Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har et lite problem i Mediaportal som jeg håper noen kanskje vet en løsning på.

 

Jeg bruker pr. idag ffdshow til post processing av alt fra Live TV til DVD filmer i Mediaportal. Etter MYE prøving og feiling kom jeg til slutt fram til at 20050303-sse fungerte best og ikke minst mest stabilt til mitt oppsett.

 

Problemet mitt er at jeg gjerne skulle hatt mulighet til å sette forskjellige innstillinger for f.eks. Live TV, Xvid og DVD filmer i ffdshow. Det er mulig å sette opp forskjellige profiler i ffdshow, men jeg kan ikke finne ut hvordan jeg får ffdshow til å laste en bestemt profil så lenge jeg bare bruker raw video filteret i ffdshow.

 

Er det noen som vet om dette er mulig?

 

- Judaz

Lenke til kommentar

Har benyttet Media Portal i over ett år nå til min HTPC, og er godt fornøyd med funksjonaliteten. Bruker MP til visning av barnefilmer/tv-programmer i xvid/divx på tv`en, jeg organiserer mer enn 5000 bilder og over 4.000 cd`er i mp3-format. Alt styres med en Ati Remote Wonder fjernkontroll. Bruker Theatertek til dvd-avspilling på projektor.

 

Har ikke noe skikkelig tv-kort i pc`en, så jeg har droppet tv-funksjonaliteten via pc`en foreløpig.

 

Må si meg imponert over utviklingstempoet MP-crewet klarer å holde. Selv om jeg har vært ute for nye versjoner med til dels store bugs og påfølgene reinstallering av eldre versjon har det aldri vært lenge til neste utgave kom og feilene var rettet.

:)

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Har brukt påsken på å sette opp Mediaportal med mitt nye PVR-500 TV-kort og må si jeg er meget fornøyd så langt.

 

Men jeg har noen spørsmål.

 

MCE Fjernkontrollen - Kan denne brukes til å skru på/av PC'en?

 

Codec - Benytter i dag Nvidia codecen og er godt fornøyd med den, er dette den beste codecen å bruke eller mener dere andre er bedre?

 

EPG - Hvilken er enklest, best og mest oppdatert? benytter nå o2grabber, men synes denne inneholder litt feil (feil programposter)

Lenke til kommentar

 

MCE Fjernkontrollen - Kan denne brukes til å skru på/av PC'en?

 

 

 

 

Den funker til det ja, men jeg har et problem med min fjernkontroll, den har bare sluttet å virke, dette har skjedd før også men nå får jeg den ikke til å fungere igjen, noen sm har noen tips eller som har vært borte i dette før? :)

Lenke til kommentar

 

MCE Fjernkontrollen - Kan denne brukes til å skru på/av PC'en?

 

 

 

 

Den funker til det ja, men jeg har et problem med min fjernkontroll, den har bare sluttet å virke, dette har skjedd før også men nå får jeg den ikke til å fungere igjen, noen sm har noen tips eller som har vært borte i dette før? :)

5942331[/snapback]

 

Du har gjort det "vanlige" som å ta ut batteriene en stund, ta ut og inn USB pluggen igjen osv.. :)

Endret av WebKnight
Lenke til kommentar

 

MCE Fjernkontrollen - Kan denne brukes til å skru på/av PC'en?

 

 

 

 

Den funker til det ja, men jeg har et problem med min fjernkontroll, den har bare sluttet å virke, dette har skjedd før også men nå får jeg den ikke til å fungere igjen, noen sm har noen tips eller som har vært borte i dette før? :)

5942331[/snapback]

 

Du har gjort det "vanlige" som å ta ut batteriene en stund, ta ut og inn USB pluggen igjen osv.. :)

5942596[/snapback]

 

 

ja, jeg har prøvd alt det "grunnlegende", er sykt irriterende at jeg må bruke musa :p

Lenke til kommentar

Lagt til en del skins....

 

Ancg. MCE keyb.:

(...)Not much has changed from RC3 apart from some bugs being squashed, a few more cards being supported - oh, not to forget mofux' marvellous new MiniEPG and mPod's excellent MCE remote custom configuration option.

... mao.: Prøv RC4!

Endret av Okay
Lenke til kommentar
Lagt til en del skins....

 

Ancg. MCE keyb.:

(...)Not much has changed from RC3 apart from some bugs being squashed, a few more cards being supported - oh, not to forget mofux' marvellous new MiniEPG and mPod's excellent MCE remote custom configuration option.

... mao.: Prøv RC4!

5949191[/snapback]

 

Hei, dette hjelper vel ikke ang keyboard problemer??

Lenke til kommentar

Prøver å få MEDIOPORTAL til å fungere, men sliter litt med en feilmelding.

 

Når jeg går inn på TV i menyen, kommer det en melding som sier det er noe galt med TIMESHIFT eller noe i den duren. Jeg får verken opp bilde eller EPG.

 

Noen som kan hjelpe?

 

Jeg har forresten et ATI all in wonder skjermkort.. (tror dette skal funke)

 

:hmm:

Lenke til kommentar

Husker i fjor når jeg prøvde å bruke mitt r9600aiw sammen med Mediaportal at jeg fikk problemer. Ati har visstnok noe proprietært greier i forbindelse med hardware-encodingen av video fra tuneren som Mediaportal ikke kunne ta i bruk. Fikk aldri Mediaportal til å fungere med dette kortet. Imidlertid var det et arbeid i gang med å løse dette, slik at hardwaren i kortet skulle kunne tas i bruk. Jeg er usikker på hvor langt dette er kommet, eller om problemet overhodet er løst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...