Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har blitt nazi over folk som parkere skjevt og tar 2/3 parkeringsplasser :@ har lyst til å skrive lapp til de og kline den på frontruta.
tøff du er ass.

Tøff eller ikke, Mr. Tupac, det er faktisk ulovlig å parkere over flere parkeringsplasser. Om Mikkel her er fornuftig, så tipser han selskapet som har ansvaret for parkeringsplassen om parkeringen. I så fall vil den parkerte bilen kunne få en saftig bot på 700~ NOK.

 

- Det er alltid lettere å rygge inn i en parkeringsplass (også lukeparkering), enn å rygge ut av en parkeringsplass. Det har jo med plasseringen av styringen å gjøre. Hadde du svingt med bakhjulene, ville det blitt motsatt. Dessuten har du bedre oversikt over medtrafikanter når du rygger deg inn på en p-plass, enn ut av en plassen. Er vel blitt vanlig at trafikklærere anbefaler/lærer opp sine elever til å rygge seg inn på p-plasser, ved aktiv bruk av speil.

Lenke til kommentar

Her en en sitiuasjon jeg er litt usikker på, har liksom ikke fått noe konkret svar, og har samarbeidet med den andre trafikanten i de fleste sitiuasjoner, så det har alltid ordnet seg... :p men hvem skal vike ?

 

La oss si jeg kjører bil A, vi skal begge i samme kjøreretning og vi skal inn på forkjørsvei:

 

post-83387-1255525614_thumb.jpg

 

:)

Lenke til kommentar
Her en en sitiuasjon jeg er litt usikker på, har liksom ikke fått noe konkret svar, og har samarbeidet med den andre trafikanten i de fleste sitiuasjoner, så det har alltid ordnet seg... :p men hvem skal vike ?

 

La oss si jeg kjører bil A, vi skal begge i samme kjøreretning og vi skal inn på forkjørsvei:

 

post-83387-1255525614_thumb.jpg

 

:)

 

 

Ganske obv :) bil B skal vike for deg der.

Lenke til kommentar
Da har jeg fått oppkjøringsdato 14.november kl 09.00! kjenner jeg GRUER meg som faen allerede :S 1mnd så har jeg kanskje lappen...

 

Kommer helt ann på DEG, sted du skal kjøre opp og hvordan sensor du har.

 

Hvor skal du kjøre opp?

 

Sunndal i Møre og Romsdal :p.. sikkert ikke så kjent for resten

Lenke til kommentar
Har oppkjøring i morgen, i Tønsberg. Er litt smånervøs, kanskje delvis fordi jeg ikke har tatt i et ratt på en 2-3 uker, men jeg vil tro det går bra. Har jo en liten oppvarmingstime med kjørelærer først også. :)

 

 

Det gikk knirkefritt! Veldig hyggelig sensor, hyggelig og rolig tur til Stokke, og så E18 tilbake til Sem. Nå kan jeg endelig bekrefte det som jeg leste mye av her inne i går kveld:

 

Nervene forsvinner når man setter seg ned i bilen, det er absolutt ingenting å grue seg til! :D

Endret av Mytola
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...