Gå til innhold

Telenor oppgraderer ADSL-tilbudet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm.det var rare greier. jeg logget meg inn hos online.no og sjekket om jeg kunne oppgradere og til min overraskelse så stod dette her.

minpakkeidag7qm.th.jpg

 

Har testet linjen og jeg har framdeles 4000/400:-(

Jeg sjekket ut det greiene på kapaks og der står det noe som dette.

(Merknader:

Linjen har produktet analog telefoni

Mulig produktklasse: ADSL 7232/640)

 

Vil det si at det er maks hastighet jeg kan få på linjen fra telenor??

Endret av Scortech
Lenke til kommentar
sitter fortsatt med 700 linja. jeg. og sentralen kan jeg se fra vinduet mitt. hakke vært noen der å rørt siden detta ble installert. møkka telenor. får vist ikke mer jeg :cry:

5198514[/snapback]

 

Jeg sitter med en treg og ustabil linje fra et lokalt selskap, og betaler blodpris for en ussel 600 linje. Får sjelden mer enn ca. 500 i nedlastingshastighet og ligger ofte på 200 - 300.

 

Er ganske frustret akkurat nå, etter en runde med Battlefield 2 med konstant 300 pings. "there is a problem with your connection" "you have been kicked for high pings" osv. osv. HYYYL! :cry:

 

*går og tar noe beroligende*

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234
NGT vil nok komme med et par julegaver under juletreet iår også..

 

Håper du er ansatt der :D

5193943[/snapback]

 

Skulle ønske det, men nei. Hadde nok utvilsomt rensket ganske godt opp i support-rekkene deres for å vært helt ærlig. Trenger sårt en jobb atm.

 

mvh

Lenke til kommentar

jeg får at jeg fortsatt har 4000/400 og på produkt tilgjengelighet får jeg

Resultat av nummersjekk:

 

Tekniske forhold medfører at vi må håndtere din bestilling manuelt. Vi vil manuelt sjekke tilgjengelighet for ADSL, og kontakter deg snarest per telefon om tekniske forhold i linjenettet medfører at vi ikke kan levere bredbånd til deg.

annoying...

Lenke til kommentar

spørsmål angående oppgradering av telenor linje og instilninger på deres speedtouch modem.

før min oppgradering igår til 3mit fra 2 mbit får jeg ikke mer en 2.4, snuser litt på 2.5 av åtil men det er maks. før når jeg hadde 2mbit linja lå den stabilt på 2. vil si at en økning på 0.4 er ikke mye å skryte av.

 

bor i molde by så det skal ikke være noe avstandproblemer som gjør det .. det rare er at når jeg logger meg inpå modemet så skal det vel stå der hvilken hastighet jeg har.? det som bestemmer det ikke sant? rett meg noen vist det ikke stemmer. men der står det nå down :4852. up:512.. vil det si at jeg skal kunne få 5.8mbit? ;)

 

svar tas imot med takk. noen tips før jeg ringer telenor og spør hvorfor den dårlige hastigheten min..?

Lenke til kommentar
rett meg noen vist det ikke stemmer. men der står det nå down :4852.    up:512..    vil det si at jeg skal kunne få 5.8mbit? ;)

 

svar tas imot med takk.    noen tips før jeg ringer telenor og spør hvorfor den dårlige hastigheten min..?

5199336[/snapback]

 

 

Hvordan kommer du fram til det ?

Lenke til kommentar
Hmm...

 

På statussiden for min telenorlinje står det at jeg har 1500/300.

Men hvis jeg tester linja på en hastighetstest får jeg bare ca. 1000/200, altså den gamle hastigheten.

Skal jeg bare gi dem litt tid, eller tror dere det er noe galt?

5198866[/snapback]

 

Vent til mars før du begynner og klage på linja de.

Det er da fristen dems går ut for oppgradering av linja.

Lenke til kommentar

hehe.. der kom det inn en liten skrivefeil. det jeg mente var 4.8mbit. i og med at det står 4852 inne på oppsettet på adsl modemet mitt.

 

men angående oppgraderingen ja. det står at det skal være gjort innen mars. men på mine sider på online.no står det at jeg har blitt oppgradert til 3000\350.. så da skulle en jo tro at det gjelder fra og med nå?

Endret av bart24
Lenke til kommentar

Lol, På online.no står det at linja mi er 1000/200, men jeg husker da inderlig godt at ved siste oppgradering fikk jeg 1000/256 når rett skal være rett :p Jeg har ikke fått 2000/300 oppgraderinga mi en gang!

 

Men når jeg sjekker på telenor står det at jeg maks kan få 2000/300, mens jeg i teorien (siden jeg har Pluss) skal ha 3000/350 til slutt... Hva gjør de med det? De kan jo ikke bare si "sorry, du fåkke mer" Når jeg egentlig skal ha mer? Da må de isåfall tilby meg en billigere pris enn det jeg betaler i dag?

Lenke til kommentar
Hmm.det var rare greier. jeg logget meg inn hos online.no og sjekket om jeg kunne oppgradere og til min overraskelse så stod dette her.

minpakkeidag7qm.th.jpg

 

Har testet linjen og jeg har framdeles 4000/400:-(

Jeg sjekket ut det greiene på kapaks og der står det noe som dette.

(Merknader:

Linjen har produktet analog telefoni

Mulig produktklasse: ADSL 7232/640)

 

Vil det si at det er maks hastighet jeg kan få på linjen fra telenor??

5198731[/snapback]

Samme her. Har 4000/400 ennå, men på online.no står det at jeg har 6000/500

 

:thumbdown:

 

EDIT: Leif var her

Endret av Pixi
Lenke til kommentar
Bra at de setter opp hastigheten selvsagt. Men uploaden er nå viktigst, og 500 er for dårlig. Telenor håper vel at folk skal se seg blind på 6000 ned. Hva er grunnen til at telenor har så lav upload?

 

Ringte kundeservice og spurte om de visste når linjen kunne bli oppgradert, men han jeg snakket med kunne ikke si noenting, bare henviste til dette med mars 2006.. Noen som har vært mer heldig?

5197129[/snapback]

 

 

 

Ringte til 05000 idag og spurte om dei hadde ei prioriterings liste denne gangen og, det hadde dei sa han blei ført opp der og skulle få 6000/500 om ca 2 veker.

Du kan jo skekke om linja di takler ny hastighet her.

 

Mvh. koker

5197936[/snapback]

 

Er jo motsatt av det svaret jeg fikk, var ikke mulig fikk jeg beskjed om. Da skal jeg slå på tråden en gang til og se om jeg får et annet svar denne gangen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

er det noen som vet hvor pålitelig den kapaksweb saken er ?

den påstår nemlig :Merknader:

Linjen har produktet ISDN GT

Mulig produktklasse: ADSL 6080/640

 

mens ifølge online.no "bytte adsl pakke"

Du kan få Online ADSL Ekstra, men av tekniske grunner kan vi ikke tilby makshastighen 6000/500 for Online ADSL Ekstra, men kan tilby 5000/450.

Lenke til kommentar

Nei så morro..... Jeg ble lovet oppgradering fra 1024/256 innen utgangen av 2005, og det rakk dem de rakkerne. Jeg har sjekket jevnlig, og i løpet av den siste uken har jeg blitt oppgradert til 2000/300. Telenor er ikke kjent for å være tidlig ute i løypa, men denne gangen kan det synes som om de er en uke for tidlig ute, hadde dette produktet blitt lansert en uke før hadde jeg sikkert sittet med 3000/350 nå. Men kjenner jeg min flaks rett bør jeg belage meg på å vente til begynnelsen av mars....

 

Det var da som filler`n :hm:

Lenke til kommentar
noen som vet hvilke priser tele2 kommer med nå?? siden de har den prisgarantien?? :dribble:

5201218[/snapback]

 

Synes også det er litt rart at tele2 ikke har gått ut med nye hastigheter og/eller priser på nettsidene sine, siden de har denne prisgarantien mot telenor. Jeg snakket også med en på support hos tele2 idag, og han trodde de kom til å gjøre det samme som start.no, nemlig ingenting :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...