Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Besto oppkjøringen igår :D Første forsøk ^^

 

Dagen før hadde jeg prøve oppkjøring med kjørelæreren, da sa han at jeg ikke hadde bestått. Vet jeg gjorde noen feil, men følte han var ekstra streng sånn at jeg var mer skjerpa til selve oppkjøringen.

 

Når jeg fikk kontroll spørmålet på oppkjøringen visste jeg ikke engang åssen jeg åpnet panseret på bilen, men klarte heldigvis bare forklare tingene uten å vise det. Gjorde noen feil, som å kjøre i 60 i 70 sone og omvendt en stund :p Og en litt forhastet feltbytte, men det var egentlig det. Men han sa det var helhetsinntrykket som telte og da besto jeg heldigvis :D Sykt deilig

 

Det jeg tenkte på hele turen, var vikeplikt, å se seg for, tror de regner brudd på sikkerhet som en lett 3'er feil.

Endret av Overdox
Lenke til kommentar

Åhh har oppkjøring om akkurat en uke! Har strøket 4 ganger før så jeg er utrolig redd og nervøs.. Gruer meg som F.. Noen tips..? Altså under oppkjøringen? Har byttet kjørelærer og kjørt en del med typen, han mener at jeg nå kan regnes som "vanlig sjåfør".. Men jeg er fortsatt litt redd.. med tanke på høyreregel osv.. uff..

 

Jeg ga dette tipset til noen andre her på denne tråden og det funket for dem=)

 

Men de siste 4 gangene du hadde oppkjøring, valgte du å hære på musikk, radio eller å ha en samtale med sensoren?

 

Og hva er du nervøs for?

Endret av Fruitdealer
Lenke til kommentar

Åhh har oppkjøring om akkurat en uke! Har strøket 4 ganger før så jeg er utrolig redd og nervøs.. Gruer meg som F.. Noen tips..? Altså under oppkjøringen? Har byttet kjørelærer og kjørt en del med typen, han mener at jeg nå kan regnes som "vanlig sjåfør".. Men jeg er fortsatt litt redd.. med tanke på høyreregel osv.. uff..

 

Jeg ga dette tipset til noen andre her på denne tråden og det funket for dem=)

 

Men de siste 4 gangene du hadde oppkjøring, valgte du å hære på musikk, radio eller å ha en samtale med sensoren?

 

Og hva er du nervøs for?

 

Hvilket tips tenkte du på?

 

Nei jeg har ikke hørt på noe radio mens jeg kjørte. Noen ganger har jeg valgt å ha samtale med sensor og andre ganger ikke. Men den nye kjørelæreren sa at de 4 første gangene jeg hadde oppkjøring burde jeg ikke ha fått lov til det med tanke på at den gamle kjørelæreren ikke hadde lært meg noe. Jeg hadde fårr inn meg dårlige vaner fra den gamle kjørelæreren.. Så vi regner med at alt skal være i orden om ca en måned.. for en ny oppkjøring er bestilt :)

 

Jeg er egentlig ikke så nervøs.. Men det er bare det at istedet for å vise at jeg kan alle regler og kjører pent blir jeg bare opphengt i kjøre.. f.eks på oppkjøringen sto det biler på min side, men motgående bil valgte lenge for å stoppe opp og vinket meg fram. Sensor mente at det var feil at jeg ikke stoppet opp. Visstnok er det greit, men når han andre velger å stoppe opp og vinke meg fram er det vel greit å bare kjøre?

Lenke til kommentar

En god kjørelærer har alt å si. Jeg måtte bytte lærer 2 ganger før det satt for meg. Med riktig opplæring så blir alt så mye lettere. Angrer på at j ikke byttet lærer tidligere, hadde spart meg mye penger og tid.

 

Neja, jeg hadde bare 3-4 timer kjøretimer før jeg tok lappen, han spurte meg om jeg ville kjøpe Pakke men siden jeg hadde kjørt med pappa i 3-4 månder så kunne jeg det meste, så jeg valgte heller å bare ha 2 timer kjøring sånn at jeg blir litt vant til bilen ( Golf 2010 ) og de 2 siste timene ba jeg kjørelæreren min å skrive opp filene jeg hadde, så jeg kunne rette det opp med pappa.

 

Og nei du trenger ikke 10 timer, kjøretimer eller hva enn kravene er nå, men jeg hadde bare 2-4 kjøretimer.

Lenke til kommentar

Neja, jeg hadde bare 3-4 timer kjøretimer før jeg tok lappen, han spurte meg om jeg ville kjøpe Pakke men siden jeg hadde kjørt med pappa i 3-4 månder så kunne jeg det meste, så jeg valgte heller å bare ha 2 timer kjøring sånn at jeg blir litt vant til bilen ( Golf 2010 ) og de 2 siste timene ba jeg kjørelæreren min å skrive opp filene jeg hadde, så jeg kunne rette det opp med pappa.

Og nei du trenger ikke 10 timer, kjøretimer eller hva enn kravene er nå, men jeg hadde bare 2-4 kjøretimer.

 

Så du hadde ikke noe av det obligatoriske? Fantastisk.

Endret av jigaplow
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heisann! har oppkjøring om en måned fra idag, klarer ikke å tenke på så mye annet enn lappen og kjøring, hehe. Har hos trafikkskole kjørt med flere ulike kjørelærere og biler, er det ikke mest vanlig at man holder seg til en bil og en kjørelærer. Eller bør jeg ta det som et komplement? Første kjørelærer sa noe sånt som at siden jeg var SÅ god teknisk, så hadde det ikke noe å si hvilken bil jeg kjørte :D Kjører bra synes jeg, men hender jeg glemmer meg litt bort... jeg klarer vel å venne meg av med dette? håper å "bestå" veiledningstime trinn 3 imorgen...

Lenke til kommentar
...er det ikke mest vanlig at man holder seg til en bil og en kjørelærer.

 

Jo, dette er vanlig praksis. Hvorfor har du byttet så mye på lærere/biler?

 

Jeg har selv oppkjøring på Billingstad om litt over en måned. Jeg aner rett og slett ikke hvordan det blir å gå. Håper det går bra siden det er jo så sinnsykt dyrt å ta lappen i dette landet, virker mer som en luksus med de prisene vi har. Dette kan diskuteres, men det er mitt inntrykk iallefall.

 

Liker ikke førstegiret i bilen jeg kjører, er som om det er 1-2cm fra clutchen begynner å ta i til den er helt ute. Blir hosting og harking fra motoren, haha!

 

Edit: Leif

Endret av Ensi
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Oppkjøring 2. januar. Tør ikke å si verken det ene eller det andre, selv om jeg har en viss følelse. Viktig å ikke være for tøff i trynet :p Grunnen til jeg kom hit er at jeg vil at dere skal si noe til meg. Hva som helst, bare si noe, minn meg på noe, hva som helst ang. oppkjøring. Er selvfølgelig jævlig nervøs :)

Lenke til kommentar

Oppkjøring 2. januar. Tør ikke å si verken det ene eller det andre, selv om jeg har en viss følelse. Viktig å ikke være for tøff i trynet :p Grunnen til jeg kom hit er at jeg vil at dere skal si noe til meg. Hva som helst, bare si noe, minn meg på noe, hva som helst ang. oppkjøring. Er selvfølgelig jævlig nervøs :)

 

Bare husk at de vil sjekke om du er trygg i trafikken, stopp en gang for mye enn en gang for lite. Om du er kommet helt til oppkjøringa burde du være klar, ha troen på deg selv :) Når kl. har du oppkjøring?

Lenke til kommentar

Bare husk at de vil sjekke om du er trygg i trafikken, stopp en gang for mye enn en gang for lite. Om du er kommet helt til oppkjøringa burde du være klar, ha troen på deg selv :) Når kl. har du oppkjøring?

 

Har troen, men et sted langt der borte hører jeg den visse faren som er for å stryke også. Hvem vet hva som kan skje :p Tenker på alt som kan gå galt, selv om det mest sannsynlig ikke skjer noe voldsomt uforutsett. Har oppkjøring kl. 1240 på Gjøvik :)

Lenke til kommentar

Har troen, men et sted langt der borte hører jeg den visse faren som er for å stryke også. Hvem vet hva som kan skje :p Tenker på alt som kan gå galt, selv om det mest sannsynlig ikke skjer noe voldsomt uforutsett. Har oppkjøring kl. 1240 på Gjøvik :)

 

Vet akkurat den følelsen. Du VET at du kjører bra og det kommer til å gå greit, men du har sånn unødvendig gruing lang inne i hodet som plager deg.

 

Bare ta deg god tid (ikke for lang da, hehe), så skal du nok klare å få med deg alt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...