Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har et Hauppage! WinTV500MCE kort og ønsker å bruke Media Portal, men hvordan finner jeg radio delen på menyen? Jeg har installert nyeste drivere fra Hauppage! (ftp://www.hauppauge.com/Support/PVR150/Beta/pvr150_500driver_24103%20autoinstall32.exe) og selv da får jeg ikke noe radio.. noen som vet hvorfor og hvordan dette kan fikses? Jeg forsøkte å installere MS MCE2005, og der fungerte alt, bortsett fra at jeg hele tiden fikk melding om at disken var full etter å ha sett på TV en stund (uten at det var noen opptak på gang og jeg hadde 400GB ledig)

Lenke til kommentar
Hei

 

Når jeg bruker "min tv" har jeg problemer med at lyden er i usymc med bildet. Jeg har en  PVR150MCE. Hva er galt? Fungerer fint ved film

5986647[/snapback]

 

Hvilken codec bruker du til TV?

Ingen usync here ved bruk av Mpeg2Dec Filter (Video) & MPEG/AC3/DTS/LPCM i kobinasjone eller nvidia for begge.

 

Roy

Lenke til kommentar
Hei

 

Når jeg bruker "min tv" har jeg problemer med at lyden er i usymc med bildet. Jeg har en  PVR150MCE. Hva er galt? Fungerer fint ved film

5986647[/snapback]

 

Hvilken codec bruker du til TV?

Ingen usync here ved bruk av Mpeg2Dec Filter (Video) & MPEG/AC3/DTS/LPCM i kobinasjone eller nvidia for begge.

 

Roy

5989728[/snapback]

 

Jeg bruker Mpeg2Dec Filter (Video) & MPEG/AC3/DTS/LPCM . Tror dette begynte etter at jeg testet Nvidia filteret. Har nå avinnstallert disse igjen.

Lenke til kommentar
Hei

 

Når jeg bruker "min tv" har jeg problemer med at lyden er i usymc med bildet. Jeg har en  PVR150MCE. Hva er galt? Fungerer fint ved film

5986647[/snapback]

 

Hvilken codec bruker du til TV?

Ingen usync here ved bruk av Mpeg2Dec Filter (Video) & MPEG/AC3/DTS/LPCM i kobinasjone eller nvidia for begge.

 

Roy

5989728[/snapback]

 

Jeg bruker Mpeg2Dec Filter (Video) & MPEG/AC3/DTS/LPCM . Tror dette begynte etter at jeg testet Nvidia filteret. Har nå avinnstallert disse igjen.

5990335[/snapback]

 

Etter at jeg også installerte NVidia Decoder software, fikk jeg også problemer med sync av lyd i forhold til bildet.. Så jeg prøver å avinstallere disse slik Roy har gjort.. Vet ikke hvorfor det ble slik da men.. men NVidia var faktisk bedre på farge gjengivelse.. men hjelper ikke nrå lyden ikke er synket

Lenke til kommentar

Hei.

 

Nå har jeg prøvd ALT, men klarer ikke få EPG til å funke.

 

Jeg er helt fersk med dette, noen som gidder å gi en skikkelig nybegynner oppskrift på hvordan det skal gjøres riktig?

 

Har lest her og på forumet på hjemmesiden, men neida...

 

Når jeg kjører Run Grabber, blinker det fort i et command vindu som sier noe som "could not fetch http:\\www.dagbladet..........osv". Rekker ikke lese alt da vinduet forsvinner igjen..

 

Takker for all hjelp.. :hmm:

Lenke til kommentar
Hei.

 

Nå har jeg prøvd ALT, men klarer ikke få EPG til å funke.

 

Jeg er helt fersk med dette, noen som gidder å gi en skikkelig nybegynner oppskrift på hvordan det skal gjøres riktig?

 

Har lest her og på forumet på hjemmesiden, men neida...

 

Når jeg kjører Run Grabber, blinker det fort i et command vindu som sier noe som "could not fetch http:\\www.dagbladet..........osv". Rekker ikke lese alt da vinduet forsvinner igjen..

 

Takker for all hjelp..  :hmm:

5995035[/snapback]

 

Hei,

Jeg bruker den innebygde WebEPG, denne konfigureres via MP Home -> Settings -> Min TV -> WebEPG -> Velg land -> "map" kanaler til kilde, avslutt med esc.

 

Etter det må du åpne MP setup -> Television -> Program Guide -> General: Fjern hake for tids sone og DVB EPG grabbing -> Scheduler: Sett grabber til TVGUide.xml file.

 

Hvis du vil ha lengre en standard 7 dager åpner du i rot folderen til MediaPortal og starter programmet "WebEPG-conf.exe" sett den til feks 12 dager, klikk på save og lukk. Start "WebEPG.exe" for å oppdatere / lage TV guiden.

 

Automatisk oppdatering:

Lag en "Planlagt oppgave" i windows kontrollpanel for oppdatering hver uke, pek til programmet "WebEPG.exe" i MP rot folderen. Hvis du ikke lager en slik oppgave må du manuelt starte "WebEPG.exe" hver gang.

 

Hmmm, burde egentlig lage en Guide for dette, har bare ikke tid on dagen :cool:

 

Roy

Lenke til kommentar
hay, jeg bruker rc4 og tidligere var det flere valg av codec og slik.

 

har nettop reinnstalert ac3 codec, men jeg får ikke opp i mediaportal setup.

 

Jeg finner heller ingen normaliserings innstillinger for ac3 lyd lenger.

 

Noen som vet hva som kan ha skjedd?

5994704[/snapback]

 

Hei,

Man skal kune velge hvert filter under instillingene for hver enkelt modul.

 

De fleste decoder instillingene er å finne i MP Setup -> Decoder Filter.

 

Hvis noe er falt ut så prøv å post på hoved forumet, vet at dman holdt på med de forskjellige for en stund siden (før slipp av RC4).

 

Har du en link til ac3 codec'n du bruker?

 

Roy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...