Gå til innhold

Mus utstråler negative ioner


Anbefalte innlegg

Jeg må innrømme at dette høres ut som noe som kan bli solgt på TVshop, jeg tviler sterkt på seriøsiteten i dette. Hvis det så stemmer at negative ioner har positive helseeffekter; hva er de negative effektene? Er dette testet ut godt nok til å være hundre prosent sikker på at det kun har positive helseeffekter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

èn forsøksperson?!

 

Om dette stemmer, så er det hele perverst useriøst. Faktisk misvisende.

 

Om de vil dokumentere noe som helst, bør de begynne med å leie inn folk med utdanning. Om det bare er blitt brukt en forsøksperson faller det vel så langt vekk ifra vitenskapelige metoder som mulig :dontgetit:

Endret av genesis
Lenke til kommentar
Mulig jeg har fulgt litt dårlig med, men jeg må spørre...

 

Var det Positive eller Negative ioner som ble påstått helse-skadelig?

 

Hvis negative ioner var terpautisk, vil det ikke da være negativt med en positiv mus? :p

5190697[/snapback]

 

Det stemmer at man bør være negativt innstilt til kjøp av en positivt ladd mus. Jeg for min del kommer nok ikke til å kjøpe dette produktet, da det virker svært lite utprøvd og er det virkelig bevist at negative ioner er ensidig godt for helsa? Mitt agnostiske livssyn tilsier at jeg ikke skal si noe før noen har erfaring med det, så jeg får vente å se.

Lenke til kommentar
The second type of air ioniser supposedly purifies air by generating negative ions. Negative ions occur naturally near waterfalls and after heavy thunderstorms and have the effect of cleaning the air. The negative ions are attracted to positively charged dust and smoke particles. These new heavier combined particles then precipitate (fall) out of the air leaving purified air.

 

The use of negative ions continues to be a more accepted mainstream therapy in Eastern Europe and the Far East than in Western Europe or the United States. Although problems with nosocomial infections (hospital acquired "super-bugs") have led the National Health Service (NHS) in the UK to do extensive research into the effect of negative ions on this area of hygiene. The results were very positive (see this article in The New Scientist [1] ). Recent SARS outbreaks have fuelled the desire for personal ionisers in the far east, and in Japan everything from toothbrushes to fridges and washing machines have negative ion generators in them.

 

"Consumer Reports" , a non-profit U.S.-based product-testing magazine, reported in October 2003 that air ionisers do not perform to high enough standards compared to conventional HEPA air filters. In response to this report, The Sharper Image, a manufacturer of air ionisers (among other things), sued Consumer's Union (the publishers of Consumer Reports) for product defamation. The U.S. District Court for the Northern District of California subsequently struck The Sharper Image's complaint and dismissed the case, reasoning that The Sharper Image had failed to demonstrate that it could prove any of the statements made by Consumer Reports were false. The Court's final ruling in May 2005 ordered The Sharper Image to pay 525,000 USD for Consumer Union's legal expenses. [2]

http://en.wikipedia.org/wiki/Air_ioniser

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...