Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har installert Vista nå, og skal installere noen drivere.

 

Det går ikke ann å installere driverne til lydkortet (som sitter intergrert i hovedkortet), eller til chipsetet.

 

Dette er det jeg vil installere:

 

 

Til Lydkortet:

"Analog Devices ADI 198x Integrated Audio"

 

Til Chipsetet:

"Intel Chipset Software Installation Utility"

 

Jeg må ha disse installert! Hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Vel, Intel-driverene er allerede installert (følger med Vista).

8172686[/snapback]

 

Så jeg trenger ikke bekymre meg for Chipsetet?

8173190[/snapback]

 

Hvis du vil være sikker på at du har de nyeste chipset driverne så gå på guru3d.com, downloads også finner du Intel Chipset Drivers. Got it? :cool:

Lenke til kommentar
Ser at veldig få bærbare selges med Ultimate, som jeg egentlig hadde tenkt meg. Hva vil være de største forskjellene hvis jeg velger Home Premium i stedet?

8169938[/snapback]

 

Du kan vel bruke anytime upgrade saken i Vista til å få ultimate.

8172949[/snapback]

 

Hovedforskjellen mellom Ultimate og Home Premium er at Ultimate har BitLocker, kryptering av data, og den har mulighet til å ta image-backup av hele systemet, noe som ikke går i HP. Det er noen andre småting også som kun Ultimate har, blant annet Ultimate Extras, som er forskjellige programmer Microsoft kommer med etter hvert, den levende bakgrunnen er et eksempel på det. husker ikke helt hva den heter i farten, dreamScape tror jeg det var. Men Ultimate er såpass mye dyrere at jeg valgte Home Premium selv for min del.

Lenke til kommentar
Hei, det spørs litt. Som regel vil jeg si det er nok med Vista's innebygde dersom du sitter bak en router med firewall; viss ikke ville jeg installert en software-firewall i tillegg.

8177918[/snapback]

 

Det vil ikke bli kluss med de to brannmurene som kødder med hverandre?

8178021[/snapback]

Du deaktiverer bare Vista sin :)

Lenke til kommentar
Du deaktiverer bare Vista sin :)

8178034[/snapback]

Hvilken du bør slå av avhenger av om du vil beskytte hele nettverket eller bare den ene maskina. Men merk at de fleste 3.parts brannmurer (også de i rutere) er enklere å konfigurere og sette opp riktig enn den som er innebygd i Windows. En dårlig konfigurert brannmur er utrygg og kan lage problemer for programmene dine.

Lenke til kommentar
Du deaktiverer bare Vista sin :)

8178034[/snapback]

Hvilken du bør slå av avhenger av om du vil beskytte hele nettverket eller bare den ene maskina. Men merk at de fleste 3.parts brannmurer (også de i rutere) er enklere å konfigurere og sette opp riktig enn den som er innebygd i Windows. En dårlig konfigurert brannmur er utrygg og kan lage problemer for programmene dine.

8179787[/snapback]

 

Okei. Jeg skal kun beskytte èn datamaskin. Men vil det bli kluss dersom jeg bruker både Vista og Sygate sin brannmur? Hvilken av de to brannmurene er i såfall sikrest?

 

Forresten Simen1. Jeg så du sa noe om at du slet med codecs før i tråden. Jeg kom over CCCP (Combined Community Codec Pack) på et annet forum. Jeg tror det er laget spesielt for Vista, men fungerer med alle windows versjoner. Det kan lastes ned gratis her. I tillegg til codecs, følger det også med to avspillere du kan velge å installere (Media Player Classic og en til). Det fungerer utmerket hos meg, og jeg har ikke hatt noen problemer enda!

 

Mulig dette er old news, og at alle andre har hørt om dette for lenge lenge siden, men tenkte jeg bare kunne nevne det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...