Gå til innhold

WoW er seriøst farlig. *En ex-spiller forteller*


Anbefalte innlegg

Sinnsykt mange som bruker mye tid på WoW ja.. :)

 

Det som holder meg til spillet er tro det eller ei det sosiale. Det faktum at mange venner spiller det å vi henger på ventrilo. MC å alle raids er stort sett crap som jeg bare er med på for å få meg noe gear. Dette har jeg jo også som nevnt tidligere begynt å trappe litt ned på nå i det siste. (har fallt fra 6. plass til 14. plass i earned DKP nå :9)

 

Er egentlig ikke noe problem lengre nå. Tar ikke å unngår invitasjoner fra venner å sånn for at jeg skal i BWL å lignende. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har spilt wow i en 3-4 måneder og har en lvl 60 char og en lvl 50. Har gått litt i bølgedaler egentlig... lite spilling i begynnelsen i midten _mye_ spilling og nå i det siste litt mindre. Spiller fra en 1-3timer om hverdagene. 4-8 om helgene.

 

Joda det går ganske hardt ut over det sosiale liv, så i det siste har jeg ditchet MC raids og spilt pvp istedet... ( da kan du stikke ut av BG'en når du vil) da blir ikke du bundet på samme måte som når du spiller MC og skal være i MC i 5-6 timer og må si nei til sosiale ting som popper opp ( kino, fest osv)

 

Hilsen WoW-Aholic meg. :blush:

Lenke til kommentar

Det å være avhengig av noe er ikke nødvendigvis en dårlig ting. så lenge man ikke får psykiske problemer og ikek klarer å leve i RL etter man har gått lei wow så er det helt ok å være avhengig av wow. RL ting vil alltid måtte prioriteres opp mot hverandre uansett om man spiller wow eller ikke.

 

Personlig har jeg dedikert 2-3 timer av døgnet til spilling uansett hvilket spill det er. Men det er et bevist valg for meg da jeg digger det. Jeg er så heldig (elelr uheldig) at jeg går lei av ting og tang etter en stund. Så avhengighet av en enkelt ting er bare midlertidig for min del.

 

Mennesker som tar skade av avhengighet til wow er mennesker som på en eller annen måte ville fått (eller har) problemer i RL uansett.

 

Det eneste man kan gjøre for slike mennesker er å være der å støtte dem når dem sliter som værst.

Lenke til kommentar

Jeg var totalt avhengig. Jeg spilte flere timer pr dag. Ville bli rank 14 osv. Så tok vennene mine og stilte meg et ultimatium :|

 

Nå har jeg ikke spilt på 2 uker. OG hver gang jeg kjenner suget leser jeg denne tråden. De funker bra :)

 

Har kjøpt meg f.e.a.r og det er bra for meg som er en skikkelig pyse. Den måten blir det ikke mye spilling om gangen. Hvertfall ikke lange netter :)

Lenke til kommentar
Mennesker som tar skade av avhengighet til wow er mennesker som på en eller annen måte ville fått (eller har) problemer i RL uansett.

5034116[/snapback]

Nei, ikke nødvendigvis. Sosial angst er et eksempel på en uønsket tilstand som man kan utvikle som følge av sosial understimulering pga. alvorlig avhengighet. Det kan skje hvem som helst.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V

Asad! er helt enig med deg!

Wow er et spill du blir ekstremt avhening av.

Blizzard har laga et spill så gøy, at det dreper alt håp om et sosial liv!

Sitter du bare at med en data, kommer du til å daue!

Var selv litt avhengig av WoW, etter at jeg tjente 1,4 millionar gull på Guild Wars.(Supply and demand systemet deres var ustabilt), så jeg ble da drittlei av det spillet!

 

WoW gjør deg avhengig, og isolerer deg fra omverden.. (nesten :p )

Nei... Nå gidde jeg ikke mer WoW! Wow is kaputt!

 

Kjenner jeg vil spille wow, men etter jeg las hele denne tråden vil jeg heller koke meg selv, en å skru på spillet og spille!

 

Frihet! :love:

Lenke til kommentar
Asad! er helt enig med deg!

Wow er et spill du blir ekstremt avhening av.

Blizzard har laga et spill så gøy, at det dreper alt håp om et sosial liv!

Sitter du bare at med en data, kommer du til å daue!

Var selv litt avhengig av WoW, etter at jeg tjente 1,4 millionar gull på Guild Wars.(Supply and demand systemet deres var ustabilt), så jeg ble da drittlei av det spillet!

 

WoW gjør deg avhengig, og isolerer deg fra omverden.. (nesten :p )

Nei... Nå gidde jeg ikke mer WoW! Wow is kaputt!

 

Kjenner jeg vil spille wow, men etter jeg las hele denne tråden vil jeg heller koke meg selv, en å skru på spillet og spille!

 

Frihet!  :love:

5041233[/snapback]

 

 

bra :) da er vi frelst begge to.

 

lol. Måtte bare le av "Vil heller KOKE MEG SELV" komentaren. haha^^ :!:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har gamecards til 6mndrs spilling.

wow er bare digg, bare du har kontroll på hva du gjør. Spiller fra 4-8 timer hverdager. Helga er det bare wow. Tar en til to dager i uka som jeg kun spiller litt og konsentrerer meg om andre ting.

Men jeg må si at det er lett å la seg rive med, så det er bra at den som startet denne tråden har gitt alle en liten advarsel. :=) BTW veldig bra skrevet

Lenke til kommentar

jeg spiller fast fra kl 18.00 - 00.00 hver dag.. jeg gruer meg til skolen. Snakker bare om wow i friminuttene.. Gleder meg til kl 6, da er det wow! Jeg drømmer om wow.. tenker på åssen jeg skal klare det questet. hvor lang tid de vil ta og grinde opp en lvl..er nå om 5k lvl 40.. har alt kjøpt mount.. har penger til riding skill.. Gleder meg som en liten unge på juleaften til og prøve den. ri og ri og ri og ri..

klokka er snart 6.. det blir vilt! wow er livet.. det trollbinder deg..

 

og ja.. har nok et problem..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...