Gå til innhold

Xbox360 og AntiAliasing


NightWolfie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja nå lurer jeg fælt, ser på PGR3 og PDZ at her er det ikke en antydning til AA.

Hørte en på forumet nevnte at de senere spillene kommer med AA, stemmer dette?

 

Dessuten så jeg noen klipp av Condemned som jeg skaffer meg i morgen, det så ut som de hadde stappet det fult av AA! :w00t:

 

Så mitt spørsmål, hvilke spill har AA og hvilke har IKKE?

 

Takker for alle svar, dette må gjerne bli en diskusjon.

 

Nightwolfie :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kameo har AA, har ikke sett noe som skal tyde på at Fifa 06 RtTWC ikke har AA heller, men PGR3 har, som du har merket, ikke mye til AA.

 

Tenker at det kommer flere spill med 4xAA når utviklerene er litt mer familiere og får brukt litt mer tid med spillene.

Skrevet

jeg har hvertfall lest et eller annet sted at siden de fikk final dev kits så sent så er det noen spill som ikke har AA, men spill som kommer senere så skal alle ha 4 x AA. håper det skjer.

Gjest Slettet-p4PIYwb6
Skrevet

Det virker som Kameo har litt AA, men ikke PGR3. PDZ har altså like lite AA som PGR3?

Skrevet
Ja nå lurer jeg fælt, ser på PGR3 og PDZ at her er det ikke en antydning til AA.

Pussig - hos meg vil jeg definitivt si at det er brukt AA på disse to titlene.

Skrevet
Litt OT, men hva er Anti Aliasing?

5343861[/snapback]

 

Tja...skal prøve å forklare. Om du ser på linjene på en figur,bil,hus osv...om du ser på linjer som går på skrå eller som er buet.

 

Så vil du se at det er hakkete linjer. Altså ikke en perfekt bue eller en helt skrå linje. AA eller Anti Aliasing jevner dette ut slik at det blir ja...jevnere.

Skrevet

For å sitere meg selv:

 

Undersøkte litt rundt dette med mangel på AA i lanserings spillene. Forklaringen jeg kom over var dette; for å få full AA må bildet bli delt opp i biter (tiles) og buffer all geometri slik at polygonene kan bli delt opp inn i riktig tiles. For å gjøre dette effektivt må grafikk motoren bli designet med dette i tankene og siden dev kit'ene ikke hadde denne funksjonen før ganske seint i prosessen har ingen av lanserings spillene tatt i bruk denne muligheten.

Men det er blitt brukt "hacks" med å rendre i noe lavere oppløsning (for å unngå tiling) for å få med litt AA. Dette gjelder i det minste PGR3 og PDZ som kjører med 2xAA.

5290898[/snapback]

Skrevet
Litt OT, men hva er Anti Aliasing?

5343861[/snapback]

 

Tja...skal prøve å forklare. Om du ser på linjene på en figur,bil,hus osv...om du ser på linjer som går på skrå eller som er buet.

 

Så vil du se at det er hakkete linjer. Altså ikke en perfekt bue eller en helt skrå linje. AA eller Anti Aliasing jevner dette ut slik at det blir ja...jevnere.

5343893[/snapback]

 

Skjønner :!:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...