Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er hele universet til Apple avhengig av Itunes?

Jeg bruker Ipaden til det meste av aktiviteter og min Iphone til det som skjer utenfor huset.

Men for å kunne lagre dokumenter og musikk må jeg ha pc med Itunes. Er det ikke mulig å lagre i Icloud uten pc?

Jeg ønsker å lagre musikk og bilder kun i Icloud og spille direkte derfra uten å måtte bruke pc for å synke Ipad og Iphone.

 

Jeg har satt opp en liten mediaserver hjemme men dette virker ikke helt som det skal.

Min Ipad viser ikke alle artistene og albumene i det delte biblioteket. Alle sangene derimot vises riktig men det er vanskelig å måtte bla gjennom 3354 sanger. Bruker jeg søkefuksjonen krasjer musikk appen og jeg må restarte Ipaden for å finne igjen det delte biblioteket.

 

Derfor lurte jeg på om det var mulig å lagre alt i Icloud og kaste den gamle Mac minien

Endret av rillto
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke, men en kompis har 3. gen og gjør det sammen med MBP 15" Retina. Det fungerer helt supert. Jeg er ikke helt sikker på kvaliteten ettersom han har en liten 32" HD-ready LCD, men det virket greit nok der i hvertfall. Resultatet kan kanskje bli annerledes på en større og bedre skjerm.

Lenke til kommentar

Lite spørsmål. Når jeg laster ned et programm til macen, er det ofte programmene legger seg i mappen "Programmer", men noe som irriterer meg er at noen programmer oppretter en mappe som har navnet til programmet, og inni den mappen er selve programmet og noen ganger en "Les meg"-fil. Filen sletter jeg, men er usikker på om jeg kan dra programmet ut av mappen for å slippe å ha unedvendige mapper. Redd for at pcen ikke får kontakt med programmet grunnet ny plasering.

 

Så spørsmålet er: Kan jeg få programmfilene ut av mapper de ligger i, så jeg slipper å ha mapper inne i "Programmer" mappen? Liker å ha orden : P

 

:)

D02

Lenke til kommentar

Irriterende greier her nå, som jeg egentlig har vært klar over lenge.

 

Når jeg spiller spotify over airplay mot ATV-->stereoanlegget så er lyden VANVITTIG sårbar for bruk av internett i hele tatt (fra macbooken). Bare jeg surfer i browseren hører man litt sånn knitring,musikken stopper ikke altså. Er bare helt ubrukelig sånn. Det ble jo enda tydeligere at det må være noe faenskap mellom maskin og ATV, etter at jeg fikk en iPad 4.gen i hus. Streamer jeg fra denne eller iphone 5 er det helt perfekt :closedeyes:

 

Egentlig foretrekker jeg jo å bruke USB til DAC istedet for airplay, da lyden er latterlig mye bedre. Men enkelte ganger er det bare greit å ha alt trådløst også :) Noen andre som har erfaring med denne knitringen jeg snakker om ?

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Min erfaring er at lyd over airplay er helt tapsløst. I mitt oppsett, og på mitt nett er det ingen som helst forskjell så vidt jeg (og andre jeg har spurt) kan høre. Mulig det er et teoretisk tap etsteds, men jeg er i alle fall fornøyd :)

 

Problemene melder seg først og fremst når jeg prøver å overføre bilde og lyd samtidig. Da blir det ofte forsinkelse mellom lyden og bildet.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Helt urelatert, men syntes det her var en fin video fra 60 minuets om bill gates og steve jobs sitt forhold

 

http://www.cbsnews.c...ew-up-together/

 

Likte spesielt på slutten, en middag som steve jobs skulle på sammen med bill gates, så var steve jobs syk på det tidspunktet og ringte bill gate sin sekretær, og sa at han ikke kom, og hvis bill gates lurte på hvorfor, så sa Steve jobs at hun bare skulle si at "im an asshole" når han egentlig var syk

 

hele intervjuet her

http://blogs.computerworld.com/windows/22188/bill-gates-20-friend-steve-jobs-and-philanthropist-itbwcw

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar
Gjest medlem-305414

Helt urelatert, men syntes det her var en fin video fra 60 minuets om bill gates og steve jobs sitt forhold

 

http://www.cbsnews.c...ew-up-together/

 

Likte spesielt på slutten, en middag som steve jobs skulle på sammen med bill gates, så var steve jobs syk på det tidspunktet og ringte bill gate sin sekretær, og sa at han ikke kom, og hvis bill gates lurte på hvorfor, så sa Steve jobs at hun bare skulle si at "im an asshole" når han egentlig var syk

 

hele intervjuet her

http://blogs.compute...thropist-itbwcw

 

Ja, leste om den historien i biografien om Steve Jobs av Walter Isaacson; den er veldig morsom :) Det er et tidspunkt mot slutten av biografien da Jobs er syk og får et siste besøk av Gates og de faktisk snakker pent om hverandre. De to er virkelig artige.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-305414

Ja, enig i at biografien er helt fantastisk. Han trodde på og åndet virkelig for det han drev med - lidenskapen er pur som intet annet. Han var virkelig fascinerende, spesielt hvordan han kunne veksle mellom å være iskald i det ene øyeblikket og varm i det andre mot sine nærmeste.

 

Hva syntes du om hvordan Walter hadde vinklet det i forbindelse med Jobs forvrengte virkelighetsbilde? Jeg er enig i at det er en en viktig del, men jeg syntes han trakk det fram altfor ofte.

Lenke til kommentar
Min erfaring er at lyd over airplay er helt tapsløst. I mitt oppsett, og på mitt nett er det ingen som helst forskjell så vidt jeg (og andre jeg har spurt) kan høre. Mulig det er et teoretisk tap etsteds, men jeg er i alle fall fornøyd :) Problemene melder seg først og fremst når jeg prøver å overføre bilde og lyd samtidig. Da blir det ofte forsinkelse mellom lyden og bildet.

 

Interessant :)

 

Hvilket oppsett kjører du?

 

Jeg har en Macbook mid 2010 modell,Ipad 4.gen og Iphone 5 (de to siste kjører spotify lyd i høg kvalitet og man kan bruke nettet hardt uten konsekvenser for lyd)

 

Streaming går da fra MBP-->ATV3 optisk ut-->Hegel HD11 DAC--> Hegel H200 forsterker

 

Apple TV downsampler vel uansett lyden til 16bit/44khz mener jeg? Drar jeg i gang USB fra MBP får jeg lyden i 24bit/96khz, så det er jo klart lydbildet ytes bedre rettferdighet den veien.

Lenke til kommentar

Jeg syntes også det er morsomt at Bill (kanskje for første gang) sier noe fint om iPad osv, og at de (MS) var altfor sent ute, og at han priser Jobs sitt design, og hvordan produktene fungerer sammen.

 

Også en tankevekker som Bill sier at han (Jobs) har null bakgrunn innenfor engineering etc, så litt spesielt. Bra folk begge to, og er bare å prise Bill for jobben han gjør med vaksiner etc nå.

 

Som Jobs sa under D8 Q&A, Bill, decided he didnt want to be the richest guy in the cemetery :p

 

men nok off talk, synte det bare var fint

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...