Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

jeg har et lite problem med avspilling av filmer som liger lagret på pc'en, den bytter subtitle etter ca 5-6 minutter, da blir den subtitlen som står øverst på lista (vanligvis engelsk) automatisk byttet til. Dette er ekstremt irriterende, og dette skjer ikke med samme filmen hvis jeg spiller den samme filmen av på dvd-spiller, (altså uten medieportal)

 

Noen som har vært borti dette? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Ikke vært borti det der, hvilken codec bruker du og hvilken versjon av MP er det du har?

Er det med alle filmer eller enkelte?

 

Test om det er bedre hvis du gjør følgende,

MP Setup -> DVD -> Show subtitles & sett de til Norwegian (Hvis det er dette språket du ønsker)

MP Setup -> Decoder Filters (den du bruker), sjekk her at ”Always Forced subtitles” (eller lignende) er huket av (test også om det er bedre hvis denne står av).

 

 

Roy

Endret av ronilse
Lenke til kommentar

Dette var en fin tråd :)

Bruker selv mediaportal og er veldig fornøyd. Har prøvd MCE og meedio men syns ikke de var noe særlig.

Spesielt mce var tåpelig.

sitatMCE: (kommer det lys på skjermen? Trekk for gardiner)

 

Det er veldig bra support på mediaportal og mange muligheter.

 

Når det gjelder problemet med subtitle så har jeg aldri vert borti lignende. Kun at subtitles blei dobla pga 2 program som viste subtitle for divx.

Lenke til kommentar

det skjer med alle filmer jeg ripper inn på pc'en, så virker som om "problemet" ligger i mediepoartal, jeg bruker all in one codec pack jeg, hvis det sier deg noe?

Gi meg gjerne en link til codecen du bruker :)

Skal prøve det du forslo nå jeg ;)

Lenke til kommentar

Hi

Codecs pakker er fy, fy. :cool:

De ødelegger gjerne mer en de bedrer, hva er fil formatet til filmene du har rippet og eventuelt programmet du brukte?

 

Jeg bruker nvidia & mpeg2dec (default) coderen som standard.

(Jeg vet det jobbes med en codec pakke med forhåndsbestemte valg, men når den kommer det vet jeg ikke)

 

Roy

Endret av ronilse
Lenke til kommentar

Jeg har et lite problem, å kjøre fullskjerm på monitoren går knirkefritt, men når jeg kjører TV-ut via S-video til TV'en blir bildet hakkete. Menyene og alt går veldig tregt. TV'en er en vanlig 29" Er kun ved bruk av MP at dette problemet dukker opp, går bra å se filmer via Mediaplayer og TV i Dscaler.

 

Noen som vet hva grunnen til dette kan være?

 

Skjermkortet er et Radeon 9800SE @ PRO med Omega drivere (Har også forsøkt med standard drivere uklokket og hatt nøyaktig samme problem.)

Lenke til kommentar
Hi

Codecs pakker er fy, fy.  :cool:

De ødelegger gjerne mer en de bedrer, hva er fil formatet til filmene du har rippet og eventuelt programmet du brukte?

 

Jeg bruker nvidia & mpeg2dec (default) coderen som standard.

(Jeg vet det jobbes med en codec pakke med forhåndsbestemte valg, men når den kommer det vet jeg ikke)

 

Roy

5892827[/snapback]

 

kan du ikke gi meg noen linker da? ;)

Lenke til kommentar

Okay;

Det er morsomt med litt omtale av media portal. Da er det godt mulig programmet utvikler seg enda raskere og med lansering av flere plugins.

 

Har du eller noen andre for den saks skyld prøvd media portal sammen med boligautomatisering for styring av lys, varme, applikasjoner osv??

Tenker da mest på x10 standarden...

 

Fant nemlig en link med x10 plugin for media portal!

http://perso.wanadoo.fr/nopap/MediaPortal/

 

Dette programmet kan kjøres mot en pc interface som f.eks denne som er støttet av programmet:

http://www.smarthus.info/product_info.php?products_id=1184

 

Har tenkt å kjøre noe ala dette, men undersøker for øyeblikket alle mulighetene som ligger i media portal.

Foreløpig har jeg ikke funnet noen begrensninger for mitt bruk!

 

Mvh

Lenke til kommentar

Espadre: Jeg bruker mediaportal til å styre en lampe og en varmeovn. jeg har ikke hatt noe problemer med det, men det er også begrensa med muligheter.

Det er greit til dimming slå av og på. Er ikke noe tidsstyring som jeg kan huske.

Selv vil jeg bruke stemmegjenkjenning og trådløst blåtann 2.0 headsett for å kontrollere strømmen, og la programvaren være på serveren slik at jeg ikke trenger å la htpc-en stå på.

 

joffe11

Kansje du finner litt svar her. Jeg søkte på pvr 150 mce.

http://forum.team-mediaportal.com/search.php?mode=results

Noen har problemer med Hauppauge, men disse vil nok forsvinne.

Men du bør nok forsikre deg om det. Får du ikke svar her så spør på mediaportal forumet.

Lenke til kommentar
Hei

 

Har kjøpt PVR 150MCE og MCe tastatur. Fjernkontollen fungerer bra, men tastaturet fungerer ikke helt. Vil det fungere med mediaportal og vil det fungerer generelt under XP pro??

5899214[/snapback]

 

Hvis du har XP pro + SP2 + siste oppdateringer, så ligger alle driveroppdateringene for MCE remote & keyboard der allerede. Fungerte bra når jeg testet det på den bærbare maskinen for noen måneder siden, og det var den Norske xp pro versjonen.

 

PVR 150MCE fungerer perfekt med MP 0.2RC3, bruk MCE driverne slik at radion også fungerer.

 

Ca3:

Mpeg2dec coderen er inkludert i MP og fungerer veldig bra. nVidia Purevideo coderen fåes som en trial herfra slik at du kan få et overblikk over hvordan den fungerer.

 

Roy

Lenke til kommentar
Jeg har et lite problem, å kjøre fullskjerm på monitoren går knirkefritt, men når jeg kjører TV-ut via S-video til TV'en blir bildet hakkete. Menyene og alt går veldig tregt. TV'en er en vanlig 29" Er kun ved bruk av MP at dette problemet dukker opp, går bra å se filmer via Mediaplayer og TV i Dscaler.

 

Noen som vet hva grunnen til dette kan være?

 

Skjermkortet er et Radeon 9800SE @ PRO med Omega drivere (Har også forsøkt med standard drivere uklokket og hatt nøyaktig samme problem.)

5896924[/snapback]

 

MP er basert på DirectX teknologi som kun støttes kjørt på den Primære skjermen, det du kan gjøre er å kjøre klonet skjerm (begge identiske) eller sette TV utgangen som primær skjerm.

 

Roy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...