Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

Du vet tilfeldigvis ikke hva som kan foresake at lyden blir borte etter at jeg kommer tilbake igjen fra dvale? Absolutt all lyd i windows er dø og maskinen må restartes. Skjer sjeldent, men irriterende når det skjer.

 

Om problemet oppstår når du slår av tv'en ellr recieveren som er koblet til HDMI-porten så er dette etter mine erfaringer ett driverproblem, har selv opplevd dette med ATI-produkter og diverse driverversjoner opp gjennom årene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vet tilfeldigvis ikke hva som kan foresake at lyden blir borte etter at jeg kommer tilbake igjen fra dvale? Absolutt all lyd i windows er dø og maskinen må restartes. Skjer sjeldent, men irriterende når det skjer.

 

Om problemet oppstår når du slår av tv'en ellr recieveren som er koblet til HDMI-porten så er dette etter mine erfaringer ett driverproblem, har selv opplevd dette med ATI-produkter og diverse driverversjoner opp gjennom årene.

 

Det er lenge siden det har skjedd nå, så mulig problemet nå er borte.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Dette gjelder Canal Digital Kabel-tv (DVB-C)!

 

Ser en del har problemer med å tune inn Canal Digital sine kanaler og få inn EPG.

 

TUNING

Jeg bruker samme metode som CD sine egne bokser, dvs å hente alle transpondere fra én frekvens. Da slipper en å holde manuell oversikt over alle frekvensene/transponderene.

- Velg/marker et tv-kort

- Sett på haken for 'Use advanced tuning options'

- Hvis du har kanaler inne fra før, sett på haken for 'Enable channel movement detection'

- Trykk på radio-knappen 'search for transponder'

- Sett inn 'Frequency': 386000 kHz

- Sett inn 'Symbol rate': 6950

- Velg 'Modulation': 64 QAM

- Trykk knappen 'Scan for channels'

Voila, alle kanalene i boks. Husk å mappe kanaler til alle gyldige tv-kort.

Ved endringer hos CD, kjør på ny og bruk da 'Enable channel movement detection'.

 

EPG

CD bytter stadig frekvens/transponder så en kan hake av alle kanalene under 'Grab EPG for these channels', men da vil MPTV gå gjennom alle kanalene og prøve å få EPG, noe som vil ta lang tid grunnet timeout verdier. Det raskeste er å hake av for én av kanalene på transponderen som gir EPG, og i dag er den gjeldende frekvensen/transponderen på 306 MHz (jeg bruker kanalen Silver). Se ellers vedlagte screenshots for innstillinger.

En kan forresten få EPG for P1, P2, P3 og P4 ved å hake av NRK P1 i 'Radio Epg grabber'.

post-277528-0-50692400-1340150620_thumb.jpg

post-277528-0-55640900-1340150627_thumb.jpg

post-277528-0-77100600-1340150637_thumb.jpg

Endret av olehaus
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 4 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Det er sant, men hvorfor lage seg ekstra arbeid når det kan virke uten å gjøre noe som helst? Alt en trenger å gjøre er jo å velge riktig frekvens og den er oppdatert.

 

Har ett problem med at enkelte videofiler hakker. Det skjer kun om jeg har sett tv først eller sett noe med refresh rate på 50 og så bytter over til refresh rate med 24. Da må jeg som oftest starte maskinen på nytt og alt virker igjen.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Når det gjelder EPG data, går det jo an å fikse et XMLTV feed f.eks, uanhengig av den CD tilbyr...

 

http://xmltvwiki.timefor.tv/wiki/TimeFor.TV_XMLTV_feed

 

Ser jeg må gå for en grundigere løsning for EPG og da tor jeg at tipset ditt vil være en fin vei å gå.

 

Men, jeg er litt usikker på hvordan det gjøres.

 

Lyst å utdype litt om hvordan jeg kan bruke timefor.tv til å lage en XMLTV som mediaportal kan lese.

 

Slik jeg forstår det så er det kun utvalgte programmer som kan brukes mot timefor.tv, og da programmer som lar deg skrive inn koden i url de gir i eget felt.

 

Om jeg ikke tar helt feil så er alt jeg kan gjøre i mediaportal å henvise til en ferdig XMLTV fil. Har ikke HTPC oppe å går før neste helg, så får dessverre ikke sjekket 100% nøyaktig hva valg jeg har der om kan passe med timefor.tv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...