Gå til innhold

Telenor oppgraderer ADSL-tilbudet


Anbefalte innlegg

Noen som tror Nextgentel kommer til å øke hastigheten som følge av Telenor sin oppgradering?

Har akkurat funnet ut at jeg kan få ADSL fra NGT men ikke ADSL2.

NGT har bedre upload en Telenor som jeg nå har,har det betydning for meg selv når jeg laster ned torrents(selfølgelig for de andre som laster ned),vil en kraftigere (600 vs 350)ut hastighet gjøre at jeg får mere utbytte av hastigheten inn?Sjelden man får fullt utbytte av hastigheten inn på torrents.Har nå 2000\300 og venter på 3000\350.

Tipper jeg slår til på NGT sitt tilbud på ADSL\IP telefon i februar da bindingstiden til Telenor er gått ut.Da blir det 2650\750 fra NGT men hvor mye stjeler IP telefonen av linja når den ikke er i bruk?

5190203[/snapback]

 

 

 

NGT har oppgrader linjene sine for ikke så lenge siden...

 

NextGenTel utvider stadig bredbåndsnettet. Nå inkluderer vi den telefonsentralen du tilhører.

 

Etter omleggingen vil du glede deg over mange fordeler:

 

- du får høyere hastighet - både inn og ut, til samme pris pr mnd som du hittil har betalt

- du kan oppgradere til høyere hastighetsklasser om du ønsker

- du kan benytte Nextreme- inntil 8  Mbps boost til bredbåndet ditt

- du får tilgang til mye mer film, web-tv og bredbåndsinnhold enn før også i høyere hastigheter

- du kan bestille NextPhone - bredbåndstelefoni fra NextGenTel

 

SAMME PRIS - HØYERE HASTIGHET

Vi konverterer ditt abonnement over til det tilsvarende i vår produktlinje.

Du vil altså ikke få økning i pris, men økning i antall kbps på din bredbåndslinje.

 

Endringen gjøres i telefonsentralen og du vil ikke trenge montør hjem til deg!

 

I dag har du produktet Surf 2000. Ditt nye produkt heter Bravo 2500.

 

Du vil få nærmere informasjon om dato for omleggingen, og eventuelle endringer som må gjøres.

 

 

Med vennlig hilsen

Kundeservice

NextGenTel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke legg skylda på Telenor da. De har nok med å følge Jaras beslutninger om å sette opp hastigheten. Faktisk så er det en god del folk i Norge som har ADSL fra Telenor,og dette gjør at det tar litt lenger tid å oppgradere linjene. Jeg jober selv i et teleselskap som gjør jobber for Telenor,og jeg skal love dere at det ikke er enkelt å holde oversikt over tusenvis av sentraler som er i ferd med å oppgraderes. Husk at antallet folk som oppgraderer linjene ikke i nærheten er like stor som antall sentraler. Hvis man da går ut i fra at det er ca. 1000 telenor abonnenter i hver større sentral,så forstår man at dette tar litt tid. Venter selv med å bli oppgradert fra 2000/200 til 3000/350. Se på dette som en utrolig fin julegave fra Telenor... (til dere som ennå ikke har fått oppgradert fra 700kbit,glipp skjer iblant :ermm: )

Lenke til kommentar

Jeg er jo blant de heldige som har fått e-posten anngående det at Telenor ikke kan tilby høyere fart enn 2000/200 der jeg bor, men for 5 dager siden fikk en av naboene mine et brev der det står at Telenor holder på med arbeid på ADSL sentralen vår. Jeg er tilknyttet samme sentral, likevel fikk ikke jeg den beskjeden...

 

Lurer seriøst på hva Telenor driver med, hvis det er oppgradering til raskere linjer så er ingenting bedre enn det. Eneste jeg håper på er at det gjelder alle her...

Lenke til kommentar
Dette er provoserende - de har ennå ikke oppgradert linja mi til 1000, sitter å sturer på 768 linje ennå. De får ikke en krone til av meg før dette er oppgradert!

5190339[/snapback]

 

Telenor sier at de som ble oppgradert sist forrige gang, skal bli oppgradert først denne gangen.

 

-lasse-

5191519[/snapback]

 

Ja la oss håpe det... Jeg sitter enda med et pluss-abonnement på 1000/200.

Lenke til kommentar

Gode nyheter.

 

Har hatt ADSL fra Telenor fra første stund, det begynte med 704/128, så opp til 2048/256 (ville ikke ha 1024/256 grunnet 30GB kvote på linjen), så opp til 4000/400 som skjedde tidlig i sommer. Og nå opp til 6000/600. Flott.

 

Sjekket kapaks, og sentralen min har "Høyeste produktklasse: ADSL 7232/640", så regner med å bli oppgradert rimelig fort.

 

For de som vil sjekke kapaks er adressen:

https://metro.telenor.no/metro2-application-kapaks-web/

Lenke til kommentar

Jippi!!

 

Har ADSL Pluss fra Telenor, som etter forrige pressemelding skulle bli oppdatert til 2000/300, men jeg har enda ikke sett noe til den oppgraderingen. :( Det er ganske så sløvt av Telenor, å annonsere en ny oppdatering før de har fullført dette for de gamle kundene.

Men det skal sies at jeg ikke har ringt enda, kun sendt mail (som jeg ikke fikk svar på...) Tenker jeg skal ringe i morgen, og be pent om å få 3Mbit med en gang, siden vi har måttet vente såpass lenge.

Ligger ikke så langt fra sentralen heller, så jeg håper og satser på at det ordner seg.

Lenke til kommentar

Er det bare meg som har problemer med Telenor for øyblikket ? Her er en mail jeg akkurat sendte telenor:

 

"Heisann.

 

Jeg tenkte tiden var moden for å oppgradere adsl linjen min litt. Så jeg tenkte like greit jeg skulle klinke til med 6mbit med engang. Men når jeg går inn på: www.online.no --> Mitt abonnement --> Din ADSL-hastighet --> "Tilgjengelige for meg" --> "Bytte adsl pakke". Der står det faktisk "Vi kan ikke se at du har ADSL fra Telenor." Noe som ikke akkurat stemmer iogmed at jeg sitter å surfer med en 2000/300 linja fra dere akkurat nå.

 

Telefonnr: xxxxxxxx

Bruker: [email protected]

 

 

Håper dette kan løses fortest mulig. Viss mulig kan du manuelt oppgradere mitt abonnement til 6000/500 for 499kr per måned.

 

Hilsen Erlend"

 

 

post-63024-1132688985_thumb.jpg

 

Hva trur dere ?

Lenke til kommentar
Er det noen som har brukt den bredbåndvelger funksjonen som finnes på nett og endt opp med telenor som beste tilbyder? Tviler jeg sterkt på. :nei:

5192529[/snapback]

 

Neppe, men nå har dem gode priser til å være så store og de gir veldig god kundeservice og programmer som antivuirus med... hvem har en så god kundeservice som dem?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...