Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Fått oppkjøring i Lillestrøm 5. oktober! Er bare noen år for sent ute.. Bikker snart 26 år :p

Ikke spesielt nervøs ennå, gru-gleder meg litt, men det tok kaka da jeg hadde syke drømmer om den jævla oppkjøringa i natt, hahaha!

 

Om det er noen som har kjørt opp i Lillestrøm her som kanskje har noen tips? Fikk oppkjøring 10:45 på dagen, kan jeg regne med å få bykjøring i Oslo?

Lenke til kommentar

Regner med at man tar en tur innom Askim? Skal kjøre litt i Mysen og Askim til helgen og orientere meg litt.

 

Det er ikke sikkert du må innom Askim.(Jeg måtte ikke det) Men det spørs jo helt hvilken rute du får, sjansen for å havne i Askim er vel ganske stor, så det gjør nok ikke noe å trene litt der også. Men Mysen/Askim område er ikke noe spesielt vanskelig. Ikke så veldig stor trafikk, ingen trafikklys osv..En del landevei kan det jo også bli.

 

Hvis man bare kjører rolig og konsentrert, så går det fint. Bare husk å observere tidlig, og pass på vikeplikt/høyreregel så kan det nesten ikke gå galt ;)

Lenke til kommentar

Registerte meg som ny bruker her nå, i og med at jeg har lest igjennom så og si alle trådene her, og i tillegg hadde jeg oppkjøring idag på Risløkka i Oslo.

 

Dessverre så strøyk jeg. Kan fortelle min opplevelse her.

 

Startet med 2 timer oppvarming med kjørelærer som gikk perfekt, samtidig som vi gikk igjennom sikkerhetskontroll spm rett før sensor kom. Rett før jeg fikk nøklene av kjørelærern min og skulle til og hilse på sensor sa kjørelærern min: "Jeg har en god følelse ang deg idag". Dette gjorde meg mye mer MINDRE nervøs og jeg selv fikk en god følelse.

 

Møtte sensor som var en ganske så hyggelig kar oppi mot 60 årene, hadde ingen problemer med denne mannen. Bra kar!

 

Trakk spm ang ABS bremser som var null problem.

 

Fikk kjøreruten ut til venstre fra biltilsynet, mot stovner --> gjennom grorud, furuset, stovner, lørenskog og tilbake til biltilsynet igjen. Perfekt rute faktisk, likte den ganske godt.

 

Kjøringen min var feilfri, og sensor mente den var perfekt bortsett fra at jeg hadde 2 vikepliktsfeil på rad. (dette som gjorde at jeg ikke fikk bestått). Jævlig surt, men gjort er gjort dessverre. Sensor nevnte at jeg hadde bestått om jeg kun hadde hatt 1 vikepliktsfeil, men jeg hadde 2 på rappen, og det var i overkant. Jeg forsto poenget hans, og har ingenting å klage på, bare min egen observasjon dessverre.

 

Så nå gjelder det for meg og vente til ny oppkjøring om en ca 4 ukers tid, og jeg håper veldig på at jeg får den samme sensoren, veldig trivelig kar, i tillegg så vet han nå at jeg er flink til å håndtere en bil, men bare må bruke øynene mine og observere bedre.

 

Så jeg skal holde kjøringen min aktivt til neste oppkjøring, så får vi satse på at jeg består den neste.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Registerte meg som ny bruker her nå, i og med at jeg har lest igjennom så og si alle trådene her, og i tillegg hadde jeg oppkjøring idag på Risløkka i Oslo.

 

Dessverre så strøyk jeg. Kan fortelle min opplevelse her.

 

Startet med 2 timer oppvarming med kjørelærer som gikk perfekt, samtidig som vi gikk igjennom sikkerhetskontroll spm rett før sensor kom. Rett før jeg fikk nøklene av kjørelærern min og skulle til og hilse på sensor sa kjørelærern min: "Jeg har en god følelse ang deg idag". Dette gjorde meg mye mer MINDRE nervøs og jeg selv fikk en god følelse.

 

Møtte sensor som var en ganske så hyggelig kar oppi mot 60 årene, hadde ingen problemer med denne mannen. Bra kar!

 

Trakk spm ang ABS bremser som var null problem.

 

Fikk kjøreruten ut til venstre fra biltilsynet, mot stovner --> gjennom grorud, furuset, stovner, lørenskog og tilbake til biltilsynet igjen. Perfekt rute faktisk, likte den ganske godt.

 

Kjøringen min var feilfri, og sensor mente den var perfekt bortsett fra at jeg hadde 2 vikepliktsfeil på rad. (dette som gjorde at jeg ikke fikk bestått). Jævlig surt, men gjort er gjort dessverre. Sensor nevnte at jeg hadde bestått om jeg kun hadde hatt 1 vikepliktsfeil, men jeg hadde 2 på rappen, og det var i overkant. Jeg forsto poenget hans, og har ingenting å klage på, bare min egen observasjon dessverre.

 

Så nå gjelder det for meg og vente til ny oppkjøring om en ca 4 ukers tid, og jeg håper veldig på at jeg får den samme sensoren, veldig trivelig kar, i tillegg så vet han nå at jeg er flink til å håndtere en bil, men bare må bruke øynene mine og observere bedre.

 

Så jeg skal holde kjøringen min aktivt til neste oppkjøring, så får vi satse på at jeg består den neste.

 

er ganske sikker på at du ikke kan få samme sensor om du stryker :hmm:

Lenke til kommentar

Registerte meg som ny bruker her nå, i og med at jeg har lest igjennom så og si alle trådene her, og i tillegg hadde jeg oppkjøring idag på Risløkka i Oslo.

 

Dessverre så strøyk jeg. Kan fortelle min opplevelse her.

 

Startet med 2 timer oppvarming med kjørelærer som gikk perfekt, samtidig som vi gikk igjennom sikkerhetskontroll spm rett før sensor kom. Rett før jeg fikk nøklene av kjørelærern min og skulle til og hilse på sensor sa kjørelærern min: "Jeg har en god følelse ang deg idag". Dette gjorde meg mye mer MINDRE nervøs og jeg selv fikk en god følelse.

 

Møtte sensor som var en ganske så hyggelig kar oppi mot 60 årene, hadde ingen problemer med denne mannen. Bra kar!

 

Trakk spm ang ABS bremser som var null problem.

 

Fikk kjøreruten ut til venstre fra biltilsynet, mot stovner --> gjennom grorud, furuset, stovner, lørenskog og tilbake til biltilsynet igjen. Perfekt rute faktisk, likte den ganske godt.

 

Kjøringen min var feilfri, og sensor mente den var perfekt bortsett fra at jeg hadde 2 vikepliktsfeil på rad. (dette som gjorde at jeg ikke fikk bestått). Jævlig surt, men gjort er gjort dessverre. Sensor nevnte at jeg hadde bestått om jeg kun hadde hatt 1 vikepliktsfeil, men jeg hadde 2 på rappen, og det var i overkant. Jeg forsto poenget hans, og har ingenting å klage på, bare min egen observasjon dessverre.

 

Så nå gjelder det for meg og vente til ny oppkjøring om en ca 4 ukers tid, og jeg håper veldig på at jeg får den samme sensoren, veldig trivelig kar, i tillegg så vet han nå at jeg er flink til å håndtere en bil, men bare må bruke øynene mine og observere bedre.

 

Så jeg skal holde kjøringen min aktivt til neste oppkjøring, så får vi satse på at jeg består den neste.

 

er ganske sikker på at du ikke kan få samme sensor om du stryker :hmm:

 

Hmm jeg trodde det var sånn at jeg bare kunne melde ifra til kjørelærern min som bestiller oppkjøring for meg, om at jeg veldig gjerne vil ha samme sensor, så skal nok det gå greit? Eller er det bare meg som er ute på bærtur ang dette?

Lenke til kommentar

Sensor nevnte at jeg hadde bestått om jeg kun hadde hatt 1 vikepliktsfeil.

Det var rart. Hva eksakt gjorde du feil?

 

Kjørte oppe ved Grorud, om du er kjent i Oslo området.. Glemte helt vikepliktsregelen akkurat der og da, så jeg cruiset forbi et vanlig kryss i 40/50 km/t utenat jeg la merke til at det sto en scooterjævel på høyre side og ville inn i trafikken.. Tenkte ikke noe på dette i det hele tatt, dessverre..

Så og si det samme skjedde kun 100 meter lengre foran, og da stupte den andre scooter jævelen inn på veien, og sensor måtte bremse for meg..

Så jeg skjønte fort der og da at dette var game over, men fullførte ruten og det jeg kun tenkte på resten av turen var å holde hodet høyt, og må bare sikte meg inn til en ny oppkjøring om en 4 ukers tid.

(Vært ute idag og kjørt med fattern i 4 timer, og skal ut imorgen også.. Vil så jævlig bli kvitt den jævla L'en bakpå bilen, haha!!)

Lenke til kommentar

Hei jeg skal ha oppkjøring den 11 september, men jeg gruer meg og gleder meg, men jeg vil ikke få en rute i Oslo =(

 

Jeg har oppkjøring i/ved ( statens vegvesen slependen ) men er det muligheter for at jeg kan slippe å trekke rute til Oslo?!?!

 

Ingen anelse. Har hørt noe om at ruten du skal kjøre blir trukket via en datamaskin, så alt kan skje.. Absolutt ingen aning dessverre..

 

 

Dumt spørsmål, når sensor skal se legg. Burde jeg vise han sertifikatet mitt så han ser jeg har kjørt lett mc i 2 år og kanskje blir litt tryggere på meg, eller burde jeg vise bankkortet så han ikke får store "forhåpninger" eller noe..

 

Tror det har ingen ting og si. Tror det bare er en bekreftelse på hvem du er og at ting stemmer. Kan nok likegjerne bruke bankkort.. Er vell litt flaut om du viser legget får MC og at du har vært ute på veiene i 2 år, og så stryker du? haha, bare min tanke..

Lenke til kommentar

Kasta meg i det og tok teorien her om dagen. Bestod med glans og litt til! Ble også ferdig med absolutt all kjøringa for sikkert 4-5 måneder siden. Har kjørt mye, og kjører fortsatt mye, og er veldig sikker på meg selv (så langt det lar seg gjøre, trossalt når man har fått lappen man begynner å lære, hehe). Tre måneder og tre uker til jeg fyller, og lurer derfor på HVA skal jeg kline til med frem til da? Kjører hele tiden, både korte og turer på mange timer. Noe spesielt jeg burde være veldig oppmerksom på? Bare ett eller annet råd jeg kan få?

Lenke til kommentar
  • Uderzo avklistret denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...