Gå til innhold

"Den store Photoshop" tråden


Anbefalte innlegg

Er superfersking når det kommer til photoshop. Skal til å lage denne figuren/logoen. Trenger den helst i vektor slik den er allsidig. Noen som kan gi tips til hvordan jeg får laget den? Har prøvd litt med pen tool, men blir bare søl :/

 

edit.

 

 

Fikk det til :)

Endret av Lakrisbåt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Hei, har et lite spørsmål til dere her som holder på med photoshop. Jeg har fått i oppgave å tegne en "ny" logo til RSDK, den gammle logoen var i et lite format og i dårlig kvalitet så de trengte en ny. Jeg har nå støtt på et problem; http://imgur.com/OoGhR,EBkc5 . Som dere ser går det en tekst langs skjoldets form Røyken Sports Dykker Klubb, problemet mitt er da at jeg ikke får teksten til å være en senting langs hele formen av skjoldet men bare på den ene siden (venstre) mens nå jeg begynner å skrive oppover på høyre side forsvinner teksten inn i pathen... Er det noen her som vet hvordan jeg kan få dette til? ( bilde uten tekst: http://imgur.com/OoGhR,EBkc5#1 ) Det skal da stå Røyken sports dykker klubb i en settning som starter på venstre side og ender på høyre, ca midt på skjoldet skal teksten starte å ende.

Lenke til kommentar

Et par tanker, som neppe løser problemet ditt sånn umiddelbart.

 

Tekst på stier vil i alle programmer oppføre seg "rart" når man har "harde vinkler" på kurven teksten skal følge. Derfor må man tidvis bruke "tyggis og teip metoder" for å oppnå ønsket resultat. Altså man må gjøre ting i flere steg, og tidvis bryte opp ting i mer enn en kurve. Kanskje også bryte opp teksten og gjøre manuelle justeringer per bokstav.

 

Det andre er at det generelt ikke finnes særlig gode grunner for å lage logoer i Photoshop med sine begrensede muligheter for å arbeide med skalerbar grafikk. Photoshop kan rendre f.eks. vektorgrafikk fra Illustrator-filer (AI), Postscript-filer (EPS) og PDF-filer. Da kan du lage til punktgrafikk-varianter til bruk på nettsider, i den størrelsen som er påkrevd — med topp kvalitet.

 

Et spørsmål om logoelementene forresten; skal jeg se en sel (e.l.) med nese og følehår? Eller lar jeg kreativiteten spinne ... 8o)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Her har skissa perspektiv, så både øynene og armene strekkes ut på skrå framover. Problemet med endringene er, sånn jeg ser det, at både hjelm, slangetut (og dermed armene) og resten av slangen går sidelengs uten noe dybde. Så har du øyne og uttrykk som går i dybden, med resten som ikke lenger gjør det. Hvis hatten og slangen ble tegnet litt i perspektiv, så det var litt mer på skrå, og ikke bare fra siden, så ville det gitt mye mer uttrykk i tegningen og ikke at kan kikker et sted og spruter et annet.

 

Prøv også å poste i tråden for kreativitet - der er det noen seriøst flinke tegnere som kan komme med gode tilbakemeldinger og tips. :)

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=415324

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

La bakre armen på maskoten holde slangen under og litt nærmere kroppen. Ser litt rar ut når den er helt rett.

Få tilbake formen på nesa (som en gryte med skrå kanter og buet lokk).

Ikke ha helt runde fot-tupper. Avrundet, men ikke helt rundt.

Og få gjerne tilbake det sinte/morske utrykket i ansiktet :)

 

Klarer ikke å tegne en firkant selv, men finner alltids noe å plukke på hos andre fordet :ph34r:

 

 

Legger ved en enkel greie jeg har shoppet og skal bruke på tryneboka som en nedtelling.

 

post-68649-0-58016000-1342445767_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...