Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det jeg savner er en en-klikks nedlasting som gir deg:

-Alle "normale" norske kanaler med narmalisert navn

-Kanal-logoer for de samme

-Ferdig oppsatt xml-fil for grabberen som 99% av oss bruker.

-La brukeren tune enten han bruker kabel/antenne/DVB-T og manuelt koble hver av disse til den korresponderende pre-definerte kanalen.

 

Det siste leddet må nødvendigvis komme siden

A)deteksjon av kanalnavn fungerer ikke tilfredsstillende

B)det finnes uendelig mange frekvens-allokeringer i forskjellige kabel-nett

 

Jeg har alt dette ferdig oppsatt men savner en måte å eksportere dette på?

 

mvh

Knut

5793877[/snapback]

 

Med det nye konfigurasjons api'et vi prøver å få inn i xmltv skal det være enklere for de forskjellige programmene å arbeide imot xmltv.

 

I den tv_grab_no rewriten jeg pønsker på planlegger å gjøre det på ca samme måte som den svenske grabberen gjør det. Ha en egen database som blir matet av grabbere for hver enkelt kanal.

 

Hvis noen har litt perl-skillz og vil hjelpe til så si ifra :) (trenger forsåvidt ikke være perl så lenge det scraper en side og dytter det inn i en database)

 

-C-

Lenke til kommentar
Jeg bruker windows media center i stua, men kunne gjerne tenke meg å prøve Media Portal for å sammenlikne. Noen som vet om jeg kan legge inn Media Portal på samme pc, uten at det fører til problemer for windows media center?

5816898[/snapback]

 

Det skal gå helt fint.

 

*Oppdatert første post med noen linker*

5816666[/snapback]

 

kan du forklare hva "CVS-Snapshots" er? :)

5817167[/snapback]

 

[latskap]

CVS (Concurring Versioning System)

 

CVS is used to manage the work of several software developers on one program. This file System manages the source of the software project and avoids conflicts between the versions the developers commit. For example two people work at the same time on the same source file and upload it. A normal file system would override the old one, Concurring Versioning System notifies that there is a conflict and tries to solve it by merging the two files. Besides that Concurring Versioning System always keeps backups of old files which can be restored at any time.

 

http://www.team-mediaportal.com/dokuw/glossary/cvs

[/latskap]

 

Siste CVS inneholder siste bug-fix og forbedringer. Forskjellige utviklerer jobber samtidig med disse, uten at det påvirker hverandres arbeid ved opplasting.

Endret av Okay
Lenke til kommentar

Dårlig med liv i denne tråden :(

 

jeg lurer på en ting ang. tv-kanaler, når jeg "autotuner" etter tv-kanaler, kommer det mange kanaler opp, og noen får automatisk riktige navn, men når jeg gjør om navnene på kanalene som ikke automatisk har fått navn blir de "stokket" om i mediaportal, feks: en kanal som jeg kalte NRK1 blir Disney channel. Så må jeg bytte navn igjen, dette er litt irriterende, noen som har samma "problem"? :)

Endret av Ca3
Lenke til kommentar

Jeg ser det er mange som ikke forstår at folk kjøper Windows Media Center - når alternativet er gratis.. Men det koster da bare noen få hundrelapper ekstra for Media-center-versjonen av Windows. Etter å ha prøvd Media Portal i stua de siste dagene er jeg tilbake til Bill Gates. Og jeg tror jammen det er verdt de 300 kronene jeg betalte ekstra :yes:

 

Hvis jeg skulle fortsette med Media Portal måtte jeg si opp jobben - det er jo en heltidsjobb å innstille riktig.. ;)

Lenke til kommentar

Du skal være klar over at MediaPortal 0.2 fremdeles er i "beta"-stadiet.

 

Flere muligheter er nok en av fordelene med MP i forhold til MCE.

 

Flere muligheter fører ofte til flere innstillinger. Et annet prg. som er godt likt av folket er Meedio, men det koster peng (ikke mye, men endog).

 

Har personlig bare lest om MCE - men føler jeg har grunnlag for mine uttalelser ut fra det.

 

 

PS: Det finnes "wizzars" for flere av innstillingene nå.

Lenke til kommentar

Et godt stykke arbeid dette!

 

Driver selv og eksperimenterer med Media Portal på min bærbare Dell 9300 og prøver å sette det opp slik jeg vil ha det.

Planen er å etterhvert bygge et Media Center for å koble til TV'en permanent.

Skal bruke Media Portal også på denne.

 

Kan jeg da kopiere Media Portal folderen fra den bærbare og over på den?

Poenget er å få overført alle settings når Media Centeret er ferdig bygd.

Jeg tenker vel kanskje at Media Portal og de samme programmer og codecs må installeres først og deretter kopiere over folderen?

 

 

Legger til et par linker fra Media Portal forumet.

 

Norske nettradioer: http://forum.team-mediaportal.com/viewtopic.php?t=5554

 

Nett TV stasjoner: http://forum.team-mediaportal.com/viewtopic.php?t=11730

 

TV stasjonene legges i sammen med radiokanalene i MyRadio.

Lenke til kommentar

Espadre:

 

Det er mulig å bruke et oppsett fra en annen maskin. Dette vil fungere så lenge referansene til mapper og slikt er likt plassert på begge maskiner.

Du må som du sier installere alt før du kopierer fra den bærbare, men ellers skulle dette gå fint så sant det er den samme versjonene av MP du bruker.

 

I denne perioden vi er inne i nå med beta testing frem mot en fullversjon, kan det skje endringer i databaser og innstillinger. Så det kan hende at to forskjellige versjoner ikke vil passe sammen.

 

Roy

Endret av ronilse
Lenke til kommentar

Vet ikke om dette er blitt postet før:

 

Det finnes et verktøy online for redigering av den Norske språkpakken her,, kalt MPLE.

Her kan du redigere alle de norske oversettelsene, samt laste ned den redigerte strings.xml til din datamaskin

Denne plasseres i folderen "MP root folder"\Language\Norwegian

 

Hvis du ønsker å bidra til at denne blir bedre post forslag tilbake på forumet eller legg den redigerte strings.xml opp som "patch" her.

 

Roy

Endret av ronilse
Lenke til kommentar

Er det noen som har en forklaring eller link til hvordan bruke Mozilla Firefox som default web browser i Media Portal?

Slik jeg har det nå har jeg Firefox installert på PC'en, men får Explorer browseren opp når jeg surfer gjennom MP i web browseren.

 

En ting til...

Finnes det en plugin for mer brukevennlig web browser?

Savner bla å legge til Favoritter...

 

Ellers skal jeg teste den norske språkfilen etterhvert.

Blir litt mer hjemmekoselig med MP på eget morsmål :thumbup:

Lenke til kommentar

Takk for svar ronilse.

Er vel godt mulig det har kommet en ny versjon av Media Portal når jeg kommer så langt.

Men når det kommer til at jeg har fått satt sammen en Media PC med MP så er jeg sikkert dreven at det går som en lek å sette opp MP på nytt :whistle:

 

Det morsomme og geniale med MP er jo at en kan integrere akkurat det en vil og sette det opp etter eget behov.

 

Hilsen en nylig MP fan

Lenke til kommentar

Firefox kan settes som standard under instillinger generelt og "forvalgt nettleser".

 

Ellers i MP 0.2RC3 er det med en integrert Webbrowser, denne må aktiveres i MP setup -> Plugins & Web Browser, her må det legges in bane til Favoritt folderen & ønsket startside.

Plugin krever Mozilla ActiveX Control som kan lastes Her.

 

Roy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...