Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Logikken ligger vel i at hvis den begynner å lyse når du kjører så kan du ha et problem? ;)

 

Og i dag hadde jeg min siste kjøretime før oppkjøringen den 21. juni kl.12.00.. Selvfølgelig med oppvarmingstime, da. :)

 

Og læreren min sa: Hvis du kjører sånn her på oppkjøringen, bortsett fra et par situasjoner som jeg kjørte litt for fort inn mot kyryss så står jeg med glans! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Logikken ligger vel i at hvis den begynner å lyse når du kjører så kan du ha et problem? ;)

6308053[/snapback]

Men er det perkeringsbremsen, eller bremsene da? ;)

6308241[/snapback]

Du kan jo prøvebremse - hvis bilen trekker til en av sidene, så er det lekkasje. Hvis ikke, så har sidemannen tullet seg med håndbrekket. Men da merker du det vel før du ser lampen. :)

Lenke til kommentar
Logikken ligger vel i at hvis den begynner å lyse når du kjører så kan du ha et problem? ;)

6308053[/snapback]

Men er det perkeringsbremsen, eller bremsene da? ;)

6308241[/snapback]

Du kan jo prøvebremse - hvis bilen trekker til en av sidene, så er det lekkasje. Hvis ikke, så har sidemannen tullet seg med håndbrekket. Men da merker du det vel før du ser lampen. :)

6310557[/snapback]

Da har du totalt missforstått hvordan et tokretsbremsesystem fungerer. :)

Lenke til kommentar
Da har du totalt missforstått hvordan et tokretsbremsesystem fungerer. :)

6311205[/snapback]

Hvis en av kretsene faller ut, så vil bemsene på ett av hjulene ikke virke. Da vil jo bilen trekke skjevt ved bremsing.

 

Siterer Veien Til Førerkortet, Januar 2005, side 47:

 

Lekkasje i en av bremsekretsene merkes ved at rød varsellampe tennes på instrumentbordet, bremsepedalen må trykkes lengre ned, og det blir dårligere og skjev bremsevirkning.
Lenke til kommentar
Jeg hadde oppkjøring på tirsdag som hva. Kom ikke noe i posten idag. Kommer sikkert imorgen kanskje  :)

6319976[/snapback]

Ja, ellers kommer den sikkert/garantert til mandag. :)

Ellers drar du til Satans Vegvesen med 5 liter bensin og brenner ned hele bygget :!: :!:

Lenke til kommentar
Da har du totalt missforstått hvordan et tokretsbremsesystem fungerer. :)

6311205[/snapback]

Hvis en av kretsene faller ut, så vil bemsene på ett av hjulene ikke virke. Da vil jo bilen trekke skjevt ved bremsing.

 

Siterer Veien Til Førerkortet, Januar 2005, side 47:

 

Lekkasje i en av bremsekretsene merkes ved at rød varsellampe tennes på instrumentbordet, bremsepedalen må trykkes lengre ned, og det blir dårligere og skjev bremsevirkning.

6319951[/snapback]

Hvis en av bremsekretsene ryker, så mister man bare ett bakhjul. Cirka 70% av bremsekraften er på forhjulene, dvs at man ikke merker det.

 

Alle jeg har pratet med, inkludert kjørelærer sa at man ikke merker om en av kretsene ryker. Da skal det lyse en lampe.

Lenke til kommentar
Hvis en av bremsekretsene ryker, så mister man bare ett bakhjul. Cirka 70% av bremsekraften er på forhjulene, dvs at man ikke merker det.

 

Alle jeg har pratet med, inkludert kjørelærer sa at man ikke merker om en av kretsene ryker. Da skal det lyse en lampe.

6320668[/snapback]

Altså har jeg ikke misforstått det. Det kalles ikke misforståelse når man får oppgitt feil informasjon. Dessuten, rent fysisk sett, så er det skjev bremsevirkning. Kanskje ikke nok til at man merker det, men den er der. :)

Lenke til kommentar
Hvis en av bremsekretsene ryker, så mister man bare ett bakhjul. Cirka 70% av bremsekraften er på forhjulene, dvs at man ikke merker det.

 

Alle jeg har pratet med, inkludert kjørelærer sa at man ikke merker om en av kretsene ryker. Da skal det lyse en lampe.

6320668[/snapback]

Altså har jeg ikke misforstått det. Det kalles ikke misforståelse når man får oppgitt feil informasjon. Dessuten, rent fysisk sett, så er det skjev bremsevirkning. Kanskje ikke nok til at man merker det, men den er der. :)

6320904[/snapback]

Tror heller bare det er bitte litt overdrevet i boka, men la oss ikke krangle :) hehe

 

Er sååå sliten i beina etter i dag. Har kjørt cirka 30 mil i dag! :w00t:

Lenke til kommentar

Stod på oppkjøringa for litt over en måned siden jeg og :)

 

Alt som kunne gå gærent gikk gærent, men det ordna seg for det .. Først kom sensor 10 min. for seint,så vi rakk ikke å gå imellom sikkerhetsskjekken.. Og etter 15 minutter så streika bilen, begynte å fjuske litt, så stod i 10 minutter og venta på kjørelæreren som tok ut en sikring for abs'n, også virka alt som det skulle igjen, så blei lite kjøring , men jeg stod :)

Lenke til kommentar
Fikk lappen i dag! ^^ !!

6319544[/snapback]

 

Gratulerer Mauro! :w00t:

6324128[/snapback]

Takk :)

 

Jeg glemte først legitimasjon, så jeg å kjørelæreren min måtte bruke litt av oppvarmingstimen for å kjøre hjem til meg for å hente passet mitt. :)

 

Sensor sa jeg fikk oppkjøringsrute nr. 13 :thumbup:

 

Han hadde ingen feil å påpeke, han bare ga meg lappen da vi stoppet, å strakk ut hånda å sa gratulerer med dagen eller no.

 

På lappen sto det;

 

"Etter mitt skjønn: Godt kjørt! Til lykke! Mvh XXXXXXXX"

 

Var en deilig følelse å bli ferdig med lappen gitt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...