Gå til innhold

Telenor oppgraderer ADSL-tilbudet


Anbefalte innlegg

Jeg har 2 MB linje (etter oppgr.) gjennom en sånn "hjemme PC" ordning - 3 års abbonement/bruttolønnstrekk. Ringte Telenor for et par måneder siden og ba om største linja, men fikk beskjed at de ikke ikke kunne endre abbonnement for hjemmePC kundene. Jeg fikk imidlertid purre på oppgraderingen da, og den kom 2 uker senere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

da har min telenor linje som var 1000\256 til august. da ble den 2000\300

og når jeg sjekket i mårres så hadde den blitt 3000\350.

kan ikke si annet en at telenor er kjappe på å oppgradere jeg! :)

 

gleder meg til å komme hjem fra jobb og teste :)

(jeg har pluss pakka)

Endret av bart24
Lenke til kommentar
Bor i Sverige ,har telia som levrandør,har 24000-1000 linje og betaler kr.379.- pr. mnd,skal ikke klage når jeg ser på de norske prisene ;)

5190475[/snapback]

 

Jepp,vi er et U land på dette området, skammelig men sant :thumbdown:

5191277[/snapback]

Vi er ikke et U-land med tanke på at LYSE stadig bygger ut nettet sitt diverse steder i landet :D .. www.lyse.no ...Ahhh deilig å sitte på synkronisk DSL og fiberoptikk ass :cool:

5194168[/snapback]

 

Joda det er fiber her også levert av vesterålskraft,men hvor mange steder finnst det :)

Lenke til kommentar

Jeg er koblet til en sentral der ingen får over 2000/300 i skrivende stund. En del av oss som bestillte 4mbit da ADSL ble tilgjengelig i juni, og alt skulle værer i orden. Fikk etter hvert vite (lenge etter at linjen var levert) at vi ikke fikk 4mbit, etter selv å ha kontaktet de selv (satt med 2mbit som da var største hastighet, fikk ikke oppgradert til 4 men gikk ned en klasse og fortsatte med to etter oppgraderinga).

 

Hva skal til for at de skal kunne levere 4mbit til oss på denne sentralen? Legge fiber fra sentralen til stamnettet?

Lenke til kommentar

"Førjulsgave" ja... Noe sier meg at det kan gå både en og to måneder før jeg ser noe til denne oppdateringen. Snakket akkurat med kundeservice og de sa bare "abbonenter vil bli oppgradert innen den 31.12 for den første oppdateringen og 31.03.06 for den andre" Og noe babbel om at ADSL sentralen ikke var oppdatert enda, så den taklet ikke farten. Litt rart at jeg kan få 4Mbit på samme linja da? :s Da jeg spurte når de ville gjøre dette sa han at det kunne han ikke vite.

Når de går ut og sier at de som fikk den forrige oppdateringen sist skal få først denne gangen, finner jeg det merkelig at vi ikke har fått enda. Og at flere som ble oppdatert med en gang sist, blir dette denne gangen også.

 

Er det like greit å bestille det samme abbonomentet på nytt, eller må jeg drive å krangle med en kundehjelp for at dette skal gå i ordning?

Lenke til kommentar
Evial: Regner med at dette blir som forrige gang. Alle ISPer som sitter på telenors utstyr i sentralen blir påvirket av oppgraderingene.

5194797[/snapback]

 

send mail til start og fikk følgende svar.

 

Hei,

vi har dessverre ingen planer om å sette opp hastigheten.

Vi er fortsatt billigere enn Telenor, selv om de har gitt sine kunder høyere hastigheter.

Du kan kostnadsfritt oppgradere til en høyere hastighet om du ønsker det (forutsetter ny 12 mnd binding).

Lenke til kommentar
Resultat av validering:

Det er ikke mulig å bestille bredbåndsprodukter på denne linjen i dag og det er IKKE registert en utbyggingsdato/ utvidelsesdato. Kunden kan settes på interesseliste/ forhåndsbestillingsliste, men det er ikke mulig å anslå leveringstidspunkt.

Forhold: ADSL kan ikke leveres i dag, ettersom sentralen ikke er bygget ut. ISPen ta imot forhåndsbestilling, men ikke bygge ordre i Telenors systemer.

 

Gjett hva jeg synes om Telenor. :mad:

 

 

Hvorfor er det bare Telenor som får svi, hvis verken NGT, Bluecom, eller andre som leverer på eget utstyr ikke har bygget ut i din sentral. :roll:

Lenke til kommentar

Hva skal til for at de skal kunne levere 4mbit til oss på denne sentralen? Legge fiber fra sentralen til stamnettet?

5195065[/snapback]

 

Kommer ann på om det er linja di, eller kapasitet inn til sentral som er flaskehalsen.

Hvis det er førtnevnte, så må det bygges ut en sentral nermere deg

Hvis det er sistnevnte, må det legges større kapasitet inn på sentralen. Hvis kapasiteten på sentralen er sprengt, kan de jo velge og enten stenge for nye abonnenter slik at de som er allerede kan få høyere hastighet, eller så kan de la alle ligge på max 2mbit til kapasiteten øker. Hva mener du er mest rettferdig? :thumbup:

Lenke til kommentar

Bra at de setter opp hastigheten selvsagt. Men uploaden er nå viktigst, og 500 er for dårlig. Telenor håper vel at folk skal se seg blind på 6000 ned. Hva er grunnen til at telenor har så lav upload?

 

Ringte kundeservice og spurte om de visste når linjen kunne bli oppgradert, men han jeg snakket med kunne ikke si noenting, bare henviste til dette med mars 2006.. Noen som har vært mer heldig?

Lenke til kommentar
Jeg er koblet til en sentral der ingen får over 2000/300 i skrivende stund. En del av oss som bestillte 4mbit da ADSL ble tilgjengelig i juni, og alt skulle værer i orden. Fikk etter hvert vite (lenge etter at linjen var levert) at vi ikke fikk 4mbit, etter selv å ha kontaktet de selv (satt med 2mbit som da var største hastighet, fikk ikke oppgradert til 4 men gikk ned en klasse og fortsatte med to etter oppgraderinga).

 

Hva skal til for at de skal kunne levere 4mbit til oss på denne sentralen? Legge fiber fra sentralen til stamnettet?

5195065[/snapback]

 

 

Etter hva telenor selv sa til meg om dette problemet så nyttet det ikke å skifte/oppgradere sentralen fordi de hadde så mye gammel og dårlig kopper(les kabler) til forbrukerne at da måtte denne også skiftes, husk det ligger kabler som var lagt på 60 tallet enda mange steder .

Lenke til kommentar
Bra at de setter opp hastigheten selvsagt. Men uploaden er nå viktigst, og 500 er for dårlig. Telenor håper vel at folk skal se seg blind på 6000 ned. Hva er grunnen til at telenor har så lav upload?

 

Ringte kundeservice og spurte om de visste når linjen kunne bli oppgradert, men han jeg snakket med kunne ikke si noenting, bare henviste til dette med mars 2006.. Noen som har vært mer heldig?

5197129[/snapback]

 

 

 

Ringte til 05000 idag og spurte om dei hadde ei prioriterings liste denne gangen og, det hadde dei sa han blei ført opp der og skulle få 6000/500 om ca 2 veker.

Du kan jo skekke om linja di takler ny hastighet her.

 

Mvh. koker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...