Gå til innhold

Omtale av Sid Meier's Civilization IV (PC)


Anbefalte innlegg

Tja. Det er jo bare å begynne å høre det, titt innom mappa Civilization 4\Assets\Sounds\Soundtrack\, og hør på filene i de forskjellige mappene :)

 

Har alltid likt MODabilityen til Civ, drev med mye bøll i Civ2 gitt etter å ha spilt det igjennom x antall ganger. Ser ut til å bli slik her og, den 'åpne' infoen er genial, (nesten) all ingame-info er XML, musikk er mp3, lydeffekter er wav, video er bik.

 

Nå må det sies at jeg vet heller lite om Python, men for meg ser det ut som om selve spill-koden faktisk er Python, som gjør at du kan endre fundamental spillmekanikk med noe så enkelt som en teksteditor? Ser at .py filer er helt lesbare i en teksteditor, mens .pyc antageligvis trenger noe spes Python-teksteditor (du ser tekst (kommentarer?) men ikke selve koden) Det ser slik ut for meg ihvertfall, noen med peiling kan godt slakte :) Uansett. Civ4 er ihvertfall gjennom beinmargen modbart, og det er en nytelse å se :) Gleder meg til å teste mer :D

 

Norge som eget land, med alpine sabotasje-tropper hadde jo vært kult :D

Endret av eXZire
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Rullehjulet ja, det skal jeg prøve når jeg kommer hjem. Takker ;)

 

Kan du ikke forandre synsvinkelen også? Er den gjemt like lurt?

5126848[/snapback]

Synsvinkelen er avhengig av hvor mye du zoomer. Jo lenger ut du zoomer, jo mer vinkelrett med overflaten blir synsvinkelen. Du må nesten prøve og se. :)

5126861[/snapback]

Tror faktisk jeg skjønte det det ut fra beskrivelsen din :)

 

Hva med himmelretningen?

5126897[/snapback]

ctrl + høyre/venstre piltast

Lenke til kommentar

Civ 4-motoren er meget modbar, og selv om ikke all spillkode er skrevet i Python, er de sentrale bitene som definerer spillogikk og enhetsfunksjoner skrevet i det. .pyc filene er bare kompilerte versjoner av .py-filene, slik at man ikke trenger å gjøre leksikalsk analyse av filene hver gang man ønsker å laste de inn.

 

Med andre ord; det er ingenting i veien for at alle de våte drømmene kan oppfylles i civ 4 :) En egen SDK skulle også komme snart, med utfyllende dokumentasjon for alle som vil kjøre i gang med større modifikasjoner.

Lenke til kommentar
Civ 4-motoren er meget modbar, og selv om ikke all spillkode er skrevet i Python, er de sentrale bitene som definerer spillogikk og enhetsfunksjoner skrevet i det. .pyc filene er bare kompilerte versjoner av .py-filene, slik at man ikke trenger å gjøre leksikalsk analyse av filene hver gang man ønsker å laste de inn.
Makes sense, takk for oppklaringen :)
Med andre ord; det er ingenting i veien for at alle de våte drømmene kan oppfylles i civ 4 :) En egen SDK skulle også komme snart, med utfyllende dokumentasjon for alle som vil kjøre i gang med større modifikasjoner.

5130402[/snapback]

Høres bra ut! Gleder meg allerede :w00t: Reagerte litt på at det ikke fulgte med en SDK ja, mener jeg leste i PCgamer at det skulle følge med en SDK hvor du kunne endre 'alt', ble sagt noe slikt som dette: "Civ4 will have an extremly comprehensive SDK, where you can change absolutely everything in the game. I mean, you can't make civ into a realtime strategy game, but... - or maybe you could?"

 

Gleder meg til mulighetene!

Lenke til kommentar
Vil tippe at det bare er den cracka versjonen som kræsjer så mye  :blush:

 

(skal kjøpe, noe annet ville være ran.)

5130589[/snapback]

 

Det tviler jeg på, innspill jeg har sett på forum tyder ikke på at det er tilfellet, og det er sjelden cracks gjør større inngrep i spill. Så risikerer du ikke å bli skuffet ihvertfall... Jeg har ikke hatt problemer, så det er ikke sikkert du får det, men en orginal er nok desverre ingen garanti.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Å fytti!... Å moro!

Fikk spillet i dag.. Og ja.. Har spilt siden jeg kom hjem fra skolen. Klokka 22 Magen minte meg på at jeg ikke hadde spist siden forkost/lunch. Heiv inn en pizza og sprang tilbake til dataen. Gjett om den pizza'en blei brendt da! Helt svart.. :p Så det blei ikke noe mat i dag nei. Hum.. ser ikke ut som jeg får noe søvn heller før jeg skal holde en prenstasjon på skolen i morgen nei... jaja... =) Nok skriving, mer spilling!

Endret av SirGalrim
Lenke til kommentar
Vil tippe at det bare er den cracka versjonen som kræsjer så mye  :blush:

 

(skal kjøpe, noe annet ville være ran.)

5130589[/snapback]

Da tipper du nok feil. :) Jeg har original versjon, kjøpt for mine egne surt ervervede penger, og jeg opplever litt for ofte CTD og andre festligheter sent i spillet. Har heldigvis sluppet de ATI-spesifikke problemene. :)

 

Gleder meg til patchen blir sluppet... :thumbup:

Lenke til kommentar

Syns det var elendig grafikk, ikke hvert en 5 engang, hva er galt med dere?! Se på de bildene da. :mad: Noen ganger er dere bare provoserende, men nå har jeg ikke sat meg inn i spillet, Første gangs utrykke er elendig, så derfor gidder ikke mer . . . Ville aldri gitt en 9 til dette til Spillet, ikke grafikken **** . . .

 

Det er hvertfall min mening.

 

*EDIT*

 

Spill i vei dere, så mye dere orker, vil heller bruke tiden mer effektivt enn til dette

Hva er spillanmeldelser til? De gir oss et bilde FØR man bestemmer seg ENTEn og kjøpe eller ikke. Eller var det omvendt? :!:

Endret av hproslan
Lenke til kommentar
Syns det var elendig grafikk, ikke hvert en 5 engang, hva er galt med dere?! Se på de bildene da. :mad: Noen ganger er dere bare provoserende, men nå har jeg ikke sat meg inn i spillet, Første gang utrykke er elendig, så derfor gidder ikke mer . . . Ville aldri gitt en 9 til dette . . .

 

Det er hvertfall min mening,

5133281[/snapback]

 

Han ga grafikken 8, ikke 9. Forøvrig bør du bruke litt mer tid på innleggene dine, dette hadde utrolig mange skrivefeil. Og spille spill før du sier noe om dem.

Lenke til kommentar

Hm, er jeg hekta allerede? Etter andre økta? Kona sa natta ca 2230 i går og da tenkte jeg "bare 10 minutter til"...2 timer senere krasjet spillet til desktopen og da fikk jeg tvunget meg til å slå av pcen...

 

 

Må sjekke "options and settings", kanskje "random crashes after midnight" er satt på som default :p

Lenke til kommentar
Syns det var elendig grafikk, ikke hvert en 5 engang, hva er galt med dere?! Se på de bildene da. :mad: Noen ganger er dere bare provoserende, men nå har jeg ikke sat meg inn i spillet, Første gang utrykke er elendig, så derfor gidder ikke mer . . . Ville aldri gitt en 9 til dette . . .

 

Det er hvertfall min mening,

5133281[/snapback]

Du har ikke satt deg inn i spillet? Har du spillt spillet i det hele tatt? Vet du hva grafikken i et slikt spill faktisk er til for? Hvordan mener du grafikken kan være bedre? Den er perfekt. Du er provoserende.

 

Det er ihvertfall min mening. :)

 

Kahuna: Hvis du leter godt i innstillingene finner du en "Crach Civ4 after midnight to save your marriage"-boks som er satt til på som default, prøv å skru den av ;)

Lenke til kommentar
Syns det var elendig grafikk, ikke hvert en 5 engang, hva er galt med dere?! Se på de bildene da. :mad: Noen ganger er dere bare provoserende, men nå har jeg ikke sat meg inn i spillet, Første gangs utrykke er elendig, så derfor gidder ikke mer . . . Ville aldri gitt en 9 til dette til Spillet, ikke grafikken **** . . .

 

Det er hvertfall min mening.

 

*EDIT*

 

Spill i vei dere, så mye dere orker, vil heller bruke  tiden mer effektivt enn til dette

Hva er spillanmeldelser til? De gir oss et bilde FØR man bestemmer seg ENTEn og kjøpe eller ikke. Eller var det omvendt?  :!:

5133281[/snapback]

 

Du har nok kommet på feil hylle hvis du mener grafikken er det viktigste i et spill som Civ IV. Grafikken er for øvrig bra nok i massevis, og funksjonell til tusen.

Lenke til kommentar
Syns det var elendig grafikk, ikke hvert en 5 engang, hva er galt med dere?! Se på de bildene da. :mad: Noen ganger er dere bare provoserende, men nå har jeg ikke sat meg inn i spillet, Første gangs utrykke er elendig, så derfor gidder ikke mer . . . Ville aldri gitt en 9 til dette til Spillet, ikke grafikken **** . . .

 

Det er hvertfall min mening.

 

*EDIT*

 

Spill i vei dere, så mye dere orker, vil heller bruke  tiden mer effektivt enn til dette

Hva er spillanmeldelser til? De gir oss et bilde FØR man bestemmer seg ENTEn og kjøpe eller ikke. Eller var det omvendt?  :!:

5133281[/snapback]

 

To ord: Your loss. :roll:

 

Kay

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...