Gå til innhold

WoW er seriøst farlig. *En ex-spiller forteller*


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Haha, WoW blir liksom omtalt (av noen av dere) som om det var heroin vi snakka om...

 

Nei, det er spilleren det er noe galt med, om han/hun sitter inne 24/7 og spiller, kvitter seg med jobben osv osv. Det er teit å klandre et spill for det, etter min mening.

5436237[/snapback]

 

:thumbdown:

skjønner ikke hvorfor folk som deg kommer med slike poster.

OK, det er spillern det er noe galt med. Fornøyd med denne konklusjonen?Likevel sliter mange med det, og bare fordi du ikke gjør det, blir det teit å søke syndebukken her. WoW har alle aspekter som gjør det mulig for en spiller å bli avhengig, ja wow er farlig ( for noen ) , mer enn andre ikke-online spill.

 

Blir som å si til en alkis at det er hans skyld at han drikker. Selfølgelig er det det, men det hjelper fint lite å si det.

Lenke til kommentar
Haha, WoW blir liksom omtalt (av noen av dere) som om det var heroin vi snakka om...

 

Nei, det er spilleren det er noe galt med, om han/hun sitter inne 24/7 og spiller, kvitter seg med jobben osv osv. Det er teit å klandre et spill for det, etter min mening.

5436237[/snapback]

 

:thumbdown:

skjønner ikke hvorfor folk som deg kommer med slike poster.

OK, det er spillern det er noe galt med. Fornøyd med denne konklusjonen?Likevel sliter mange med det, og bare fordi du ikke gjør det, blir det teit å søke syndebukken her. WoW har alle aspekter som gjør det mulig for en spiller å bli avhengig, ja wow er farlig ( for noen ) , mer enn andre ikke-online spill.

 

Blir som å si til en alkis at det er hans skyld at han drikker. Selfølgelig er det det, men det hjelper fint lite å si det.

5436265[/snapback]

 

Jenssen har helt rett. Den som er avhengig må slutte å skylde på alt annet enn seg selv. Hva som er årsaken til avhengigheten betyr nemlig absolutt ingenting, men den som er avhengig er ene og alene 100% ansvarlig for at han/henne fortsetter å være avhengig. Dette gjelder psykiske avhengheter som å være avhengig av en type mat eller snop, spilleautomatavhengighet, dataspillavhengighet og lignende.

Lenke til kommentar
Haha, WoW blir liksom omtalt (av noen av dere) som om det var heroin vi snakka om...

 

Nei, det er spilleren det er noe galt med, om han/hun sitter inne 24/7 og spiller, kvitter seg med jobben osv osv. Det er teit å klandre et spill for det, etter min mening.

5436237[/snapback]

 

:thumbdown:

skjønner ikke hvorfor folk som deg kommer med slike poster.

OK, det er spillern det er noe galt med. Fornøyd med denne konklusjonen?Likevel sliter mange med det, og bare fordi du ikke gjør det, blir det teit å søke syndebukken her. WoW har alle aspekter som gjør det mulig for en spiller å bli avhengig, ja wow er farlig ( for noen ) , mer enn andre ikke-online spill.

 

Blir som å si til en alkis at det er hans skyld at han drikker. Selfølgelig er det det, men det hjelper fint lite å si det.

5436265[/snapback]

 

Jenssen har helt rett. Den som er avhengig må slutte å skylde på alt annet enn seg selv. Hva som er årsaken til avhengigheten betyr nemlig absolutt ingenting, men den som er avhengig er ene og alene 100% ansvarlig for at han/henne fortsetter å være avhengig. Dette gjelder psykiske avhengheter som å være avhengig av en type mat eller snop, spilleautomatavhengighet, dataspillavhengighet og lignende.

5437724[/snapback]

Hør! Hør!

Lenke til kommentar
Haha, WoW blir liksom omtalt (av noen av dere) som om det var heroin vi snakka om...

 

Nei, det er spilleren det er noe galt med, om han/hun sitter inne 24/7 og spiller, kvitter seg med jobben osv osv. Det er teit å klandre et spill for det, etter min mening.

5436237[/snapback]

 

:thumbdown:

skjønner ikke hvorfor folk som deg kommer med slike poster.

OK, det er spillern det er noe galt med. Fornøyd med denne konklusjonen?Likevel sliter mange med det, og bare fordi du ikke gjør det, blir det teit å søke syndebukken her. WoW har alle aspekter som gjør det mulig for en spiller å bli avhengig, ja wow er farlig ( for noen ) , mer enn andre ikke-online spill.

 

Blir som å si til en alkis at det er hans skyld at han drikker. Selfølgelig er det det, men det hjelper fint lite å si det.

5436265[/snapback]

 

Jenssen har helt rett. Den som er avhengig må slutte å skylde på alt annet enn seg selv. Hva som er årsaken til avhengigheten betyr nemlig absolutt ingenting, men den som er avhengig er ene og alene 100% ansvarlig for at han/henne fortsetter å være avhengig. Dette gjelder psykiske avhengheter som å være avhengig av en type mat eller snop, spilleautomatavhengighet, dataspillavhengighet og lignende.

5437724[/snapback]

 

Ja, det er jeg 100% enig i. Men visse spill er enklere å bli avhengig av enn andre. Jeg sleit aldri med noe form for spill-avhengighet, til jeg prøvde wow. Er over det stadiet nå da :)

 

ps

Pinnekjøtt til middag :w00t:

Lenke til kommentar
Kan ikke hjelpe noen som ikke vil hjelpes.

5442161[/snapback]

 

 

Nei, man kan ikke hjelpe en som ikke vil ha hjelp. ( noe jeg er rimelig sikker på alle er enige i , og ingen har sagt noe annet i denne tråden )

 

Poenget var at folk skulle fortelle sine wow-avhengighet opplevelser, dele de med andre, og dermed muligens hjelpe dem med å roe seg ned med spillingen. Er nemlig litt enklere når flere er sammen om det.

Denne tråden er for de som VIL ha hjelp.

 

Selv spiller jeg kun av og til nå, stikker innom wow for å chatte med guildies. :)

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Jeg var mer avhengig før. Trodde jeg ikke klarte å leve en dag uten at jeg spillte, men slik er det ikke.

 

Men tilbake til RL. Det er jo selvfølgelig mer spenning, men man kan jo selvfølgelig ta en tur på grønnland i oslo hvis du vil ha "duell" (skudveksling)... Lykke til med RL duell... :)

Men husk, ikke prøv å drep nabobikkja, for det finnes et REAL LIFE, tro meg...

Endret av Alexanderhagen
Lenke til kommentar
Jeg var mer avhengig før. Trodde jeg ikke klarte å leve en dag uten at jeg spillte, men slik er det ikke.

 

Men tilbake til RL. Det er jo selvfølgelig mer spenning, men man kan jo selvfølgelig ta en tur på grønnland i oslo hvis du vil ha "duell" (skudveksling)... Lykke til med RL duell... :)

Men husk, ikke prøv å drep nabobikkja, for det finnes et REAL LIFE, tro meg...

5602938[/snapback]

Nabobikkja er friendly for meg kan ikke drepe den. :whistle:

Lenke til kommentar

Interessante innlegg her, og må si at jeg er enig med selve utgangspunktet av emnet.

 

Vil dele at jeg har sluttet WoW, etter ett år av spilling. Spillet var rett og slett for gøy og det krevde altfor mye tid. Det føltes som en ting som var sant nok en del av hverdagen, jeg måtte logge inn kl.xx:xx til xx:xx hverdag. Og sa til meg selv hver kveld "spill litt lenger, så får du mer dkp!". Jeg sluttet etter å ha hatt fullt tier2 set og tier1 (Warrior 60), da skjønte jeg at det var nok.

 

Jeg føler meg fri akkurat nå og kunne ikke ha hatt det bedre! Takk for å ha sluttet, har jeg nå masse tid for studier o.l. :p

Lenke til kommentar

Jeg tviler på at det er noen her som faktisk gidder å spille et spill som ikke er så veldig kjekt. WoW har blitt evig farming av mc/bwl og for oss som er ferdige med alt finnes det egentlig lite å gjøre på. Det jeg derimot tror er det at folk liker miljøet, altså guildet. Prøvde nettopp å spille på hunteren min hvor jeg kun kjenner et par på hele serveren, det blir ikke det samme, logga ut og inn på presten.

Lenke til kommentar
Jeg tviler på at det er noen her som faktisk gidder å spille et spill som ikke er så veldig kjekt. WoW har blitt evig farming av mc/bwl og for oss som er ferdige med alt finnes det egentlig lite å gjøre på. Det jeg derimot tror er det at folk liker miljøet, altså guildet. Prøvde nettopp å spille på hunteren min hvor jeg kun kjenner et par på hele serveren, det blir ikke det samme, logga ut og inn på presten.

5605585[/snapback]

 

Er så enig. Finnes ikke noe som er mindre motiverende i WoW enn å spille på en server uten "kjentfolk".

Lenke til kommentar

Er også enig.

 

Men i for eksempel mitt tilfelle, så var den guilden jeg var i en hardcore guild og deres mål var å "slå spillet", om at man kjente andre i mellom spilte det ikke noe stor rolle og de meste i guilden hadde alltid i tankene; nytt equip. og ny epic.

 

Det var i første plass jeg joinet denne guilden for å prøve ut denne opplevelsen, før det var jeg selv i en dramatisk guild.

 

Det har derimot også sine fordeler å joine en guild der nye epic og slikt er hovedmålet (over vennskap i spillet), du blir minnet at WoW likevel er bare et spill og en dag du kan lett slutte om du ville (som tydeligvis jeg gjorde).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...