Gå til innhold

"Den store Photoshop" tråden


Anbefalte innlegg

Nice, utrolig kult!

 

Takk :new_woot:

Hvis det der er det første du noen gang lagde i photoshop, og du ikke brukte noen tutorials, har du et enormt talent.

 

Det tar ofte fler mnd/år før folk lager bilder like gjennomført som det du gjorde der.

 

Du må jo ha hatt noe tidligere erfaring med photoshop?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nice, utrolig kult!

 

Takk :new_woot:

Hvis det der er det første du noen gang lagde i photoshop, og du ikke brukte noen tutorials, har du et enormt talent.

 

Det tar ofte fler mnd/år før folk lager bilder like gjennomført som det du gjorde der.

 

Du må jo ha hatt noe tidligere erfaring med photoshop?

 

Hvis du hadde lest en gang til hva jeg skrev så hadde du ikke treng å spurt :p

 

"Bilde jeg lagde for 1 år siden, første gangen jeg har prøvd på fotomanipulasjon"

 

Har god erfaring med photoshop fra før av ja ;)

Lenke til kommentar

Synd Counter strike source teamet vi hadde gikk til helvette, men kan jo dele noen av logoene jeg lagde. Fant jo til og med på et bra slagord, vi ble ikke spesielt kjent i Norge men vi tok endel store team rundt omkring i verden.

 

Enjoy.

 

1121870.jpeg

 

1105898.jpeg

 

1108516.jpeg

 

Likte at jeg fikk de siste bokstavene til å være ESL som er forkortelse for "Electronic Sports League"

Lenke til kommentar

Hei. Lurer på to ting.

 

1) Finnes en måte å ha en layerstyle på en mappe, så jeg kan legge flere layers inn i en mappe, så får alle samme efekt

2) Hvordan kan jeg sette opp en grind som står 45grader(eller mer/mindre) ikke horisontalt og vertikalt. Jeg skal ha linjer som går ca 75 grader oppover, og med like avstander. Er det noen mulghet her?

 

:)

Lenke til kommentar

Hei. Lurer på to ting.

 

1) Finnes en måte å ha en layerstyle på en mappe, så jeg kan legge flere layers inn i en mappe, så får alle samme efekt

2) Hvordan kan jeg sette opp en grind som står 45grader(eller mer/mindre) ikke horisontalt og vertikalt. Jeg skal ha linjer som går ca 75 grader oppover, og med like avstander. Er det noen mulghet her?

 

:)

Når det kommer til layerstyles på mange forskjellige layers kan adjustment layers være noe å titte på?

 

Jeg vil vel tro at pattern er den enkleste veien å gå for å få mange diagonale linjer som står 45 grader. Google "diagonal line pattern photoshop", eller noe i de baner, så vil du nok finne en god del. Eventuelt kan du lage pattern selv.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

bg_vec.jpg

 

Lagte denne som ett bakgrunnsbilde til siden min ifjor :)

 

epicplanetness.jpg

 

Den her tok meg faktisk 6-7 timer å få til men følte jeg fikk til den kul effekt på lyse med planetene som krasjer :)

 

Ellers så har jeg mer på siden min : www.tommhansdesign.com (kan ikke tro at jeg ikke har vært innpå denne delen av forumet før, var mye kule bilder o.l her! )

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei, hei!

Driver med webdesign (skole) og har behov for å få typpiske ikoner som søk, ok-knapp osv i mine male jeg lager i ps. Kom over en side hvor det var mulig å laste ned en fil med mange vektor ikoner. På den siden har de hvert ikon i en "mappe" hvor det bare er å dra ut et ikon(se bildet) Her er nettsiden hvor filene er. http://www.webalys.c...n-framework.php

 

(TRYKK PÅ BILDET FOR STØRRE)

1153416.jpeg

 

Som dere ser er ikonene under forskjellige konteinere/rammer/bokser eller hva det heter. Hvordan kan jeg få til dette i Photoshop. Er det tillegsprogramm eller kan jeg selv lage slike med mine egene ikoner?

 

EDIT: Jeg tar også imot sider der du bare kan kopiere bildene fra en side med mange ikoner, som denne siden

http://copypastecharacter.com/

 

:)

Endret av D02
Lenke til kommentar

Hei, hei!

Driver med webdesign (skole) og har behov for å få typpiske ikoner som søk, ok-knapp osv i mine male jeg lager i ps. Kom over en side hvor det var mulig å laste ned en fil med mange vektor ikoner. På den siden har de hvert ikon i en "mappe" hvor det bare er å dra ut et ikon(se bildet) Her er nettsiden hvor filene er. http://www.webalys.c...n-framework.php

 

(TRYKK PÅ BILDET FOR STØRRE)

1153416.jpeg

 

Som dere ser er ikonene under forskjellige konteinere/rammer/bokser eller hva det heter. Hvordan kan jeg få til dette i Photoshop. Er det tillegsprogramm eller kan jeg selv lage slike med mine egene ikoner?

 

EDIT: Jeg tar også imot sider der du bare kan kopiere bildene fra en side med mange ikoner, som denne siden

http://copypastecharacter.com/

 

:)

 

Den første du lenker til er for Adobe Illustrator, det ligger en guide i zip filen som beskriver hvordan du laster ikonene som "symbols".

 

Den siste ser ut som en "font bassert" ikon side. Det samme vil du også kunne se dersom du åpner tegnkart på en PC.

Lenke til kommentar

Wopp! Noen her som har lyst å tjene litt gryn og hjelpe meg med et stillbilde? Er snakk om å få bildet til å virke mere levende - ved å få himmelen (eller skyene) til å bevege seg bitte litt i en retning. Vanskelig? Noen?

Skal resultatet være et stillbilde eller en animasjon?

Animasjon. U up for dat?

 

Sure :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...