Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tre måneder og tre uker til jeg fyller, og lurer derfor på HVA skal jeg kline til med frem til da? Kjører hele tiden, både korte og turer på mange timer. Noe spesielt jeg burde være veldig oppmerksom på? Bare ett eller annet råd jeg kan få?

Vikeplikt og myke trafikanter! Her er det flest som stryker. Utenom dette er det øving,øving,øving.
Lenke til kommentar

Vikepliktsregelen vil nok jeg anbefale.. Den jeg strøyk på for 2 dager sia! Så må nok dessverre vente 1 måned til før oppkjøring på nytt.. Bare jeg som var litt for laidback og trodde jeg hadde lappen i lomma, men hadde dessverre oversett flere biler fra høyresiden når jeg hadde vikeplikt.

Lenke til kommentar

Regner med at man tar en tur innom Askim? Skal kjøre litt i Mysen og Askim til helgen og orientere meg litt.

Jeg kjørte fra trafikkstasjonen,tok til venstre i krysset til venstre for utkjøringen, mot Shell-stasjonen ved Momarkedet. Kjørte så en skogsvei over til Askim, og en kort runde rundt i Askim, inkl. parkering. Så motorvei tilbake til Mysen. Hadde en sensor som het Jan, hyggelig type, men han lager noen skumle lyder underveis, høres nesten ut som en katt som maler. Foretrekker radio i stedet for snakking om du skulle møte på han ;)

Lenke til kommentar

Fikk lappen i dag! =)

 

Grattis :w00t:

 

Takker!, enset feilen jeg hadde var det at jeg la meg ut i Taxi/buss feltet 5-10 Meter for tidelig, så når vi kom til statens vegvesen så forklarte jeg feilen min med en gang! men alt annet gikk perfekt =)

 

Så en tips som kanskje kan hjelpe det er å forklare deg hva du gjorde feil å ja, kanskje det hjelper som sagt.

 

=)

Lenke til kommentar

Fikk lappen i dag! =)

 

Grattis :w00t:

 

Takker!, enset feilen jeg hadde var det at jeg la meg ut i Taxi/buss feltet 5-10 Meter for tidelig, så når vi kom til statens vegvesen så forklarte jeg feilen min med en gang! men alt annet gikk perfekt =)

 

Så en tips som kanskje kan hjelpe det er å forklare deg hva du gjorde feil å ja, kanskje det hjelper som sagt.

 

=)

 

aah, ja jeg har ikke oppkjøring igjen før 11. oktober ved risløkka.. så er en god stund til:) kjør forsiktig!

 

 

Oppkjøring på Risløkka om to dager, kl. 14.. noen som har noen tips om det området/tidspunktet som jeg burde være spesielt oppmerksom på?

 

min oppkjøring som jeg strøyk på ved risløkka var på en fredag kl. 13.55! Kjørte småruter til furuset, kalbakken, grorud, stovner, lørenskog og østre aker tilbake.. jeg strøyk på høyreregel, fordi jeg var litt for eplekjekk.. så ta det veldig med ro inn mot kryss, og sjekk høyre:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ringer så en kjørelærer her i bygda, og blir fortalt at før jeg kan kjøre opp må jeg ha noen timer med han først - slik at han får se hvor god jeg er. Er ikke dette ganske urimelig?

Nei, klart at når du flytter og får en ny kjørelærer at han vil bedømme deg om han syns du kjører bra nok til at han lar deg kjøre opp. Kjenner folk som har mista lappen i 3 mnd som må ha noen kjøretimer for at de skal være trygge på eleven.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...