Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

Lenge siden denne tråden har vært i bruk men har et spørsmål som angår dagens versjon av MP.

 

Lastet ned nyste "safe" (ikke test\beta) versjonen av MediaPortal og

starta setup.exe fra rar fila jeg fikk lasta ned.

Ok, sier den. Vi ekstrakterer, men så får jeg feilmelding om at

jeg ikke har .net framework. Så jeg laster ned og instalerer det fra denne sia (valgte download x86 version).

 

Når jeg starter instalasjonen av MP igjen sier den fortsatt at jeg mangler

.net Framework. for å være mer presis sier den at jeg mangler .NET Framework version 1.1.4322.

 

Takk for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MP 0.2RC1 fra 06.11.2005 krever .NET Framework 2.0 (men ikke avinstaller .NET Framework 1.1)

 

Det kan hende at du må avinstallere .net Framework 2.0 for å få installasjonen til å fungere, eller bare kjør Setup.msi installasjonen.

 

Roy

Endret av ronilse
Lenke til kommentar

Du kan hvis du vil prøve å avinstallere .net Framework 2 og 1.1 (Alle), laste ned CCleaner og rense registret samt temp folderene på maskinen din.

Så installere .net Framework 1.1 og oppdateringer, deretter MP versjonen du skal ha, og etter det .net Framework 2.0

 

NB! Husk å restarte maskinen etter å ha installert/oppdatert .net Framework versjonene, de trenger det for å oppdatere noen filer.

Lykke til

 

Roy

Endret av ronilse
Lenke til kommentar

Bytte fra CVS til SVN.

 

På grunn av mye nede tid på SourceForge CVS server byttet MP i helgen over til SVN server.

Nytt nedlastingssted for ”Snapshots” er http://svn.team-mediaportal.com/.

 

De som brukte TortoiseCVS eller lignende må nå bytte til for eksempel TortoiseSVN, fordelen er også at vanlig bruker nå har samme tilgang (ingen tidsforskyvning) til ”Sourcen” som de som programmerer.

Les mer her… MediaPortal Moved to SVN

 

Roy

Endret av ronilse
Lenke til kommentar

SVN fra 04-04-2006--01-04

Noen Plugins er nå fjernet som innebygde i MP, dette på grunn at de ikke følges opp lenger av de som laget dem. Mange av de er heller ikke ferdig utviklet eller inneholder feil i forhold til dagens program. Disse er følgende:

 

My Burner

My Explorer

My Recipes

My Status

 

De er tilgjengelig herfra:

Plugins side

 

Roy

Lenke til kommentar

Er det noen som bruk nVidias Purevideo dekoder? Den gir super bildekvalitet, men jeg sliter med at denne ikke fungerer 100% sammen med standard DVD navigator.

 

Problemet er at jeg ikke får se valgene jeg gjør i dvd menyen fordi skjermbilde har frosset. Jeg må telle antall "trykk" på fjernkontrollen for å holde oversikt over hvor jeg er i menyen. Det er heller ikke mulig å få nVidia Navigator til å fungere og jeg ser at dette heller ikke er støttet pr. siste cvs build.

 

Har tatt opp dette i Mediaportal forumet, men har fått litt blandede svar. Noen her som har erfaring med fenomenet?

 

Ellers vil jeg si at Mediaportal begynner å bli svært stødig og jeg kunne aldri tenke meg å bytte tilbake til MCE noen gang igjen. All ære til utviklerne som jobber for lut og vann for å lage god software til oss :thumbup:

 

- Judaz -

Lenke til kommentar

Hei igjen

 

Jeg driver og leter etter info om fjernkontrollen til MCE, men det står jo ikke stort om den i det hele tatt..

 

Men etter hvaj eg har forstått skal det gå ann og styre musa med denne, eller har jeg tatt helt feil?

 

Også lurer jeg jo da på om det er mulig og "lære" opp denne fjernkontrollen? Slik at jeg f.eks. kan fjerne fjernkontrollen til steroanlegget og til tven...

 

Eller finnes det noen gode løsninger på dette?

 

 

Mvh

 

 

Petter, atter en gang

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...