Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg glemte hvor jeg skulle kjøre før i sommer. Dog ikke på oppkjøring, men jeg havna på Gol da jeg skulle mot Oslo.

Å kjøre feil skjer alltid, ikke farlig under oppkjøring.

Jeg holdt forøvrig på å kræsje i en bil og sensor sa han var ganske nære ved å nødbremse selv, men så at det gikk så akkurat. Jeg fikk lappen!

Lenke til kommentar

Bestod oppkjøringen i dag :D

 

Men var ikke registrert noen plass i systemet at jeg har tatt trafikalt grunnkurs. Det tok jeg da jeg tok mopedlappen i 2005, så jeg må levere dokumentasjon på at jeg har tatt det før jeg får lappen. I 2006 kom det nye regler at man måtte ha mørkekjøring og førstehjelp før man kunne begynne å kjøre, så noen sier at jeg må ta det nå før jeg kan få lappen. Førstehjelp hadde jeg da jeg tok mopedlappen, men ikke mørkekjøring for det ble ikke slik at man måtte ha det før i 2006. Noen som har vært borti noe lignende som vet om jeg må ta førstehjelp på nytt i tillegg til mørkekjøringen nå?

Lenke til kommentar

Hva skal jeg gjøre? Noen som har noen oppmuntrende ord?

Jeg trodde jeg kunne kjøre bil såpass bra at jeg skulle klare oppkjøring, men det ser jo ikke akkurat lyst ut etter de kommentarene jeg fikk i dag. Noen som har strøket på test-oppkjøringen, men bestått oppkjøring?

 

Hmm.. Jeg følte meg skikkelig eplekjekk når jeg hadde oppkjøring for en drøyt måned siden. Alt gikk jævlig bra til sensor tråkket på bremsen for meg fordi jeg hadde vikeplikt fra høyre som jeg hadde helt glemt(!!)

 

Så det er nok bare å ta det helt med ro, ingen grunn til å være nervøs.. kan man kjøre bil, så skal alt gå fint. Gjør noe sammen med vennene dine eller noe før oppkjøringen så du slipper å tenke på at du har oppkjøring dagen etter i det hele tatt.

Jeg har oppkjøring igjen Torsdag 11. Oktober og tiden har gått sinnsykt fort siden sist jeg strøyk. Er bare å ha noe og gjøre hver dag så tenker du ikke så mye over det, og kjør mye bil selvfølgelig i mellomtiden:)

Lenke til kommentar

Slapp helt av, kjenner flere som har strøket på testoppkjøringen og stått senere, så går fint det der :) du kan jo tydeligvis kjøre bil med tanke på at du er kommet så langt i opplæringen at du skal ha oppkjøring . Mitt beste tips er å ta det rolig, slapp av, og få oversikt. Den som nekter han ikke var nervøs under oppkjøring lyver, men man glemmer dette litt etterkvart under kjøringen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...