakkefyrverkeri neste år og, så kan vi ikke prøve å lage en liten oversikt over gode og dårlige kjøp når det gjelder batterier, basert på det vi så i går, hadde vært greit å hatt til neste år, det er jo nå vi husker hvordan de forsjellige så og hørtes ut :thumbup:

 

Jeg begynner gjerne med at Tunder til 25 kroner fra sparkjøp (festival ?) var veldig bra til den prisen!

 

Bandit til 499 fra Svea var også over all forventning med mye variert innhold i høyt tempo.

 

Ellers hadde jeg litt små effektrør, og der var chilliene dessidert best!

Endret av Runar777
Lenke til kommentar

Anbefalinger, batterier:

Bombard (Svea): Herlige effekter. Går enormt høyt. Likte denne godt. Litt dyr iforhold til at den bare har 7 skudd. (149,-)

 

Star Track(Power Star) : Kveldens vinner, mest pga prisen. Hadde 20 gode høye og flotte store buketter med enorme drønn. (99,-)

 

Jeg vil også trekke med effektrøret Chilli Shot (Festival, 12kr for 3 stk). Skuffer aldri. Fyrte opp 7slike sammen. Det ble en rå stor bukkett. Herlig å kose seg med før man tar frem de store gutta.

Endret av Bibbo
Lenke til kommentar

Fyverkeriet jeg kjøpte ble veldig bilig,kjøpte det på en fyverkeri bod mellom Brynsenteret og Alnabru senteret.Kosta bare 99 kr mulig dem gjorde en feil med prisen. I pakka var det tilsammen 13 rakketer og en del småting Flower rabbit 3 pakker med 6 i hver,en pakke med 8 Spectra Spinner,en Party Bottle,2 Orion Thunder.Også fikk vi 2 gratise værnebriller bra deal det der,tror dere dem i sjappa kan ha gjort en feil med prisen?

Lenke til kommentar
Hvis bakketing blir ulovlig 2008/2009 har ihvertfall jeg litt igjen.

Litt igjenn?

Ja... Men ikke veldig mye. Over 200 hylere...

 

Kjøpte pakke med 100 hylere, har sikkert 90 igjenn :!:

Hørte foresten at bakkefyrverkeri utformet som leker (tankser ol.) skulle bli forbudt neste år, noen som vet noe mer om det, hvorfor? :hmm:

Endret av p_reben
Lenke til kommentar
Hvis bakketing blir ulovlig 2008/2009 har ihvertfall jeg litt igjen.

Litt igjenn?

Ja... Men ikke veldig mye. Over 200 hylere...

 

Kjøpte pakke med 100 hylere, har sikkert 90 igjenn :!:

Hørte foresten at bakkefyrverkeri utformet som leker (tankser ol.) skulle bli forbudt neste år, noen som vet noe mer om det, hvorfor? :hmm:

 

Jeg tror jeg fikk med meg at det kunne være farlig for småbarn for de kunne se på det som leker. Tygge på det osv.

Lenke til kommentar

Har litt igjen her og.

 

2 pakker med speedfire= 200 hylere

4 pakker med megablink, 64 stykk

2 pakker med multiflash=20 stykk

2 pakker med knitter fritz= 40 stykk

1 Thunder Batteri

2 pakker grisehyl som er 1 år gammle

og mange spinnere og enda fere hylere som er 1 år gammelt :p

Endret av Skogslik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...