Gå til innhold

"Den store Photoshop" tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan godt hende, men det der er vertfall mitt.

 

Var noen som kommenterte til orginaltråden, og jeg slengte inn en kommentar selv etterhvert.

Liker at folk drar karma for andre sine ting! :p

 

Egentlig så bryr det meg ikke, men fint om folk gir credit vertfall.

 

Har forøvrig gjort en del forandringer på det siden den gang.

 

http://www.shorpy.com/node/11281

Endret av Hille
Lenke til kommentar

Det kan godt hende, men det der er vertfall mitt.

 

Var noen som kommenterte til orginaltråden, og jeg slengte inn en kommentar selv etterhvert.

Liker at folk drar karma for andre sine ting! :p

 

Egentlig så bryr det meg ikke, men fint om folk gir credit vertfall.

 

Har forøvrig gjort en del forandringer på det siden den gang.

 

http://www.shorpy.com/node/11281

Du har jo opphavsrett på selve fargeleggingen, hvorfor bryr du deg ikke?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er det noen her som kan låne meg 5 minutter, og hjelpe meg med følgende;

 

Jeg klarer ikke selv å overføre den ørken/sandfargen som er i dette bilde til dette nesten identiske. Dette skal være veldig rett frem og gjøre, men jeg vet rett og slett ikke bare hvor de ulike verktøyene i photoshop er og hvordan de brukes best. Det er tydlig blitt brukt masker for et mere naturlig resultat. En annen ting; hvordan ser selve bakken ut? Jeg har nemlig brukt cloning toolet i det ikke-fargekoorigerte bilde til å fjerne en elv og jeg føler at det er litt åpenbart. Noen som vet noen tips til hvordan det kan forbedres?

Lenke til kommentar

Er det noen her som kan låne meg 5 minutter, og hjelpe meg med følgende;

 

Jeg klarer ikke selv å overføre den ørken/sandfargen som er i dette bilde til dette nesten identiske. Dette skal være veldig rett frem og gjøre, men jeg vet rett og slett ikke bare hvor de ulike verktøyene i photoshop er og hvordan de brukes best. Det er tydlig blitt brukt masker for et mere naturlig resultat. En annen ting; hvordan ser selve bakken ut? Jeg har nemlig brukt cloning toolet i det ikke-fargekoorigerte bilde til å fjerne en elv og jeg føler at det er litt åpenbart. Noen som vet noen tips til hvordan det kan forbedres?

 

bakken ser fin ut den...

Uansett her er et forsøk

 

post-45630-0-67109200-1345044743_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Heisann!

 

Jeg prøver å lage logoen til en nettside jeg holder på med, men det har stoppet litt opp. Greia er at jeg skal ha en O med noen kvartsirkler som kommer ut av den, noe ala RSS-logoen.

Men hvordan lager jeg kvartsirkler i Photoshop? Jeg har prøvd og prøvd, samt søkt på både Google og Youtube men ikke funnet svar... Hvordan kan jeg gjøre dette?

 

Selve O'en er svart, men en kvart del av den er oransje, det skal også være noen kvartsirkeler i samme tykkelse som "kommer ut av den". Jeg har ikke fått dette til ennå, så vet ikke hvordan det blir seendes ut, men må jo prøve.

 

Om noen har tips til hvordan jeg kan gjøre dette så blir jeg veldig takknemmelig. Enda mer takknemmelig vil jeg bli om en eller annen photoshop-guru gjør det for meg (eller en annen som klarer det :p), men om dere ikke gidder så bare si hvordan jeg kan gjøre det :)

 

Om dere vil vite skrifttype/størrelse/farge osv. for å kunne lage den til meg så bare send en privat melding eller skriv et svar her (men det er større sjanse for at jeg ser beskjeden om den blir sendt på melding).

 

Om dere har andre tips til hvordan logoen kan bli seendes ut så gjerne lag et eksempel og send det til meg/post det her. Jeg vil sette veldig pris på andre og nytenkende logodesign :)

 

Til informasjon så skal siden hete feedlobby.com

 

Tusen hjertelig takk for alle svar som vil komme! :) Jeg kan på ingen måte tallfeste hvor mange ganger alle dere på diskusjon har hjulpet meg både i forhold til lekser, nettsiden og fritidsaktiviteter. Tusen takk! :D

 

Hilsen Alekplay

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

http://www.adobe.com/products/creativesuite/faq/upgrade-policy.html

 

"Take advantage of our special introductory upgrade pricing on Creative Suite 6 for customers who own CS3 and CS4 individual products and suite editions. This temporary upgrade offer is valid through December 31, 2012. After that date, only customers who own CS5 or CS5.5 products will qualify for upgrade pricing to CS6."

 

Kunder med CS3 og CS4 får lave priser for oppgradering til CS6 kun til og med 31. desember 2012 - etter dette er det bare CS5 og CS5.5-brukere som får den lave oppgraderingsprisen.

 

Kjekt å vite for CS3- og CS4-brukere som ikke kvalifiserer til studentlisens og som vurderer å oppgradere... :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...