Gå til innhold

WoW er seriøst farlig. *En ex-spiller forteller*


Anbefalte innlegg

Wow er jo bare for småbarn, er jo altfor lett og kjedelig, testet det et par ganger, var så dårlig gameplay og grafikk, har spilt UO, AO, Ragnarok, D&D. Jeg må si Wow er skam for MMORPG sjangeren. dere burde heller komme dere inn i et skikkelig MMO som EQ2 der er det skikkelig story, gameplay og grafikk som ikke er stjælt fra andre spill.

5022673[/snapback]

 

Learn 2 play plx

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er jo litt synd igrunn at man skal overdosere.

Som kjent så er det et gammelt ordtak som sier "en gang alkis, alltid alkis"

 

Vel! Så kan man bare glemme WoW når man først er blitt hekta og "tørrlagt"

For man kan aldri ha et normalt forbruk av WoW igjen?

 

edit: typos

Endret av Black&White
Lenke til kommentar

Nstin jeg antar du er 14 og har spilt siden day one, er nok en grunn til og ikke spille, med en gjeng småunger. Alle jeg kjenner som har spilt wow gikk over til eq2, lvl 60 på 3 uker, så lamt, dårlig story, og i det hele tatt basere en mmo på et rts, hva var det de tenkte på.

Endret av Iksar_Woop
Lenke til kommentar

Det å rakke ned på WoW er jo en ting... men selv har jeg testa AO.. og hatt mange venner som har spilt div. andre mmorpg. AO for meg var elendig.. grafikk i AO?? hjeeeeelp.. AO var også full av jegvetalt personer som iallefall ikke kunne vurdere å hjelpe andre.. iallefall sånn jeg så det.. men dette er IKKE en post for å diskutere hvilket mmorpg som er best.

 

så tilbake til topic..

Det går fint å spille WoW igjen senere om du var avhengig en stund.. iallefall sånn jeg ser det.. har du bygd opp livet ditt igjen til normal standard så sett av en max tid hver dag du har tid til å spille.. følger du dette rykker du ikke på en ny smell (tror jeg :p )

Lenke til kommentar

Jeg har aldri testa WoW, av den enkle grunn at jeg ikke tør. Av det jeg har sett, så virker det utrolig fett, og da er det jævlig lett for meg å skofte trening/jobb/søvn for å spille.. så jeg holder meg til spill som kan gi litt "porsjonspakka" morro istedetfor, f.ex. BF2.

 

Mange jeg kjenner har blitt totale einstøinger av å sitte med WoW, er aldri med på noe som helst lenger - og jeg har ingen intensjoner om å ramle i den fella. Sist gang jeg satt råmye med et spill var med Morrowind.. men da var det ikke så farlig.. satt på det tidspunkt arbeidsledig og jævlig ute på landsbygda, så da var det bare å spille som faen. Situasjonen er en annen idag, dog.

 

Moralen er : "Det er ingen skam å snu!"

Lenke til kommentar
Nstin jeg antar du er 14 og har spilt siden day one, er nok en grunn til og ikke spille, med en gjeng småunger. Alle jeg kjenner som har spilt wow gikk over til eq2, lvl 60 på 3 uker, så lamt, dårlig story, og i det hele tatt basere en mmo på et rts, hva var det de tenkte på.

5023013[/snapback]

 

Bra du ikke starter å spille wow da :)

Folk som ikke klarer å skille spøk fra alvor har jeg ikke sansen for i det hele tatt.

 

Skal si meg enig at det er en del "småunger" i wow. Men wow appelerer til alle folkegrupper, så det er å forvente.

 

Du for heller lære deg å tolerere folk som ikke er som deg selv. Det er faktisk et krav i dagens samfunn.

Lenke til kommentar
Jeg har aldri testa WoW, av den enkle grunn at jeg ikke tør. Av det jeg har sett, så virker det utrolig fett, og da er det jævlig lett for meg å skofte trening/jobb/søvn for å spille.. så jeg holder meg til spill som kan gi litt "porsjonspakka" morro istedetfor, f.ex. BF2.

 

Mange jeg kjenner har blitt totale einstøinger av å sitte med WoW, er aldri med på noe som helst lenger - og jeg har ingen intensjoner om å ramle i den fella. Sist gang jeg satt råmye med et spill var med Morrowind.. men da var det ikke så farlig.. satt på det tidspunkt arbeidsledig og jævlig ute på landsbygda, så da var det bare å spille som faen. Situasjonen er en annen idag, dog.

 

Moralen er : "Det er ingen skam å snu!"

5023179[/snapback]

Sende en WoW til deg i posten.. tro meg.. mnd og du er hekta :p haha

Lenke til kommentar
Wow er jo bare for småbarn, er jo altfor lett og kjedelig, testet det et par ganger, var så dårlig gameplay og grafikk, har spilt UO, AO, Ragnarok, D&D. Jeg må si Wow er skam for MMORPG sjangeren. dere burde heller komme dere inn i et skikkelig MMO som EQ2 der er det skikkelig story, gameplay og grafikk som ikke er stjælt fra andre spill.

5022673[/snapback]

 

Offtopic:

Det du skriver om er ditt synspunkt, likevel vil mange si seg uenig i det, og det ser man på antallet folk som spiller det. Men, det er ikke det som er poenget i denne tråden. Vi snakker om avhengighet, så denne tråden kunne like gjerne handlet som pacman.

 

Og siden det også er snakk om å IKKE bli for hekta, synes jeg det heller er en LITE gjennomtenkt idè å begynne med en ( ifølge deg ) "bedre" MMO som EQ2, som da muligens ville føre til en ny avhengighet. :nei:

Endret av asad
Lenke til kommentar
Nstin jeg antar du er 14 og har spilt siden day one, er nok en grunn til og ikke spille, med en gjeng småunger. Alle jeg kjenner som har spilt wow gikk over til eq2, lvl 60 på 3 uker, så lamt, dårlig story, og i det hele tatt basere en mmo på et rts, hva var det de tenkte på.

5023013[/snapback]

 

Warcraft har en bra historie, i WoW spiller vi inn historien.

Lenke til kommentar

Det er ikke som mange som vet det, men slike spill er faktisk avhengighetsskapende. De fleste som kjenner til dette, har som regel opplevd virkningen selv. Jeg spilte et MORPG spill for en tid tilbake, nærmere bestemt Diablo II: Lord of Destruction. Jeg var totalt avhengig, og kom meg ikke ut av helvete før etter 2-3 år. Jeg startet vel da jeg var 14/15 å og spilte til jeg var 16/17. Det er enkelt å si at det bare er et spill. I grunn så er det ingenting annet heller, men poenget er at slike spill endrer noe på den psykiske delen over tid. Du ser det ikke, men dine nærmeste registrerer som regel at noe er galt. De vil mest sannsynligvis prøve å gjøre deg oppmerksom på det, men det er ikke lett da de fleste ikke forstår hva som egentlig skjer.

 

Det er greit å gjøre noe aktivt, som f.eks. å spille, i stedet for å sitte helt passiv å se på en TV når man ikke har noe annet å gjøre. Problemet starter dersom man prioriterer spillet framfor annet. Det er veldig stor sjanse for at dette skjer med et MORPG, særlig MMORPG, i motsetning til andre spill som f.eks. FPS og RTS, og det er da det begynner å bli farlig.

 

Dersom man skulle bli avhengig vil man etter en stund begynne å oppleve uønskede virkninger. Hvor hardt det rammer hver enkelt kommer an på personen, men for å sette det på spissen så kan man f.eks. utvikle moderat til sterk sosial angst over tid med lite sosial stimulering. Som regel vil det meste etterhvert gå til helvete siden man ikke tenker på noe annet enn spillet. Det er det første man tenker på når man våkner, det ligger alltid i bakhodet uansett hva man måtte gjøre, og det er vanlig at man drømmer om det. Det er som å leve i en virtuell verden og bare eksistere i den virkelige verden. Kroppen vil ikke bare forandre seg psykisk, men også fysisk. Det innebærer at man kan bli større, men det er også enkelte som går motsatt vei. Det er den dagen man våkner og innser at man har et alvorlig problem at man bli oppmerksom på dette, og det er da ting virkelig blir vanskelig. Noen av ofrene utvikler depresjoner. Hvordan man kommer seg ut av det kommer an på mange faktorer, men det finnes dem som har begått selvmord pga. dette. Det er rett og slett en så hardt påkjenning å komme tilbake til livet etter noen års fravær, at de færreste vil takle det om de ikke har noen å støtte seg på.

 

Jeg vil ikke skremme noen med dette, men heller gjøre dem oppmerksom på hva som kan skje dersom man mister kontrollen. Det er greit å spille med måte. Faktisk så har jeg tenkt å starte opp med World of Warcraft. En av grunnene er at jeg trenger noe for å koble av i noen timer på fritiden til jeg får startet opp med de andre prosjektene mine. Det jeg har tenkt er å sette av tirsdag- og torsdags kveldene til å spille på. Ikke så mye, kanskje fra 18.00 til 21.00. På søndager kan man av og til gjøre ting som kanskje krever et par timer ekstra. Det er imidlertidig viktig at man stiller strenge krav til seg selv for å klare dette. Spilling hver dag er utlukket, og spillingen går ut dersom det er noe annet som kommer opp, f.eks. en filmkveld med venner. Det er også viktig at man stopper med en gang dersom man ser at dette ikke fungerer. Det første faresignalet er at man begynner å tenke mye på spillet, selv når man ikke spiller. Det andre faresignalet er at man faktisk prioriterer spillet foran noe annet.

 

Jeg har blitt oppfordret til å gå ut i media pga. den erfaringen som jeg sitter med på akkurat dette området, men jeg sa nei. Med nærmere ettertanke så kanskje jeg burde benyttet meg av sjansen likevel, ikke for min del men for andres. Personlig mener jeg at MORPG spill, spesielt MMORPG burde merkes og komme med veiledning som er utarbeidet av en tredje part, basert på fakta om kropp og helse samt erfaring fra spillere. Jeg mener også at alle slike spill burde ha 18 års aldersgrense, av den grunn at foreldre burde godkjenne en eventuell anskaffelse.

Endret av Umbra
Lenke til kommentar

Jeg vil tro at det sitter rimelig mange tusen mennesker rundt om i verden som er alt for hekta på World of Warcraft. Selv må jeg vel egentlig si meg enig i at jeg er en av dem. Jeg gjør omtrent ikke annet enn jobb, wow og sove.

 

Treninger er det så som så med, vennene mine er jeg stort sett med når de kommer til meg, eller at de drar meg med ut. Nå skal det jo nevnes at jeg ikke er den eneste i vennegjengen som er hekta, men det er likevel en mager trøst.

Lenke til kommentar

Bra skrevet Ubra.En ting bare, du nevnte at du skal spille 3 timer om gangen, noen ganger i uka. Tenkte sånn jeg og til å begynne med, men man får jo liksom ikke så mye glede av wow, siden man da alltid vil være den hom henger etter, og lvl`er/skaffer bra gear tregt. Men det er mulig ikke alle tenker sånn. :)

 

Same: Ja, jeg tror også det er flere av "Oss" enn man skulle tro.

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det, så er de som har blitt virkelig avhengig av WoW. Det er de som ikke har spilt ett MMORPG før, når jeg spilte WoW for første gang merket jeg ikke noe spesielt nytt ved spillet. I forhold til andre spill, bare at de fleste funksjonene hadde blitt enklere å bruke for den allminnelige spiller. Så det er vel egentlig grunnen til at WoW ble en så stor suksess, og det er vel også grunnen til at WoW ikke er noe annet enn ett helt vanlig MMORPG for meg. Som ligger langt under mange andre MMORPG's i kvalitiet.

Lenke til kommentar

Å spille mange timer er ikke farlig, heller ikke å spille ett MMORPG. Problemet er vel hvis du gjør INGENTING utenom å spille . DA får man ett problem. Samme er det om du vier hele tiden din til strikking så vil du få ett problem tilslutt.

 

Med MMORPG`s så er det lettere å komme i den situasjonen siden du må levle og du vil leve i den verdenen.

WoW for meg er ett MMORPG som har hatt mye flaks takket være Blizzards populæritet. Det tilbyr ingenting nytt som vi IKKE har sett før i ett MMORPG og mye gjør de veldig mye dårligere som blant annet "Character Customization" og detaljene på selve verdenen og får å ikke nevne modelleringen og combat motoren.

 

Men skjønner at unge folk kan få ett problem med spillet. De vil vel spille det fordi vennen spiller det og så sprer det seg som ild på tørt gress .

Lenke til kommentar
Nstin jeg antar du er 14 og har spilt siden day one, er nok en grunn til og ikke spille, med en gjeng småunger. Alle jeg kjenner som har spilt wow gikk over til eq2, lvl 60 på 3 uker, så lamt, dårlig story, og i det hele tatt basere en mmo på et rts, hva var det de tenkte på.

5023013[/snapback]

 

Warcraft har en bra historie, i WoW spiller vi inn historien.

5024412[/snapback]

 

Hvordan gjør dere det ? Med å delta i Battlegrounds og krige mot hverandre ? Er fint lite dynamisk historie i MMORPG`s idag med ett unntak og det er The Matrix Online. Der har dem skuespillere som jobber side ved side med selve spillerne. De er med og avgjør historien.

 

Sånne valg har inget annet MMORPG per idag greid og IHVERTFALL ikke WoW.

Lenke til kommentar
Nstin jeg antar du er 14 og har spilt siden day one, er nok en grunn til og ikke spille, med en gjeng småunger. Alle jeg kjenner som har spilt wow gikk over til eq2, lvl 60 på 3 uker, så lamt, dårlig story, og i det hele tatt basere en mmo på et rts, hva var det de tenkte på.

5023013[/snapback]

 

Warcraft har en bra historie, i WoW spiller vi inn historien.

5024412[/snapback]

 

Hvordan gjør dere det ? Med å delta i Battlegrounds og krige mot hverandre ? Er fint lite dynamisk historie i MMORPG`s idag med ett unntak og det er The Matrix Online. Der har dem skuespillere som jobber side ved side med selve spillerne. De er med og avgjør historien.

 

Sånne valg har inget annet MMORPG per idag greid og IHVERTFALL ikke WoW.

5026049[/snapback]

 

Man kan vel ikke det i wow nei. Men det er heller ikke historien som får folk til å spille. Selv leste jeg hele flere ganger, men glemte den rimelig fort da jeg begynnte å spille. Drivkraften er jo å lvle, få bedre gear, bli bedre gernerellt og kicke ass. :yes:

Lenke til kommentar
Nstin jeg antar du er 14 og har spilt siden day one, er nok en grunn til og ikke spille, med en gjeng småunger. Alle jeg kjenner som har spilt wow gikk over til eq2, lvl 60 på 3 uker, så lamt, dårlig story, og i det hele tatt basere en mmo på et rts, hva var det de tenkte på.

5023013[/snapback]

 

Warcraft har en bra historie, i WoW spiller vi inn historien.

5024412[/snapback]

 

Hvordan gjør dere det ? Med å delta i Battlegrounds og krige mot hverandre ? Er fint lite dynamisk historie i MMORPG`s idag med ett unntak og det er The Matrix Online. Der har dem skuespillere som jobber side ved side med selve spillerne. De er med og avgjør historien.

 

Sånne valg har inget annet MMORPG per idag greid og IHVERTFALL ikke WoW.

5026049[/snapback]

 

Man kan vel ikke det i wow nei. Men det er heller ikke historien som får folk til å spille. Selv leste jeg hele flere ganger, men glemte den rimelig fort da jeg begynnte å spille. Drivkraften er jo å lvle, få bedre gear, bli bedre gernerellt og kicke ass. :yes:

5026127[/snapback]

 

 

Hehe nei, man spiller ikke inn historien, men den stoppa på WoW, så da får vi se om vi spillere endrer på den selv om jeg tviler. (Kanskje litt dårlig formultert av meg)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...