Gå til innhold

Telenor oppgraderer ADSL-tilbudet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fakerten og, eg tok jo det slue trixet og oppgraderte fra 1mbit til 4mbit (altså etter gammelt fra 1 til 2mbit) og fikk det gjennomført ganske kjapt. Nå har eg jo alt den kjappeste linja og må nok bare vente.

 

Er upload farten eg venter på i allefall. Du får ned det du vil ha ned på 4mbit også.

 

 

Merknader:

Mulig produktklasse: ADSL 2048/384

Sentralpunktet har ikke kapasitet for høyere hastigheter

 

Den er eg litt skeptisk til!

Eg har jo alt 4mbit, men kan eg få meir?

Lenke til kommentar

Synes alt for mange legger for stor vekt på pris i forhold til kb opp/ned. Telenor er nok ikke best der, men i deres forsvar synes jeg de har en ekstemt god kundeservice, adsl pakke og oppetid.

 

Jeg har nå gått fra 700kb/s til 1000-2000-4000-6000 :thumbup:

Endret av Koffe
Lenke til kommentar

Synes det er bra at Telenor gjør som de andre aktørene og oppgraderer farten, eneste negative jeg ser her er at de som er forbundet med en "gammel" linje ikke får oppgradert (ettersom linja allerede er presset til det den maks kan håndtere)

 

Dette synes jeg er for dårlig, jeg kaller det rett og slett for forskjellsbehandlig. Hvorfor skal ikke vi og kunne nyte godt av dette tilbudet? Hvor mye kan det egentlig koste Telenor å fornye?`

 

Latterlig av de å si at "for noen kunder vil det ikke være teknisk mulig å øke hastigheten maksimalt. Dette gjelder de som allerede har en hastighet som er på grensen av hva linjen hjem til abonnenten kan håndtere"

 

Da bør de gjøre noe med det, eller miste kunder...

 

Det hefter meg ikke 2 sekunder å skifte fra Telenor til Start ettersom de leverer den 2mb linja jeg har nå til lavere pris

Lenke til kommentar

De har ikke klart å oppdatere mitt pluss abonnement til 2000/300 enda, så jeg har ikke store forventningene til denne oppgraderingen. Oppgraderingen til 2000/300 ble annonsert i begynnelsen av sommeren, og det er dårlig av Telenor å bruke så lang tid på oppgraderingen av noen kunders nett. Har en kamerat som ikke bor så langt unna meg, men han fikk oppgradert sitt abonnement nesten like etter det var annonsert.

Lenke til kommentar

Dette er veldig skuffende!

 

Jeg blir bare vemodig av denne såkalte gladmeldingen. Jeg hadde nemlig en 704/128kbps aller først, bestilt rundt påsketider i 2003. Så ble den oppgradert til 1024/256 under den første store masseoppgraderingen (langt etter fristen de hadde satt for sistemann å bli oppgradert) og gjett hva, jeg har fortsatt 1024/256. Jeg har sendt en irritert mail til Telenor der jeg spurte hvorfor de ikke begynner i andre enden når de tar en ny masseoppgradering, så ikke de samme kundene blir først/sist hver gang. Men nå er jo snart året omme, så da kommer 2Mbit-linjen snart, tenkte jeg. Så jeg har ikke tenkt mer på det. Men nå kommer de altså med dette, og presser datoen helt frem til 15. mars 2006! Og da blir jeg forbanna. For nå ser jeg ikke enden av tunnellen en gang. Nå regner jeg med å sitte på 1024/256 frem til April, MINST!

 

Blir helt kokende rød av dette :mad:

 

 

Edit: misforstå meg rett... Det er veldig bra at Telenor skjerper seg, og oppgraderer oftere enn før. Men det som fyrer meg noe grundig er at de alltid skal ta seg så god tid på det. Og jeg kommer av en eller annen grunn alltid bakerst i rekka. De setter alltid fristen for å bli ferdig minst et halvår fremover. Den største grunnen til raseriet mitt er at nå driter de sikkert i å oppgradere meg til 2Mbit, men venter bare 6-7mnd for så å oppgradere til 3Mbit. Men neida, de finner sikker tpå å oppgradere til 5Mbit eller noe og setter fristen til "Ut 2006"! Da er det TAKK OG FARVEL TELENOR!

Endret av Steffenm
Lenke til kommentar
Dette er veldig skuffende!

 

Jeg blir bare vemodig av denne såkalte gladmeldingen. Jeg hadde nemlig en 704/128kbps aller først, bestilt rundt påsketider i 2003. Så ble den oppgradert til 1024/256 under den første store masseoppgraderingen (langt etter fristen de hadde satt for sistemann å bli oppgradert) og gjett hva, jeg har fortsatt 1024/256. Jeg har sendt en irritert mail til Telenor der jeg spurte hvorfor de ikke begynner i andre enden når de tar en ny masseoppgradering, så ikke de samme kundene blir først/sist hver gang. Men nå er jo snart året omme, så da kommer 2Mbit-linjen snart, tenkte jeg. Så jeg har ikke tenkt mer på det. Men nå kommer de altså med dette, og presser datoen helt frem til 15. mars 2006! Og da blir jeg forbanna. For nå ser jeg ikke enden av tunnellen en gang. Nå regner jeg med å sitte på 1024/256 frem til April, MINST!

 

Blir helt kokende rød av dette  :mad:

5191269[/snapback]

 

Det du kan gjøre, siden du har vært kunde så lenge er jo bare å ringe dem for å "fornye bindingstiden din" Be om å få litt kompensasjon, samt at de oppgraderer linja di asap. Kundekonsulentene hos Telenor er veldig flinke til å komme kunder imøte.

Ellers kan du jo også bare gå inn på nettet og bestille linja på nytt. Det koster jo ikke noe etableringsgebyr, så da er det bare 3-4 ukers ventetid før det blir forandringer:)

 

Det er i alle fall veier jeg har gått tidligere for å få litt fortgang i sakene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...