Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-w7DZlO15

Hvordan kan man se hvor word-dokumentene ligger, altså i hvilken mappe/på skrivebord/osv når man er inne på selve dokumentet?

 

Og hvorfor kan jeg ikke lagre et dokument rett i en bestemt mappe? Jeg må gå via skrivebordet og så dra det over til mappa.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okey, kommer hjem fra sommerferie og vil skru på MBPen - ingenting skjer. Setter i lader, lampen lyser grønt, fortsatt ingen reaksjon. Venter i et par timer med laderen i, fortsatt ingen reaksjon. Stått avslått, uten lader i, i ca to måneder.

 

Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få liv i den?

 

Edit: Reset av SMC funka ja.. Google før jeg spør neste gang >.<

Endret av Hotel Papa
Lenke til kommentar

Da har Apple rullet ut "iOS 7" redesign av iCloud.com for BETA testere via beta.icloud.com. Må ærlig innrømme at jeg aldri var noen fan av iCloud.com da jeg syntes siden var temmelig basic og ganske så uoversiktlig, syntes det har blitt en god del bedre nå som det har blitt "iOS 7-ifisert", mye mer åpent og luftig og ganske så brukanes faktisk.

 

Med full iWork Suit gratis tilgjengelig via iCloud.com mot slutten av året kombinert med denne forbedringer så tror jeg fort iCloud.com kan bli aktuelt for mange, til nå har det jo vært mer rettet mot sære folk som meg som har gått lei alt tullet Google bedriver med Gmail, og som aldri kunne migrere helt over til nye Outlook.com da Microsoft er så inkompetente at de ikke kan overføre en tidligere Microsoft konto med Xbox Profil over til en annen konto så jeg gikk rett og slett over til å bruke iCloud til alt, det inkluderer e-post og det har fungert overraskende bra selv om jeg syntes mailbehandling (inntil nå) via iCloud.com var horribelt så jeg har naturligvis kun brukt det via Mail.app på iPhone, iPad og OS X, samt Postbox på Windows maskiner.

Lenke til kommentar

Spørsmål:

 

Chrome har lenge vært min foretrukne web-browser, men i det siste har den blitt katastrofalt dårlig.

Feks. Youtube er det bare å gi opp, da alle videoene hakker.

Samme greia er det med Soundcloud, da sangene der hakker.

 

Det rare er at Safari nå funker helt ypperlig, så jeg har ikke peiling på hva som er galt.

 

Noen som sitter inne med noen lure ideer?

Lenke til kommentar

I dag når jeg skulle koble meg til Wifi-en på min nye Time Capsule så fikk jeg password incorrect. Skiftet passord, samme feil. Gjenopprettet i hytt og gevær, uansett hva jeg skrive inn som passord får jeg melding om feil passord. Kablet funker. Samme feil via iPad, Galaxy S3 og Macbook Air. Slettet alt relatert til Airport i Keychain Access.

Noen som kan tenke seg hva som kan være galt?

Endret av heanwi
Lenke til kommentar

Sikker på at du ikke blander passordet for Time Machine / tilgang til harddisken og WiFi passord da? Det er jo flere forskjellige passord involvert på en Apple AirPort Time Capsule:

 

#1: Passord for administrator tilgang / koble seg til via AirPort Utility (Heter "Base Station Password")

#2: Passord for å kunne koble seg på det trådløse nettverket (Heter "Wireless Password")

#3: Du har Apple ID / brukernavn + passord for oppsett av "Back to my Mac"

#4: Passord i form av brukernavn + passord for tilgang på harddisken til Time Capsule

 

 

Om vanlig gjenoppretting ikke fungerer så kan du jo prøve med en "hard reset":

 

#1: Hold inne reset knappen på Time Capsule i 25-30 sekunder.

#2: Napp ut strømkabelen mens du fortsetter å holde reset knappen inne i 25-30 sekunder.

#3: Koble til strømkabelen mens du fremdeles holder inne reset knappen i ytterligere 25-30 sekunder.

Du skal altså holde reset knappen inne kontinuerlig igjennom hele prosessen.

 

Nå gir du Time Capsule en 3-5 min på å komme seg opp igjen, hvor du deretter tar en vanlig reset (holde reset knappen i type 10-15 sekunder) også prøver du å ser om ting vil fungere skikkelig nå.

 

Dette er den så kalte "25 / 25 / 25" eller "30 / 30 / 30" løsningen mange bruker når nettverkutstyr begynner å tulle og ikke vil la seg resette skikkelig, eller noe man gjerne gjør før en oppdatering for de som er helt paranoide å vil være sikre på at alt nulles ut skikkelig før en oppdatering. Hvorvidt man skal holde inne i 25 eller 30 sekunder har blitt diskutert i det kjedsommelige uten at noen noengang blir enige, så jeg tar alltid 30 sekunder bare for å være på den sikre siden når jeg først er igang.

 

 

EDIT:

 

Om det er snakk om siste generasjon Apple AirPort Time Capsule, altså den nye, høye modellen med støtte for 802.11ac så kan du jo alltids koble med kabel, fyre opp AirPort Utility på en oppdatert Mac som da har AirPort Utility v6.3.1 og se om det dukker opp en oppdatering, siste versjon skal være v7.7.1.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Jeg har i det siste hatt problemer med YouTube. Alle videoer jeg ser stopper opp mange ganger i løpet av videoen. Da er det sånn at bildet fryser mens videoen og lyden fortsetter. Etter noen sekunder fortsetter den igjen, fra stedet for lyden/videoen rakk å komme til. Utrolig irriterende. Noen som har samme problem eller vet hvordan man løser det? Jeg bruker Chrome, forresten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...