Gå til innhold

Lurt av Alienvare. MonsterPC ?


Anbefalte innlegg

Altså, han er jo fullt klar over at det finnes billigere maskiner, bedre kjøp og andre alternativer. Hadde ikke det vært tilfellet så kunne man kanskje si han ble "lurt" eller hadde gjort et dumt kjøp. Hvis han er fornøyd med maskinen sin og kan si med hånden på hjertet at han syns det var verdt slitet, så trenger jo ikke vi sitte her og le av det "dumme" kjøpet hans, alt er relativt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det ble brukt som et eksempel at folk kjøper Ferrarier i bilverdenen og at det på en måte rettferdiggjør et kjøp av AW. Det er der feilen ligger, AW er ikke dataverdenes Ferrari, men et overdrevent konsept. Dataverdenes Ferrari må være en selvbygd PC.

5053155[/snapback]

 

 

AW er kanskje PC verdens Ferrari. Men hvem vil ha noe overhypa serieprodusert italiensk møkk uansett?

 

Selvbygger PC er vel "custom hotrod"en av biler, imho MYE stiligere enn en lusete ferrari som kanskje koster mye, men ikke har samme stil og preg som en ekte, custom hotrod :p

Lenke til kommentar

Ser ut som "monster" pc'en har støtt på sitt første hinder. Utdrag fra bloggen på vg nett: "Etter å ha installert spillet og takket være min siste investering satt alle effekter på max, må jeg si at forventningene var skyhøye. Etter 10 sekunder fikk jeg konstantert at jo, 2048 x 1536 oppløsning fikk faktisk maskina til å hakke. Mye. Med det målet oppnådd skrudde jeg ned et par hakk og satte meg godt tilrette for litt skrekkfylt spillfryd". Det er F.E.A.R han snakker om.

Lenke til kommentar

Dette er jo bare tull og tøys.

 

Om en person velger å kjøpe en AW-pc, så har han seff all rett til det. Kanskje henger han i et miljø hvor dette er kjempetøft, eller så liker han kanskje bare stilen. Fritt land, osv.

 

 

Noen ganger må en lære seg til å skille mellom det økonomiske/fornuftige, og et kjøp som går ut over dette,og inn på ren luksus.

 

At det finnes billigere pc, eller at du selv kunne bygget en billigere pc, kan så være, men det var da vitterlig ikke saken her. At du selv ville hatt innmaten,og kastet kabinettet, kan også være så, men det er så bortiveggene irrelevant i denne tråden. I denne tråden leste vi om en som hadde lyst på en AW pc, "med alt skrudd opp på max".

 

En kan sammenligne det med ...med.. kjøtt. (la meg ivertfall prøve).

I Stavanger har vi en nokså "berømt" slakter, Idsø, som leverer kjøttvarer med kjempegod kvalitet, og en noe "stivere" pris. Det er klart at f.eks pålegget herifra koster endel mer enn servelaten på Rema, men om jeg faktisk handler her, og betaler for det, så er jo dette mitt valg. Jeg kunne også gått på Rema, og kjøpt billige kjøttvarer, og spart pengene, men valgte heller å gå for kvalitet. Da er det sinnsvakt nyttesløst for andre å stille seg rett utenfor butikken og snakke om hvor teit jeg er som går her, "jeg kunne jo heller gått på Rema, og fått mer for pengene".

 

SÅ kan enkelte si, "jammen, AW er ikke kvalitet, AW er overpriset". Vel, enkelte ganger så kan kvaliteten ligge i imagen til produktet, og produktets tekniske kvaliteter havne bakover i køen. Hvorfor skulle ellers noen kjøpe BMW? (mener da seff BILEN). Bmw havner ikke på topp i noen kåringer av driftssikkerhet, kundetilfredshet eller annet, men selger alikevel som varme hvetebrød. Dette er fordi Bmw har et image, eller at det er status å kjøre Bmw.

 

Så.. Når en person velger å kjøpe en dyr AW pc, så kan jeg ikke si annet enn, gratulerer, og kos deg med en maskin som du har hatt lyst på lenge. :)

Lenke til kommentar
Jeg kunne ha tenkt meg en AW selv, de ser kule ut. Men det er ikke noe spez PC, det er stortsett kabinettet som er morsomt ;)

Jeg tror jeg holder meg til hjemmemekka PC inntil videre..

 

Men ikke ødelegg gleden for gutten... Det er jo en bra maskin, dog han kunne ha brukt litt spenn på en bedre skjerm, jaja..

5075561[/snapback]

 

Er den dårlig skjermen han har? Kan hvertfall kjøre 2048 x 1536 oppløsning :love:

Lenke til kommentar

en lever bare en gang, så hvorfor ikke glede seg over et slikt kjøp en gang eller to :D ... vel er kabinettet stygt, men en 17 åring vil kansje ikke være enig i det..

alle har sine innteresser, og tenk dere følelsen det er å bestille,vent og motta en slik pakke.....det huskes livet ut........

hva med den tullingene som kjøper dødstygge felger til bilen og synes det er pent? :dribble:

jeg hadde ikke takket nei til en laptop fra AW :D

Lenke til kommentar
Gikk inn på alienware å satte opp akkurat likt system som han hadde. Kom på $5,842.00, så kommer det vel frakt, toll +++ i tillegg!

5069721[/snapback]

 

Sett opp PCen på www.alienware.co.uk istedet, så får du se de europeiske prisene. Du kan også få prisene ferdig oppsatt for kjøp i Norge.

Lenke til kommentar

jaja, på tide at jeg skriver ett innlegg til.

 

Det blir mer og mer åpenlyst at en god del av brukerene her på Hw.no er preget av "janteloven".

Men det er vel ikke bare her, men Norge totalt sett. Man skal ikke bruke penger på noe som kan bli oppfattet som luksus. Man må for all del ikke skille seg ut, og man burde holde seg til gjennomsnittet.

Synes det blir dumt at folk som velger å kjøpe en dyr pc, som man kanskje har drømt om i mange år, blir hengt ut, og kritisert opp og ned av brukere her på Hw.no.

 

Skal man bli godtatt her på forumet, burde man ikke ha planer om å bruke mer enn 10k på pc, og også i disse postene får man nesten sikkert kritikk for "over dådig luksus"....

 

De fleste oppegående folk kjøper ikke pc for å TJENE penger på denne. Som bil, og som det meste man kjøper av forbruksvarer, vet man at prisen detter som ett blylodd.

Man må selv vurdere hvilke kriterier man skal bruke når du går til innkjøp av en pc.

For de fleste oppgavene som normalt bruker en pc til, trenger man ikke det beste av det beste. Men det kan heller ikke skade å bruke noen kroner ekstra.

Og mange glemmer det faktum at det er ikke DERE som skal bruke pc'en eller ha den på rommet, så hvorfor klage på utseende? Det er kjøperen som skal ha den, og hvis han synes denne pc'en ser bra ut, hvorfor skal noen andre fortelle ham at han tar feil? Vet dere hva kjøperen synes ser bra ut eller ikke?

 

Da jeg kjøpte pc'en min var utseende på kabinettet det siste jeg brydde meg om. Jeg tenke mer praktisk. Jeg hadde ett visst antall disker jeg skulle ha plass til, og i tillegg måtte det ikke være større enn at jeg fikk plass i skapet på skrivebordet.

Der er det INGEN som ser hvordet det ser ut.....så hvorfor bry seg?

 

De av dere som har vært på LAN vet at det er et par typer kabinetter der ute. Om alle er like pene kan diskuteres, men de som har valgt seg ut dette kabinettet synes nok at det ser bra ut.

Kan ikke dere andre bare godta det, og heller si til seg selv, at dette hadde ikke JEG kjøpt, men du roper det ikke ut til alle på LAN'et?

Lenke til kommentar

Tja, jeg blåser en lang marsj i hva f.eks Mr.X på Vestlandet bruker på sin PC, janteloven har jeg for lenge siden forkastet. Men jeg synes fortsatt folk som bruker 40k på en PC, kan kjøpe noe billigere og bruke resten av pengene på noe fornuftig. Jeg vet selv åssen det er å bruke masse penger og så ende opp i en øknomisk krise for så å ønske at jeg hadde spart noen av pengene. (Noe jeg har lagt meg til å gjøre i det siste, bedre føre var.)

 

Men jeg håper han koser seg med AW-PC'n sin. :thumbup:

Lenke til kommentar

Sammenlignbar bygge pc som faktisk er bedre og billigere enn det alienware leverer.!

ok uten programvare, men hardwaremessig og pris tatt i betraktning så er denne bedre, synes jeg.

 

prisene er hentet fra Komplett.no.

 

Lian-Li PC-V1200 Miditower, Sølv Aluminium (Uten Strømforsyning) pris: 2095 kr

AMD Athlon 64 FX-57 2.8GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte pris: 8750 kr

Asus A8N32-SLI Deluxe, nForce4 SLI X16, Socket-939, Dual-GbLAN

Firew, PCI-Ex16 pris: 1895 kr

Hitachi Deskstar 7K500 500GB SATA2 16MB 7200RPM NCQ pris: 2850 kr

Western Digital Raptor 74GB SATA 8MB 10000RPM x2 pris: 3100 kr

Plextor DVD-brenner PX-716AL Sort med Slot-in pris: 1095 kr

Corsair TWINX1024-4400C25 DDR-DIMM 1024M Kit

w/two matched CMX512-4400 CL2.5 DIMM x2 pris: 4098 kr

Gainward GeForce 7800GTX 256MB 2xDVI PCI-Express,

"U/3500PCX XP GS"ViVo,470MHz x2 pris: 9590 kr

Termaltake Silent Purepower 500W PSU, Modular Kabler,

Wattmåler, 20/24pin pris: 1149 kr

Creative Professional E-MU 1820 PCI, Lydkort pris: 4195 kr

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Totalt: 38817

 

til sammenlikning satte jeg opp like specs på alienwares amerikanske side beløpet ble da 5694 USD som etter dagens kurs gir

37 811,58 kr i regning plus 25 % norsk moms ! = som gir 47 264 kr :S. Dyyyyyyrt!!

 

Folk som har råd til slik pc, kan gjerne kjøpe en slik idag!, men for meg forblir dette en drøm !

Endret av abedin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...