Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte installere MediaPortal eller WMCE, men har et eldre PCI TV-kort liggende som jeg lurer på om støttes til TV opptak og EPG etc i noen av disse programmene:TerraTec TerraTValue BT878

 

TerraTec TerraTValue bruker Brooktree BT878 chipset og støtter max opptak i 768x576 oppløsning. Er dette fortsatt noe å skryte av? Regner med kortet ikke har MPEG-enkoding inkludert. Jeg finner ingen erfaringer med dette kortet på forum eller google om det funker med MediaPortal eller WMCE :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har et lite problem, å kjøre fullskjerm på monitoren går knirkefritt, men når jeg kjører TV-ut via S-video til TV'en blir bildet hakkete. Menyene og alt går veldig tregt. TV'en er en vanlig 29" Er kun ved bruk av MP at dette problemet dukker opp, går bra å se filmer via Mediaplayer og TV i Dscaler.

 

Noen som vet hva grunnen til dette kan være?

 

Skjermkortet er et Radeon 9800SE @ PRO med Omega drivere (Har også forsøkt med standard drivere uklokket og hatt nøyaktig samme problem.)

5896924[/snapback]

 

MP er basert på DirectX teknologi som kun støttes kjørt på den Primære skjermen, det du kan gjøre er å kjøre klonet skjerm (begge identiske) eller sette TV utgangen som primær skjerm.

 

Roy

5901035[/snapback]

 

Takker så meget for svar, ser ut til at dette er eneste måten å gjøre det på ja, og det funker fint.

 

Har nå bestillt meg Hauppauge! WinTV-PVR-500MCE og lurer på om det er noe spessielt med dette kortet når det kommer til installasjonen - fungerer det "out of the box" og hvilke drivere er de beste å bruke til dette kortet sammen med MP? Fungerer radiodelen (FM) med dette kortet?

Lenke til kommentar

MortenS: Du kan sikkert få det til å fungere, men dersom det ikke allerede gjør det kreves litt "hjelp til selvhjelp". Se MP forum.

 

 

WebNight: PVR500 skal fungere uttmerket. MP ble faktisk kjlrt med 7 (!) TV-tunere i et forsøk. Det finnes beta-drivere (eller noe slik) som anbefales, men de som følger med funker garantert også.

Lenke til kommentar
Hei

 

Har kjøpt PVR 150MCE og MCe tastatur. Fjernkontollen fungerer bra, men tastaturet fungerer ikke helt. Vil det fungere med mediaportal og vil det fungerer generelt under XP pro??

5899214[/snapback]

 

Hvis du har XP pro + SP2 + siste oppdateringer, så ligger alle driveroppdateringene for MCE remote & keyboard der allerede. Fungerte bra når jeg testet det på den bærbare maskinen for noen måneder siden, og det var den Norske xp pro versjonen.

 

PVR 150MCE fungerer perfekt med MP 0.2RC3, bruk MCE driverne slik at radion også fungerer.

 

Roy

5900968[/snapback]

 

 

Jeg får bare fjernkontrollen til å funke. Tastauret fungerer ikke helt, kun snarvei tastene.

Lenke til kommentar

Har nå bestillt meg Hauppauge! WinTV-PVR-500MCE og lurer på om det er noe spessielt med dette kortet når det kommer til installasjonen - fungerer det "out of the box" og hvilke drivere er de beste å bruke til dette kortet sammen med MP? Fungerer radiodelen (FM) med dette kortet?

5902260[/snapback]

 

PVR 500MCE fungerer kjempefint med MP, du må bruke MCE driveren for å få radion til å virke, den seneste driveren ligger her: Hauppauge og er merket WinTV-PVR-150 driver version 20_35_23348. Denne er for både 150MCE og 500MCE

 

Roy

Lenke til kommentar
snarvei tastene fungerer men ikke de andre?

Hadde det vert omvendt hadde jeg skjønt det men, dette var rart.

søkte litt på google, og fant en som hadde samme problem, med ingen løsning.

søkte litt mer, er ikke sikker på om dette hjelper men.

 

http://www.mcse.ms/archive212-2005-9-1856310.html

5902952[/snapback]

 

 

Dette funket heller ikke. Det ser ut som det fungerer for noen, men ikke for meg. De fleste sier at det fungerer med XP pro SP2. Synd at jeg ikke får oppdatert driverene pga language problemer ved installasjon.

Lenke til kommentar

Dette funket heller ikke. Det ser ut som det fungerer for noen, men ikke for meg. De fleste sier at det fungerer med XP pro SP2. Synd at jeg ikke får oppdatert driverene pga language problemer ved installasjon.

5903647[/snapback]

 

Har du forsøkt å gå rett på Kontrollpanel -> Tastatur -> Maskinvare (hvis flere, velg det tastaturet du bruker) -> Egenskaper Driver -> oppdater driver og pek mot den driveren du ønsker?

 

Roy

Lenke til kommentar

PVR 500MCE fungerer kjempefint med MP, du må bruke MCE driveren for å få radion til å virke, den seneste driveren ligger her: Hauppauge og er merket WinTV-PVR-150 driver version 20_35_23348. Denne er for både 150MCE og 500MCE

 

Roy

 

Høres lækkert ut! Takker for svar!

 

En annen ting - Under My News kan man få opp diverse RSS feeds - Stemmer det at når man trykker på disse så kommer det opp et vindu fylt av koding sammen med saken man vil se..? Synes dette virker litt snodig.. Har faktisk lagt inn ukens tilbud tråden fra dette forumet der også :)

Lenke til kommentar
Problemet er at jeg vet ikke helt hvilken driver jeg kan bruke. Sist jeg la inn en driver så sluttet fjernkontrollen å funke også. Den oppdateringen jeg øsnker å legge inn er en exe fil

5903694[/snapback]

 

Du kan prøve å gå inn i "Datamaskinbehandling -> Enhetsbehandling -> Vis enheter etter tilkobling -> Finn USB Host kontrolleren hvor "eHome Infrared Transceier" er, avinnstaller denne". Bruk deretter ett program sm feks. CCleaner til å fjerne gammel dritt fra registret og temp folderen, restart maskinen igjen og se om ikke de driverne som følger med SP2 legger seg korrekt inn igjen.

Det skulle ikke være noen grunn til å legge inn andre drivere, den driver pakken på nett var beregnet for XP home versjonen, ikke pro.

 

Roy

Lenke til kommentar
Ronlise: Mener SW-støtte forsvant før RC", og var tilbake igjen (i ny form) litt før RC3

5912250[/snapback]

 

Ja det kan nok stemme, den ble offisielt fjernet i 0.2RC2 den 10.01.2006. Det var da mulig å aktivere den via kildekoden frem til slutten av RC2 da den ble helt fjernet.

Fra rundt den 05.02.2006 (RC2) ble de første software kortene lagt inn igjen, men da som nå må du ha en prosessor (P 2.8 eller lignende) som handterer den og SW produsentens (eller lignende) mpeg konverter.

I 0.2RC3 har mange SW tunere blitt lagt til igjen (og flere kommer), men man må følge oppskriften for å få gjort dette.

 

Roy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...