Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen andre enn meg som har problemet med at visualiseren ikke forsvinner etter at man har brukt 'My music' eller 'My radio'? Det lille vinduet nede til venstre er det fortsatt, selv om jeg starter My Movies eller My TV og det er fryktelig irriterende. Jeg må faktisk Skru Mediaportal av og på for å få den bort...

 

Ellers er det finfint at Mediaportal endelig får den oppmerksomheten det fortjener, håper på en god og stabil release den 18. :-)

 

- Judaz -

Lenke til kommentar

Ble (desverre) en RC3 - ikke "final";

MediaPortal 0.2.0.0 RC3 released

Written by mPod 

Saturday, 18 March 2006

 

Unfortunately due to some last minute bugs we could not provide you with the greatly anticipated 0.2.0 final release.

As you will see in Mantis (our bug tracking system) we still have too many bugs at this stage. So as not to dissapoint we have decided to release another 0.2.0 candidate (RC3).

Please help us identify any outstanding issues with this release which are not yet listed in Mantis. This will help us make 0.2.0 final as bug free as possible and greatly improve your MediaPortal experience. With this in mind please report bugs on the forums and in IRC if not already listed.

 

The 0.2.0 final will be released as quickly as possible - we appreciate your patience.

 

 

Lenke til kommentar

Jeg skjønner meg godt på de som betaler 1000 for Windows MCE. Men når det gjelder MCE må man huske på to ting. MCE er egentlig kun en OEM versjon. Du har ikke lov å kjøpe MCE separat uten å kjøpe en større maskinvareenhet samtidig. (Jeg kan ta feil, men da har den endringen skjedd nylig. Det var slik før i alle fall)

Med MCE har man et stort selskap i ryggen for support (og nå skal vi ikke starte en antiMS krig). MCE har også Spotlight funksjonen som gjør at man kan leie film, se nett-tv og masse annet som de har nettopp fordi de har Microsoft med masse penger og høy status i ryggen.

 

Men over til EPG (Elektronisk Program Guide) problemer. For windows har du to valg for EPG. O2grabber som jeg ikke har veldig mye erfaring med, men den skal visst være veldig enkel å bruke. Og XMLTV som jeg har litt mer erfaring med siden jeg lager den norske grabberen der. (Ja jeg vet den mangler noen kanaler for øyeblikket, I'm on it.) En EPG fungerer som et elektronisk programblad. Du browser alle programmene på skjermen og huker bare av de du vil ta opp. Det er ikke så enkelt å forklare, det er mye enklere å prøve seg fram. Jeg har ikke prøvd å sette opp EPG i MediaPortal siden når jeg prøvde mediaportal så krasjet det bare. Kan ha noe med at jeg prøvde å kjøre det på et onboard Geforce 4400MX kort ;)

 

Til de som venter på oppdateringer av tv_grab_no: Jeg er på saken. Jeg har ikke veldig mye tid for øyeblikket men skal prøve å få klemt det inn. Driver også å planlegger en ny grabber som ikke baserer seg på skjermskraping av dagbladets nettsider. Men dette ligger litt fram i tid.

 

-C-

Lenke til kommentar

Det jeg savner er en en-klikks nedlasting som gir deg:

-Alle "normale" norske kanaler med narmalisert navn

-Kanal-logoer for de samme

-Ferdig oppsatt xml-fil for grabberen som 99% av oss bruker.

-La brukeren tune enten han bruker kabel/antenne/DVB-T og manuelt koble hver av disse til den korresponderende pre-definerte kanalen.

 

Det siste leddet må nødvendigvis komme siden

A)deteksjon av kanalnavn fungerer ikke tilfredsstillende

B)det finnes uendelig mange frekvens-allokeringer i forskjellige kabel-nett

 

Jeg har alt dette ferdig oppsatt men savner en måte å eksportere dette på?

 

mvh

Knut

Lenke til kommentar

Takk for at du tok deg tid til dette, men jeg har et par spørsmål:

 

I menyen "Scheduler" valgte jeg "7" for "Days to keep in guide", under "Grabber står det "tv_grab_no"(du velger via rullegardinen)

 

Hva skal det stå i rullegardinen på toppen?

 

 

 

Kan du forklare litt bedre hvor jeg skal lime inn disse filene fra zip-filen jeg lastet ned?

 

og når jeg trykker run grabber fåre jeg feil mld, og jeg blir spørt om jeg vil sende feilrapport eller ikke (slik standrard xp feil mld)

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...