Gå til innhold

WoW er seriøst farlig. *En ex-spiller forteller*


Anbefalte innlegg

Kjenner meg igjen i problemstillingen.

Plukket opp spillet helt tilfeldig faktisk på lanseringsdatoen, og ble såpass hektet at det gikk utover skole og sommerjobb. Var i et guild som raidet hver dag, og var godt i gang i bwl, kunne gjerne bruke opptil 14 timer dagen ingame på rene "plikter".

 

Da jeg begynte å få dårlig samvittighet for skole, var det lett å "rømme" fra problemene inn i WoW og dermed skaffe seg større problemer på skolen, og det hele utviklet seg til en vond sirkel. Jeg klarte til slutt endelig å konfrontere meg selv og å stoppe (forhåpentligvis) før det var for sent å ro i land skolearbeidet for dette semesteret.

 

Det er sikkert noen typer mennesker som har mer vanskelig for å begrense seg selv enn andre, selv har jeg til og med klart å ødelegge et par eksamener ved å bli avhengig av online-kortspillet spardam :)

 

Akk, den som hadde vært ferdigutdannet og milliardærsønn... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda. MMO kan være farlig vanedannene.

 

Selv har jeg spilt US og EU Open Beta og spilt EU siden release.

Jeg har 100+ dager played, men har ikke noe problem med å kombinere den enorme mengden med spilling sammen med skole, jobb og RL.

 

Men det er sånn det er. Noen klarer å balansere det, mens andre klarer det ikke.

Men jeg slenger meg på og advarer likevel folk fra å miste helt grepet.

Ikke la spillingen gå for mye utover RL, skole og jobb.

Lenke til kommentar
Joda. MMO kan være farlig vanedannene.

 

Selv har jeg spilt US og EU Open Beta og spilt EU siden release.

Jeg har 100+ dager played, men har ikke noe problem med å kombinere den enorme mengden med spilling sammen med skole, jobb og RL.

 

Men det er sånn det er. Noen klarer å balansere det, mens andre klarer det ikke.

Men jeg slenger meg på og advarer likevel folk fra å miste helt grepet.

Ikke la spillingen gå for mye utover RL, skole og jobb.

5003128[/snapback]

 

Angelica :) ?

Uansett, respect hvis du klarer å kombinere 100+ played med jobb/skole/rl. Jeg feiga ut på ca. 70.

Lenke til kommentar

Dette er mitt 5te MMORPG hvor jeg spiller. Det var bare det første spillet jeg egentlig skulka skole og dreit i alt annet. Med tiden fikk jeg litt bedre kontroll på.

 

Det er helt klart usunt for en ungdom, med lite selvinnsikt og selvkontroll å starte med et MMORG. Men hva kan vi gjøre? Jeg kommer iallefall ikke til å reise kjerringa for at ungdom skal holde fingrene sine unna. Dette er hverdagen folkens, og det blir ikke mindre av det. La folk lære av sine feil selv. Det er en del av dette ved å bli voksen å ta ansvar for sin egne handlinger. Det er som med dop-vrak, vifte med pekefingeren har -0- effekt. De må SELV innse at det går over stokk og stein.

 

 

Jeg har begynt å måle tiden jeg bruker forran maskina i det jeg liker å kalle "underholdningsverdi" og spør meg selv hva annet jeg kunne finne på som kunne vært like moro akkurat den dagen? Det er selvsagt mye..Paintball, Svømmehallen, Kino, TV, Fest... listen er evig og jeg har ingen problemer med å velge noen av disse så lengen pengene strekker til. WoW for meg, er nå som å sitte å se på en semigod film.. Bare i mange timer i strekk.

 

Tips for kropp og sjel

 

*Rør så mye du bare kan på deg, utenom tiden du bruker forran maskinen.

*Faste måltider! Sett på klokken, og lag tid til det mens du spiller. Ingen som er verdt å bry seg om griner over 10 min afk. Ikke join en instans når middagstiden kommer og ikke stress-spis for å komme seg tilbake til spillet.

*Faste logge-av tider. Dvs, fest en maxgrense for når du skal slutte å spille.. Eks, klokka 24:00 el. 01:00 når du går skole. Kroppen trenger minst 7 timer søvn i ung alder. Søvn er medisin for hodet på alle måter, skippe det og du skyter bare deg selv i foten, take my word for it.

 

Edit:

Hilsen,

Helsesøster Blakken

 

 

Hah, kunne ikke dy meg :cool:

Endret av Blakken
Lenke til kommentar

jeg har også blitt heltet på ett online spill, Starwars Galaxies :(

 

jeg var da "buisness"-mann, kjøpte og solgte ting med høy profitt, ble etterhvert litt kjent, hadde massevis av penger og "venner" i spillet, skulket aldri jobb, men spillte stort sett mesteparten av dagen og kvelden, hadde også leveranser jeg måtte klare, så det ble til tider litt ekstremt mye spilling, gikk faktisk så langt at jeg installerte SWG på pc`n på jobben, så jeg også kunne spille der, så tok jeg en pause, var borte fra spillet i 3 mnd, men så kom "suget" etter spillet, så jeg åpnet kontoen min igjen, og startet å spille, like ille som før, eller værre :(

 

men nå merket jeg at det begynnte å bli ille, dermed sluttet jeg med en gang, spiller nå wow, men er bare når jeg ikke har noe spessiellt annet å gjøre, er arbeidsledig for tiden, så det blir litt spilling ;)

 

har vel 17 dager inngame på 3-4mnd

Lenke til kommentar
Jeg ser virkelig ikke problemet. Greit nok, hvis man skulker skole/sykemelder seg fra jobb for å spille (eller tar et friår fra skolen for å spille 24/7), så er det gjerne noe man bør ta tak i.

 

Om man derimot spiller WoW istedenfor å se på TV eller film, så er ikke akkurat det noen krise. Om man spiller WoW istedenfor å drikke seg snydens hver helg.. big deal.

4999558[/snapback]

Ja, som om jeg skulle sagt det selv. Jeg gjør vel bortimot det, men ser ofte på film også. Når det er skole har jeg kanskje tre timer ingame på fem dager. Det er ikke vanskelig å slappe av. Får høre innimellom at jeg lissom er "asosial" fordi jeg spilelr så mye. Noe som hender, men jeg spiller absolutt ikke hele tida. Hender ogte jeg dropper det når noen spør om å finne på noe (gjelder guttekompiser) fordi jeg har for mye dårlig erfaring med at det bare blir å kope rundt og ikke gjøre noe fornuftig uansett, så da blir jeg ofte hjemme isteden.

 

Haha! Også de som synes man er teit fordi man liksom skal spille "voff", så drikker de hver jævla helg, og prater om at de skal skaffe seg Diablo og spille online med det isteden. Og dette er folk som kaller alle som kan LITT om hardware/software geeks.

 

Jaja...de er vel ganske geek selv, om det er det de vil kalle det. I tillegg er det like ufornuftig å bruke masse penger på drikke hver helg. De klager over at wow koster litt spenn i måneden, mens festing koster jo skjorta i forhold.

Lenke til kommentar

Jeg er også totalt avhengig, vet jeg spiller alt for mye (det sier venner og slekt også), men jeg gir i grunn blanke hva de sier, bedre at jeg har det dritgøy enn å sitte å stirre inn i en TV-skjerm hele kvelden for å sitte igjen med en følelse at jeg ikke har fått noe ut av det i det hele tatt.

 

Jobber hver eneste dag 05:00 - 15:00, har ikke skippa IRL-avtaler for WoW, og da synes jeg at jeg bør få bruke fritiden min som jeg vil. Har du venner som ikke gidder å være med deg på grunn av at du spiller mye, er det kanskje på tide å finne seg nye venner.

 

Kommer ikke til å gå lei på en gooooood stund, selv om jeg nå har drept ulven i LBRS 57 ganger uten å ha fått skuldrene enda. Slikt sliter på psyken. :tease:

Lenke til kommentar

Bra tråd.

 

Ja jeg er nok ganske avhengig, hvis jeg dropper wow en dag så føler jeg at jeg går glipp av en del. Å det er ikke helt bra. Er med i en passe bra guild å må være med på flere raids i uka. Prøver å trappe litt ned på raid aktiviteten nå, å har faktisk ditcha en god del raids i det siste. Så det går nok bra :) Jeg må ikke ha mest DKP hele tide.

Lenke til kommentar
Bra tråd.

 

Ja jeg er nok ganske avhengig, hvis jeg dropper wow en dag så føler jeg at jeg går glipp av en del. Å det er ikke helt bra. Er med i en passe bra guild å må være med på flere raids i uka. Prøver å trappe litt ned på raid aktiviteten nå, å har faktisk ditcha en god del raids i det siste. Så det går nok bra :) Jeg må ikke ha mest DKP hele tide.

5005903[/snapback]

 

heh. Kjenner meg igjen der. Hver gang jeg tok en "lengre" pause fra wow, følte jeg at jeg gikk glipp av masse.

Lenke til kommentar

Som sagt hadde jeg en helt brukandes prest, spilte rundt 10 timer hver dag og var i det beste allianceguildet på serveren. Møtte mange folk som ble venner og vi hadde det hyggelig, men jeg droppet ikke skole for å spille wow, men rett og slett fordi jeg var for sliten etter å ha spilt halve natten. Etter en lang tid bestemte jeg meg for å forandre på dette og har nå vært 2 uker uten WoW så langt, ga bort charren min til en venn og håper han nyter han :)

 

 

Gikk greit å ta en liten pause i sommerferien, var riktignok meget kjipt at alle de andre fikk masse mer dkp enn meg, men for så vidt like greit. Det første jeg gjorde når jeg kom hjem var å slenge meg over dataen, uten å pakke ut noe som helst, og logge inn på WoW...

 

Glad det er over jeg.

 

Feiga ut på /played:

 

1) 77 dager

2) 9 dager

3) 17 dager

4) 11 dager

Endret av eckmann
Lenke til kommentar

Hmm, nå har jeg hatt spillet siden release, og nærmer meg 30 dager på main-charen (omtrent 10 dager på level 60) - Og jeg synes jeg har spilt i overkant mye i perioder, og så ser jeg at enkelte har prestert å spille i 100 dager i løpet av det samme tidsrommet ... o_o Imponerende, iallefall om man ikke forsømmer en eller flere andre ting samtidig.

Lenke til kommentar

Jeg mener du har et problem om du sitter inne hele sommerferien og spiller wow uansett hvor fri det er. Har selv en kamerat som er Wow frelst, så nesten ikke noe til ham i sommer i det hele tatt.

 

Tro et annet tegn på at du er avhengig er hvis du finner på unnskyldninger når kamerater ringer og vil ha deg med på ting og sier ting som at du er hos tanta de eller skal spise middag hos foreldrene dine e.t.c.

Lenke til kommentar

Kjedelig når man skal ta seg en tur ut og dinger på til en kompis om kvelden og han takker nei til ditt tilbud om å være med ut å finne på noe fordi han må lede et raid party :(.

 

Balanse er en fin ting :)

 

Har også en historie og fortelle om avhenigihets skapende spill. Når jeg skulle kjøpe min kopi av WoW (sto i kø kl1 om natten hehe) så kom det enn ganske beruset mann gående, så ut som en typisk alkoholiker. Han begynnte bare å snakke med meg som mange av den typen gjør.

 

Han spurte meg om hva det var så mye oppstyr får og tro det eller ei så hadde han endel peiling på dataspill han også. Vi sto å prata litt (høres kansje rart ut men han var faktisk en hyggelig kar) også pluteslig begynnte han å fortelle om broren sin, broren skullle vistnok være en Everquest veteran. Og han hadde blitt så avhengi av det fordømte spillet at han brukte narkotika for å holde seg lengre våken i strekk for å kunne "yte" maksimalt. Broren hadde vistnok vært nære døden flere ganger og noen ganger satt han 4 dager i strekk...

Synes egentlig bare synd på han, at det skal ende med så fatale følger..

Endret av Darx*
Lenke til kommentar
Bra tråd.

 

Ja jeg er nok ganske avhengig, hvis jeg dropper wow en dag så føler jeg at jeg går glipp av en del. Å det er ikke helt bra. Er med i en passe bra guild å må være med på flere raids i uka. Prøver å trappe litt ned på raid aktiviteten nå, å har faktisk ditcha en god del raids i det siste. Så det går nok bra :) Jeg må ikke ha mest DKP hele tide.

5005903[/snapback]

 

heh. Kjenner meg igjen der. Hver gang jeg tok en "lengre" pause fra wow, følte jeg at jeg gikk glipp av masse.

5007229[/snapback]

 

Hehe, jeg også, husker jeg var i paris i en uke, og så kom det ny patch, så jeg og kameraten min søkte desperat etter en nett-cafe så vi kunne sjekke de nyeste patch-notene. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...