Gå til innhold

Rare og gode "mat blandinger"!


Newt32

Anbefalte innlegg

Jeg synes ikke det er så rart, siden det er noe bestemor lærte meg da jeg var liten, men de fleste vennene mine synes det: brødskive med skinke og sennep på. De synes jeg er sååå kvalm som spiser det. Er det virkelig så uvanlig?

5121788[/snapback]

 

Sennep fungerer som substitut for smør på nesten alt. Særlig grov sennep, det er skamgodt. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bah.  ser folk er litt glade i majones her, men jeg vet om en "sær" combo som vil "rawk yer sawks off";

du trenger:

-Nybakt brød (går med vanlig også, men nybakt er best.)

-Smør (kan også kjøres uten, men smak og behag her)

-Brunost

-Jalapenõs

 

This, ladies and gents, ist gut.

Enjoy :)

5121059[/snapback]

Prøvde det til frokost idag.

Da jallapeños-smaken ikke tok over brunosten, fikk jeg en skikkelig hot brunost.

Og jeg elsker sterk mat ;)

Men jeg så ikke helt det store. Det ble mest rart..

 

PS: Hvor mye anbefaler du av hvert?

5121425[/snapback]

 

Tja.

Pleier å hive på 4-8 jalapenõs pr skive. synes det var litt merkelig selv første gangen, men neste gang jeg testet var det ikke rart i det hele tatt.

Ingen av smakene eliminerer hverandre, og du får en balansert smak med litt søtt, litt syrlig, og sist, sterkhet.

Er utrloig glad i sterk mat selv, og en combo som dette setter ihvertfall fart på frokosten din ;)

Synd jeg skal begynne på ny diett imorgen.. blir no dritt å holde seg unna brunosten og jalapenõsglasset.

Lenke til kommentar
Nudler og tunfisk er godkjent. Sleng på litt soya-saus så er du i mål!

Du får jo tunfisk i slike salsa-blandinger også. (+Mye annet)

 

Jeg har hørt at det finnes mennesker som liker tunfisk blandet med appelsinjuice :hmm:

 

Tunfisk, tunfisk, tunfisk. Liker tunfisken best woket/stekt jeg..

5121084[/snapback]

 

Steker du tunfisken du har ilag med nudlene? Glemte å kjøpe nudler idag:( Men endelig har de fått eldorado bokser med tunfisk i butikken igjen, da glemte jeg alt.

 

Lager min egen salsablanding med rømme og tacosaus, funker greit. Alt av syredrikke, cola, juicer ++ passer bra ilag med tunfisk siden det dreper litt av smaken.

Lenke til kommentar
24l vatn

5kg sukker

1 pakke turbogjær (2 om du har dårlig tid)

 

Riste som faen og la det godgjere seg litt. :)

5120116[/snapback]

 

Er ikke det valfar sin oppskrift? og hva menes med litt? :)

 

Mvh.

Øyvind

5120913[/snapback]

Er vel ikkje akkurat hans oppskrift, men han slo vel til med den i eit intervju ein gong, ja. :p

Litt = 1 veke eller vel så det. Eg liker å ha den ståande 2-3. =P

Lenke til kommentar

Er vel ikke akkurat rart, men jeg liker å bruke spekeskinke i stedet for bacon når jeg skal ha egg og bacon.

Smaker bedre og mer, lettere å steke, lettere å holde på brødskiva :p osv.

 

Baguette med hvitløkspasta (eller hva det nå heter, sånn der fra Menys salatbarer) og feks spekeskinke eller roastbeef er utrolig digg.

Pizzabrød med ost og hvitløksmarinade er også veeldig godt.

 

Til dessert er det vaniljeis med sjokoladesaus og peanøtter som hersker.

Lenke til kommentar

Da jeg var liten spiste jeg brødskive med 0.5 cm smør og et tynt, tynt lag leverpostei på toppen. Hadde jeg prøvd det i dag ville jeg spydd ettersom jeg brekker med bare ved lukten av smør :ohmy:

 

Potetgull (paprika eller salt) med Freia meleksjokolade :dribble: Stapp et par-tre flak i munnen sammen med 1 rute sjokolade. Himmelsk!

 

Dere som blander nudler og tunfisk. Har dere tunfisken oppi kjelen mens det koker, eller steker dere den? Tunfisk i olje eller gele?

 

karamell Is (Dream)+sjokoladesaus+peanøtter+oppskjært banan = :dribble:

 

Brødskiver med skinke og sennep er ikke noe unormalt synes jeg. Jeg lager alltid toasten min slik: Brød-sennep-ost-skinke-ost-ketchup-brød.

Lenke til kommentar
Dere som blander nudler og tunfisk. Har dere tunfisken oppi kjelen mens det koker, eller steker dere den? Tunfisk i olje eller gele?

5130943[/snapback]

Nudlene kokes til de er ca. 87% ferdig.

I den tiden det tar, begynner du å steke tunfisken, tilbehøret og evt. sausen.

Når nudlene sprudler slenger du dem på panna. De liker å bli kort-stekte på en heit panne.

Ost og cashew-nøtter er faktisk godt å mixe inn - rett før du plasserer retten på tallerkenen.

 

Har enda ikke prøvd å kaste egg i dette her. Blir kanskje litt rart med en omelett med tunfisk og nudler? :p

Kanskje ikke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...