Gå til innhold

Telenor oppgraderer ADSL-tilbudet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Resultat av validering:

Det er ikke mulig å bestille bredbåndsprodukter på denne linjen i dag og det er IKKE registert en utbyggingsdato/ utvidelsesdato. Kunden kan settes på interesseliste/ forhåndsbestillingsliste, men det er ikke mulig å anslå leveringstidspunkt.

Forhold: ADSL kan ikke leveres i dag, ettersom sentralen ikke er bygget ut. ISPen ta imot forhåndsbestilling, men ikke bygge ordre i Telenors systemer.

 

Gjett hva jeg synes om Telenor. :mad:

 

Linjen har produktet ISDN GT

 

Takk Telenor, jeg er utrolig glad for denne oppgraderingen. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Flott at Telenor setter opp hastigheten, det er virkelig på høy tid. Allikevel er det fortsatt langt unna det andre leverandører kan tilby. Har selv 4000/600-linje til 349,- (?) i måneden.

5190400[/snapback]

 

Hvilken levrandør har du? :hmm:

 

linja mi er fremdeles 700/128 :no: snart må den bli oppgradert (har telenor)

Endret av tommy_89
Lenke til kommentar
Telenor sier at de som ble oppgradert sist forrige gang, skal bli oppgradert først denne gangen.

 

 

Men hva med de som aldri ble oppgradert fra 1024/256 til 2000/300? Snakker da om Pluss-abonnementet, som først startet som 704/128. Vil de fortsatt få sin 2000/300-linje før jul, og ikke måtte risikere å vente frem til midten av neste år før de får noen som helst oppgradering i det hele tatt? Jeg ser mørkt på alt dette. Må ha meg en paracet nå...

Endret av Steffenm
Lenke til kommentar
Dette er provoserende - de har ennå ikke oppgradert linja mi til 1000, sitter å sturer på 768 linje ennå. De får ikke en krone til av meg før dette er oppgradert!

5190339[/snapback]

 

Hehe Jeg har akkurat blitt oppgradert til 4000/400(reelt 3700/440), trodde jeg var den siste i hele Norge :)

Endret av digitalplacebo
Lenke til kommentar
QUOTE(dejanV @ 22/11-2005 : 17:26)

Ikke legg skylda på Telenor da. De har nok med å følge Jaras beslutninger om å sette opp hastigheten.

*

 

 

 

nå er jo Jara en undergren av Telenor, så den besluttningen lå oss telenor og ikke omvendt..

 

Huff,beklager jeg ble litt opphisset og byttet om... blir så irritert over en sånn diskusjon. Håper fortsatt det ordner seg for dere som ikke får mer enn 1 mbit. Stå på og krev utbedring av linja hvis mulig. I verste fall så er jo flytting et alternativ da :ermm:

Endret av dejanV
Lenke til kommentar
Gode nyheter.

 

Har hatt ADSL fra Telenor fra første stund, det begynte med 704/128, så opp til 2048/256 (ville ikke ha 1024/256 grunnet 30GB kvote på linjen), så opp til 4000/400 som skjedde tidlig i sommer. Og nå opp til 6000/600. Flott.

 

Sjekket kapaks, og sentralen min har "Høyeste produktklasse: ADSL 7232/640", så regner med å bli oppgradert rimelig fort.

 

For de som vil sjekke kapaks er adressen:

https://metro.telenor.no/metro2-application-kapaks-web/

5192088[/snapback]

 

Litt tvilsom den der, prøvde med naboens nr og fikk dette:

 

ADSL 2048/448

 

Og med mitt. ADSL 7232/704

 

Vi er på samme kabel og samme sntral :D

Lenke til kommentar
Prisene i norge er absolutt ikke ille i forhold til svært mange andre europeiske land. F.eks. har england 30 pund for 2 Mbps ned og 6 Gbps i måneden (BT).

 

Prisene er omtrent det samme for Frankrike, Nederland (som har en svært mye enklere topografi enn Norge), Tyskland osv. Men ja Sverige har i noen områder bedre priser og bedre hastigheter enn i Norge, men det skal være sagt at dekningsgraden i Norge er på rundt 90%, mens det i sverige ligger rundt 80%, det selv med stor finansiering fra den svenske stat. Dekningsgraden i Norge er langt høyere enn de fleste Europeiske land faktisk, selv med tanke på vår vanskelige topografi og spredte befolkning.

5190275[/snapback]

Bor for tiden i USA og har en 5Mbps linje som koster meg 45 dollar i mnd. Ikke så allverdens dårlig pris, men det jeg savner fra min gamle telenorlinje er stabiliteten. Der ligger amerikanerne langt etter!

Lenke til kommentar
Bor i Sverige ,har telia som levrandør,har 24000-1000 linje og betaler kr.379.- pr. mnd,skal ikke klage når jeg ser på de norske prisene ;)

5190475[/snapback]

 

Jepp,vi er et U land på dette området, skammelig men sant :thumbdown:

5191277[/snapback]

Vi er ikke et U-land med tanke på at LYSE stadig bygger ut nettet sitt diverse steder i landet :D .. www.lyse.no ...Ahhh deilig å sitte på synkronisk DSL og fiberoptikk ass :cool:

Endret av morten_s
Lenke til kommentar
Glad jeg sitter med 50mbit :p (LYSE)

5194173[/snapback]

 

noen som vet om Lyse har utbyged eller har blanner om å bugge ut i Områdene rundt Oslo, nærmere bestemt Jessheim/Kløfta?

hadde vært nokså greit med fiber, men eneste jeg vet har noe utbygd her var Bredbåndsfabrikken, som ga fiber til noen av de nyeste boligblokkene her..

Lenke til kommentar

Tok en adsl-sjekk på online.no når jeg leste denne nyheten. "Pga tekniske omstendigheter kan maksimalt 2000/300 leveres til din bolig". Kapaksweb sier noe annet.

 

Litt rart i og med at jeg uten videre fikk oppgradert til 4000/400 for to-tre måneder siden, men det forklarer vel at jeg aldri har greid å sprenge 3000-grensen for nedlasting....

Lenke til kommentar
Tok en adsl-sjekk på online.no når jeg leste denne nyheten. "Pga tekniske omstendigheter kan maksimalt 2000/300 leveres til din bolig". Kapaksweb sier noe annet.

 

Litt rart i og med at jeg uten videre fikk oppgradert til 4000/400 for to-tre måneder siden, men det forklarer vel at jeg aldri har greid å sprenge 3000-grensen for nedlasting....

5194260[/snapback]

Det er forskjell på hvor mye Telenor klarer å levere på en gitt linje og hvor høy makskapasitet den egentlig har.

 

Hadde tidligere en 2mbit Telenor-linje som ble forsøkt oppgradert til 4mbit for en måneds tid siden. Dette resulterte i at hele linjen datt ut. Null signal. Etter mye om og men med det helvetes telefonsystemet til Telenor og videresending av saken i hytt og pine, så fikk jeg endelig beskjed om at "linjen har ikke kapasitet til 4mbit". Neivel, etter to uker med inkompetente telefonkonsulenter, vikarierende internett og manglende progresjon [1] bestilte jeg meg et 8mbit abonnoment med en annen leverandør, og joda, i dag surfer jeg med 8mbit til en pris ca. 100 kr. lavere i måneden enn Telenors max-abbonoment. Heia Telenor!

 

Sånn jeg har forstått så har Telenors problemer med å levere høy kapasitet på linjene sine sammenheng med PPPoE-protokollen de påtvinger kundene sine. I tillegg så er jo Telenor fortsatt den klart mest brukte leverandøren, så jeg regner med at Telenors utstyr på sentralene er mer utsatt for overbelastning enn konkurrentenes.

 

[1]

Sakens gang:

 

- Telenor forsøker å jekke opp linjen til 4mbit. Wooho!

- Linjen dør. Noo!

- To, tre dager går. Linjen blir satt til 1mbit og linjen våkner. Wooho!

- Ringer Telenor og spør hvorfor ikke linjen ble satt til 2mbit?

- En uke (!) går. Linjen blir igjen forsøkt satt opp til 4mbit (!?).

- Linjen dør. Noo!

- Ringer Telenor og spør hva fan som feiler.

- 3-4 dager går. Ingenting skjer.

- Nytt abonnoment. 8mbit ned, 900kbit opp. Wooho! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...