Gå til innhold

"FRP har skylden for den dårlige integreringen"


Anbefalte innlegg

Jeg vil si at grunnen til den dårlige integreringen ligger i at vi er alt for tolerante. Ved å la folk skylde på psykiske lideler, eller si at han stakk egentlig ned disse menneskene fordi han ikke ble tatt godt nokk vare på.

 

Det er jo også umulig å ha god psykologiske analyser av alle som kommer til landet. Bondevik prøvde jo dette men da skjønte mange at sjangsene for oppholdstilatelse økte hvis man prøvde det og

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for gode svar! Kan med en gang si at det ikke er aktuelt å anmelde denne læreren, ettersom slikt aldri kommer igjennom allikevel. Det jeg ville ha svar på er hvorfor integreringen er så dårlig. Hvis den i det hele tatt er dårlig. Og det har jeg fått! Men ville også ha i gang en liten diskusjon, noe jeg føler jeg har fått fint til. Berikende og interessant å lese deres synspunkter.

Lenke til kommentar

Hvordan kan FrP ha skylden for den dårlige integreringen når de gang på gang blir nedstemt på forslagene de kommer med?

 

Det er jo de sittende regjeringer som har fått gjennomslag for sin integreringsfiendtlige politikk. FrP er faktisk de eneste som har vågd å påpeke at det er et problem. Til gjengjeld har de fått så hatten passer av venstresiden og media.

 

Det er artig at læreren din vil legge skylden for at et problem eksisterer på de som i mange år var de eneste som våget å peke på problemet, men ikke ble hørt.

Lenke til kommentar
Frp har skylden for alt når politisk korrekte sosialistfjols skal finne syndebukker etter at deres egen politikk har ført oss mot kanten av stupet.

 

Sosialister er som Hitler, og Frp som jødene. Frp får skylda for alt. Greit å ha en syndebukk!

5218955[/snapback]

 

Hahaha, jeg må le "Sosialister gir FrP skylda for alt" i samme setning som "sosialistpolitikk har ført oss til kanten av stupet". I diverse innlegg, så ser jeg sikkert 10 ganger oftere en variant av "sosialister kjører llandet vårt i grøfta" enn FrP kjører landet vårt i grøfta.

 

Og er integreringen i norge så dårlig (sett i forhold til andre land), hva baserer dere dette på? Virker som det er en opplest og vedtatt sannhet.

 

AtW

Lenke til kommentar
Innvandrere i dette landet fungere i allefall elendig hvis du ser på tallene når det gjelder kriminalitet og arbeidsledighet. Om dette er på grunn av politikken eller innvandrerne er vell noe annet

5221291[/snapback]

 

Endel innvandrergrupperinger gjør det vel dårligere enn gjennomsnittet av befolkning ja. (Såvidt jeg vet gjør feks vestlig innvandrere det helt fint), men er det noe verre i norge enn i andre land? Er norsk integreringspolitikk spesielt dårlig?

 

AtW

Lenke til kommentar
Hahaha, jeg må le "Sosialister gir FrP skylda for alt" i samme setning som "sosialistpolitikk har ført oss til kanten av stupet".

Hvilken motsetning er det mellom å peke på hvem som har og ikke har ansvaret for elendigheten?

 

I diverse innlegg, så ser jeg sikkert 10 ganger oftere en variant av "sosialister kjører llandet vårt i grøfta" enn FrP kjører landet vårt i grøfta.

Det kan ha noe med å gjøre at det faktisk ikke er Frp som sitter i førersetet.

 

Dette er da ikke så forferdelig vanskelig å skjønne, er det vel?

Lenke til kommentar
Hahaha, jeg må le "Sosialister gir FrP skylda for alt" i samme setning som "sosialistpolitikk har ført oss til kanten av stupet".

Hvilken motsetning er det mellom å peke på hvem som har og ikke har ansvaret for elendigheten?

 

 

Du er ikke enig i å først klage over at "sosialister gir FRP skylda for alt" og deretter å påstå at "sosialister har ført oss til kanten av stupet" er litt latterlig (noe som jeg har vansklig for å ta som noe annet enn en meget unyansert og useriøs påstand)? Men siden du tydligvis mener det alvorlig:

 

Hva har sosialistene gjort for å "føre oss til kanten av stupet"

- Hvorfor er vi på kanten av noe stup?

 

Norge har tross alt vært et land styrt av sosialdemokrater de fleste av etterkrigstidens år, og jeg mener norge har klart seg fint. Du framstår ikke akkurat som spesielt troverdig med slike voldsomme uttalelser om en så stor politsk gren, når sosialistsidens støste parti ligger nærme høyresiden, og sosialistsiden tross alt har klart å styre landet greit i mange år.

 

AtW

Lenke til kommentar
"Greit" er ikke bra nok. Sosialistene har skapt en misunnelseskultur der alt som er bedre enn gjennomsnittet skal rakkes ned på, og der alle som ikke føler seg vel med at halvparten av det man tjener skal stjeles fra en blir utsatt for hets og løgn.

5222203[/snapback]

 

Så det er dette du mener med at landet er "på kanten av stupet" en misunnelseskultur? Du mener dette er i ferd med å sende oss ut i undergangen?

 

AtW

Lenke til kommentar

Kombinert med sosialistenes ønske om å ta mer fra de som skaper verdier og gi til de som ikke skaper noen verdier, samt sosialistenes ønske om at muslimer skal komme og rive samfunnet i filler fra innsiden, ja.

 

Hvem andre enn sosialistene er det som i alle år har latterliggjort og trakassert de som har påpekt farene ved måten vi takler innvandring på, og da særlig ekstreme muslimske grupper?

Endret av howzer
Lenke til kommentar
Kombinert med sosialistenes ønske om å ta mer fra de som skaper verdier og gi til de som ikke skaper noen verdier, samt sosialistenes ønske om at muslimer skal komme og rive samfunnet i filler fra innsiden, ja.

 

Hvem andre enn sosialistene er det som i alle år har latterliggjort og trakassert de som har påpekt farene ved måten vi takler innvandring på, og da særlig ekstreme muslimske grupper?

5224053[/snapback]

 

Norge er jo et av de mest stabile landene i europa, jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i denne "kanten av stupet" påstanden din. Om man ser på hva du mener å være årsaken til at vi står på "kanten av stupet" så virker det som det er tre basisting

 

- Økonomiske problemer (fordi "man tar mer fra de som skaper verdier")

- Muslimer som kommer og "river samfunnet i filler fra innsiden"

- En misunnelseskultur

 

Det er kanskje greit å påpeke at også høyresiden er svært så glad i å ta penger fra de som skaper verdier, og overlate det til de som ikke skaper verdier, eller skaper lite. Det er også verd å påpeke at norge er et av verdens rikeste land, og at vi har et av verdens mest produktive arbeidstakere (per time arbeid).

 

Ikke at norge ikke har sin skjerv av problemer (for veik satsing på forskning og utdannelse feks)

 

- Jeg kan ikke se at muslimer som "river samfunnet i filler fra innsiden" er noe større problem i norge enn andre steder, eller at dette er noe bedre i land styrt av høyrevendte partier. Men det er endel irrasjonel frykt for muslimer i norge, av typen "vi er et muslimsk land om 30 år" som jo skaper en det rabalder. Og personlig ser jeg helst at færrest mulig avgjørelser i samfunnet tas på grunnlag av religion. Kristendom eller Islam. Sånn sett er norge et bra sted, med relativt liten grad av konservative religiøse strøminger (til tross for endel antikvariske lover) og relativt høyt utdannelsesnivå, noe jeg håper fører til mer opplyste mennesker.

 

Denne misunnelseskulturen du snakker om er litt vag synes jeg, kan du konkretisere det, og hvorfor den er delatig i å føre samfunnet vårt "til kanten av stupet", det er jo ingenting som er mer politisk korrekt enn å klage over janteloven...

 

Og jeg kan jo få noen innspill fra deg hva du mener burde vært gjort for å få landet vårt vekk fra "kanten av stupet" og hva du mener statens overordnede mål bør være?

 

AtW

Lenke til kommentar
Det er kanskje greit å påpeke at også høyresiden er svært så glad i å ta penger fra de som skaper verdier, og overlate det til de som ikke skaper verdier, eller skaper lite.

Dette er blank løgn, og nok et eksempel på sosialistenes forakt for fakta. Når du stjeler mindre fra folk for å omfordele til andre, så betyr ikke det at de du stjeler mindre fra tar penger fra andre igjen. De får derimot mindre stjålet fra seg.

 

Men det er endel irrasjonel frykt for muslimer i norge, av typen "vi er et muslimsk land om 30 år" som jo skaper en det rabalder.

Stråmann.

 

Denne misunnelseskulturen du snakker om er litt vag synes jeg, kan du konkretisere det, og hvorfor den er delatig i å føre samfunnet vårt "til kanten av stupet", det er jo ingenting som er mer politisk korrekt enn å klage over janteloven...

Se over, der du lyver om høyresiden.

 

Og jeg kan jo få noen innspill fra deg hva du mener burde vært gjort for å få landet vårt vekk fra "kanten av stupet" og hva du mener statens overordnede mål bør være?

Å beskytte individet mot overgrep.

Lenke til kommentar
Det er kanskje greit å påpeke at også høyresiden er svært så glad i å ta penger fra de som skaper verdier, og overlate det til de som ikke skaper verdier, eller skaper lite.

Dette er blank løgn, og nok et eksempel på sosialistenes forakt for fakta. Når du stjeler mindre fra folk for å omfordele til andre, så betyr ikke det at de du stjeler mindre fra tar penger fra andre igjen. De får derimot mindre stjålet fra seg.

 

Og jeg kan jo få noen innspill fra deg hva du mener burde vært gjort for å få landet vårt vekk fra "kanten av stupet" og hva du mener statens overordnede mål bør være?

Å beskytte individet mot overgrep.

5224253[/snapback]

 

Jeg legger merke til at du tar mitt innlegg som et eksempel på hva sosialister mener? Noen spesiell grunn til det? Noen vil jo kalle det en litt lemferdig omgang med fakta.

 

De som skaper verdier i norge ar i all hovedsak arbeidstakere, å legge opp til en politikk der hoveddelen av de verdiene en arbeidstaker skaper går til andre er å stjele penger". Høyresiden støtter også opp om yrker som ikke skaper verdier i det hele tatt (feks aksjespekulanter og valutaspekulanter, eller for å dra det litt lengre, reklamebransjen). I norge er det bare et gitt antall ressurser å fordele, både høyre og venstresidens fordelingspolitikk er tildels uavhengig av hvem som skaper ressursene. Å kalle det forakt for fakta tyder på en lite gjennomtenkt oppfatning av "fakta". Spesielt når du begynner å ta mine meninger som representativ for "sosialistene".

 

Hva legger du i overgrep? Synes du det er et overgrep å leve i fattigdom fordi man har uflaks? Synes du det er et overgrep å bli tvunget til å gå på skolen? Synes du det er et overgrep å forskjellsbehandles pga sin religion?

 

AtW

Lenke til kommentar

Nå handler denne tråden om integrering, enkelte nærmer seg farlig en "isme" debatt. Til det anbefaler jeg tråden som er opprettet for slike formål(den er sticky), så kan man her gå tilbake til å diksutere invandring og FRP's effekt på den politikken som føres på dette området i Norge.

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

Hvis FRP hadde hatt regjeringsmakt så kunne vi kanskje sett store forbedringer innen integreringspolitikken. Men så lenge det eneste de gjør når de ikke er i posisjon er å skape splittelser på stortinget så kan det være noe rett i utsagnet som diskuteres. Det blir ikke gjennomført en helhetlig politikk osv... men da er det viktig å være objektive. Problemet ligge ikke hos FRP, men at mindretallsregjeringer ikke har fått gjennomslag for sin politikk.

 

Hvis FRP hadde fått bli med i planene om en borgerlig flertallsregjering hadde vi kanskje fått en bedre integrasjonspolitikk... men det forblir spekulasjoner.

Lenke til kommentar
De som skaper verdier i norge ar i all hovedsak arbeidstakere, å legge opp til en politikk der hoveddelen av de verdiene en arbeidstaker skaper går til andre er å stjele penger".

Kan du fortelle meg hvordan folk kan bli arbeidstakere hvis ikke det er noen som kan skape arbeidsplasser? Mener du at Røkke med de tusenvis av arbeidsplassene han har skapt ikke har skapt noen verdier i det hele tatt? Arbeidsplasser er ikke verdifulle?

 

Høyresiden støtter også opp om yrker som ikke skaper verdier i det hele tatt (feks aksjespekulanter og valutaspekulanter, eller for å dra det litt lengre, reklamebransjen).

Hvordan skaper ikke reklamebransjen verdier? Du vet vel at det er mennesker som er ansatt i reklamebransjen? Det er arbeidstakere som du er så opptatt av hvor enorme verdier de skaper i forhold til de som ansetter dem. Eller mener du at de som er arbeidstakere i et reklamefirma ikke er arbeidstakere likevel?

 

Når det gjelder "aksjespekulanter", så kan vi vel like gjerne legge ned hele børsen, da. Hva skal vi med noe slikt som gjør at bedrifter kan hente inn penger fra "aksjespekulanter" slik at de kan utvide og ansette flere arbeidstakere? Flere arbeidsplasser? Nei, hvem trenger det da?

 

I norge er det bare et gitt antall ressurser å fordele, både høyre og venstresidens fordelingspolitikk er tildels uavhengig av hvem som skaper ressursene.

Hva får deg til å tro at mengden ressurser er konstant?

 

Hva legger du i overgrep? Synes du det er et overgrep å leve i fattigdom fordi man har uflaks? Synes du det er et overgrep å bli tvunget til å gå på skolen? Synes du det er et overgrep å forskjellsbehandles pga sin religion?

Overgrep er når noen skader andre.

 

 

 

Hvis FRP hadde hatt regjeringsmakt så kunne vi kanskje sett store forbedringer innen integreringspolitikken. Men så lenge det eneste de gjør når de ikke er i posisjon er å skape splittelser på stortinget så kan det være noe rett i utsagnet som diskuteres.

Frp skaper splittelser på stortinget fordi de fører sin egen politikk? Skal man følge denne fantastiske logikken så må alle partiene føre nøyaktig samme politikk, ellers fører det til "splittelse".

 

Det du kaller "splittelse" er faktisk noe som finnes mellom alle partier, og grunnen er nettopp at de ulike partiene har forskjellig syn på hvordan landet skal styres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...