Gå til innhold

Lurt av Alienvare. MonsterPC ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er noen grunner til at jeg ikke vil ha en slik PC. :p

  • Folk tror at det er kult med AW, noe som er misforstått.
  • Det er for CS-unger som har null peiling på PC.
  • Med pengene i hånden og valget mellom en AW og selvbygg hadde jeg såklart valgt selvbygg. Bedre og penere PC.

Mine personlige meninger i hvertfall.

 

EDIT: Ja dette er altså sånn jeg ser på AW. Folk må gjerne tro at dette er PC-enes svar på Ferrari og de må gjerne kjøpe en om det er drømmen, men som sagt; ikke noe for meg.

Endret av Zythius
Lenke til kommentar

Kan vel ikke si at AW lurer folk?? De tilbyr en vare og at folk kjøper en slik pc er vel ikke merkeligere enn at mannfolk kjøper after shave til 8000kr literen, ikke diss mannen for kjøpet sitt bare for å vise at du er den bædeste nerden som alltid kan finne noe billigere enn hele verden. La folk ha morro si ifred, om det koster skjorta eller ikke..

Lenke til kommentar

Boksen er ikke så pen, men innholdet kan man ikke klage på... Prisen vet jeg heller ikke, men hvis han ikke kan bygge (virker kanskje ikke sånn på det han skriver!) så er det jo like greit å få det gjort av noen andre...

 

Har blitt en litt ekkel trend her på forumet i det siste, med å henge ut folk som har gjort noe "dumt" synes jeg :(

Lenke til kommentar

Stakkar gutt, fog og vere erlig så har han ikke blitt "lurt", Eller jo kanskje litt. Men det er jo helt opplakt at han har kjøpt seg en bra pc til en STOR pris da han betaler en god del får navnet. Men noen som kan sette opp en handlelist over dette utstyret og se hvor mye det koster? ( er på jobb atm ). Altså etter 1 -1.5år kommer denne pcen til og være ikke så bra som i dag. DA han kunne brukt penger til oppgradering så må han heller vente og leve med det. Men siden han tydligvis ikke klarer og bygge pc selv så må man betale får dette.

 

 

Skulle byggd opp Pcen får han jeg for 5-10k :p

Endret av adnan
Lenke til kommentar

AMD Athlon 64 FX-57 2.8GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte

 

XFX GeForce 7800GTX 256MB GDDR3, HDTV 490MHz, PCI-Express,Dual-DVI/ViVo,Retail

x 2

 

Maxtor DiamondMax 10 250GB SATA 16MB 7200RPM NCQ

 

Western Digital Raptor 74GB SATA 8MB 10000RPM

x 2

 

Plextor DVD recorder PX-716SA SATA Retail (inkl. svart og hvit front)

 

Creative Professional E-MU 1820 PCI, Lydkort

 

Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI, Socket -939,S-ATA,Dual-GbLAN,Firewire,PCI-Ex16

 

Corsair TWINX Xpert 3200XL DDR 1024MB Kit w/two matched 2x512MB PC3200 2-2-2-5

 

Cooler Master Stacker 830 Sølv/Sort, Aluminium (Uten Strømforsyning)

 

Cooler Master Real Power 550W m/Strømindikator, 20/24pin

 

 

Har han egentlig noe bedre pc en dette??

 

PRIS : Totalt: 34782.5

Lenke til kommentar

Ganske identiske, og han har betalt rundt 35.000, cpu i seg selv koster over 8000kr.

 

Morsomt å lese om alle som hiver seg over dette " jeg jeg jeg - flinkere bedre smartere". Fra de fleste av mine kammerater blir jeg sett på som en idiot som gidder å bruke så mye penger på pc, alt handler om perspektiv, noe mange burdet hatt mer av spesielt noen av de som svarer på blogen.

Lenke til kommentar

Det er en fet maskin, ingen tvil om det..Og, jeg syns ikke på noen måte at dette er lureri... Alienware har bygd opp et sterkt merkevarenavn, og drar nå veksler på dette.. Personlig har jeg aldri hatt sansen for plastikk...

Det som altid bekymrer meg er dog at en aldri vet hvilke komponenter som står i en merkevarepc. Både Fujitsu-Siemens, Dell, Acer osv, bruker jo så og si alltid el cheapo hovedkort o.l..... Ikke særlig tillitsvekkende....

Lurer på hva Alienware bruker.....?

Lenke til kommentar

Han ble nok ikke lurt! Han skriver jo dette selv i bloggen sin:

Etter en kortere sparingsperiode som heldigvis involverte verken salg av brukt undertøy eller Stavanger ran kunne jeg ENDELIG realisere den høyst nerdete drømmen. Inn på Alienware for å kjøpe en overhypet, overpriset PC som man kan sende folk til mars med. Det er en ubeskrivelig digg følse av å endelig kunne gå inn på siden, sette alt på max og denne gangen faktisk avslutte med å trykke på bestillingsknappen.
Endret av Kris R
Lenke til kommentar
Lurer på hva Alienware bruker.....?

5051287[/snapback]

 

 

AW bruker :

 

Alienware® nForce™4 SLI™ Chipset Motherboard PCI Express

 

 

 

 

Enlarge Image

 

Specifications

Chipset NVIDIA nForce4 SLI

Processor Type 939 Pin

Memory Type Up to PC-3200 DDR SDRAM

Memory Capacity 4GB

System Bus Speed 2GHz

PCI Express x16 Slots 2

PCI Express x1 Slots 2

PCI Slots 3

USB Ports 4 back / 4 front USB 2.0

IDE Ports 2 ATA-133

Serial ATA-300 Ports 4

Serial ATA-150 Ports 4

Serial ATA-300 RAID Yes (Modes 0 and 1)

Ethernet Ports 2 Gigabit

FireWire Ports 1 back (1 front optional)

 

Hovedkort

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke alle som disser pc'en er misunnelige, jeg tror de er realistiske. Hadde jeg tjent 400mill i året hadde jeg kanskje kjøpt en overpriset pc som dette. Men da fordi jeg ikke hadde hatt tid til noe annet. Men jeg hadde nok alltids hatt tid til å sette sammen en pc på en webshop og betale noen andre for å sette den sammen for meg. Så lenge jeg har en 9-16 jobb e.l. og armer og bein i behold kommer jeg ikke til å kjøpe en merke pc. Mindre for pengene uansett.

Lenke til kommentar

Det ble brukt som et eksempel at folk kjøper Ferrarier i bilverdenen og at det på en måte rettferdiggjør et kjøp av AW. Det er der feilen ligger, AW er ikke dataverdenes Ferrari, men et overdrevent konsept. Dataverdenes Ferrari må være en selvbygd PC.

 

Nå skal de likevel sies at dette er ganske så subjektivt, men JEG ville aldri kjøpt noe sånt bare fordi det er overhypet, harry og i det hele tatt overdrevent.

Endret av Zythius
Lenke til kommentar

Så lenge fyren er klar over at det går an å bygge billigere, men han vil heller ha merkenavnet Alienware (skryteverdi) så bra for ham..

Jeg misunner ham ikke,oruten følelsen av å ha en pc som er up to date da.. :whistle:

Men som man sier, du kjøper ikke ferrari for å kjøre til og fra jobben i Norge...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...