Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Noen som har hatt oppkjøring fra Trafikkstasjonen i Stavanger/Forus her? Hvor kjørte dere isåfall da, og hvordan gikk det? Greie sensorer?

6434626[/snapback]

Det er en stund siden jeg kjørte opp, så husker ikke ruten helt. Det var litt i Stavanger og Sandnes, men utenom selve bykjernen. I tillegg litt motorveg- og landevegskjøring.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
FOLKENS.... bare i ha bakhode at det IKKE er verdens undergang om du stryker :!:

5048304[/snapback]

kanskej ikke for deg, men for meg blir sommeren ødelagt om jeg stryke rpå torsdag, dessuten må jeg betale over 3000 hver gang og må vente 4 uker pluss at det er lang ventetid

Lenke til kommentar
Jeg har den 13 juni  :confused:

6221018[/snapback]

Føler du at det kommer til å gå greit? :hmm:

 

Jeg føler ikke jeg kommer til å bestå. :dontgetit:

6221031[/snapback]

jeg har en grusom følelse av at jeg komme rtil stryke på torsdag 6 juli,er livredd, strøyk nemlig på prøveoppkjøringa på kjøreskolen og jeg syntes at jeg kjørte bra helt til han kjørelærern sa at jeg strøyk pga høy fart og så glemte jeg å stoppe helt ved et stoppskilt, jeg stoppet trodde jeg,men ikke bra nok tydeligvis, jaja hgeldigvis var dte bar en prøve og den feilen mnå jeg ikke gjøre på den virkelige oppkjøringa, grøss jeghar dte grusomt

Lenke til kommentar
FOLKENS.... bare i ha bakhode at det IKKE er verdens undergang om du stryker :!:

5048304[/snapback]

kanskej ikke for deg, men for meg blir sommeren ødelagt om jeg stryke rpå torsdag, dessuten må jeg betale over 3000 hver gang og må vente 4 uker pluss at det er lang ventetid

6434913[/snapback]

dessuten har jeg har mareritt i flere netter, jeg drømmer at jeg stryker gang på gang, inatt drømte jeg av en eller annen merkeliggrunn at jeg kjørte opp på TREHJULSYKKEL og strøyk, helvete i drømmen så raste kjøretøyet av gårde og jeg hadde ingen kontroll i det hele tatt, det skal nbli godt når dette er over, hvis det noen gangblir det, elelr kanskej jeg må bli fotgjenger resten av livet

Lenke til kommentar
Det skal nok gå hardt, husk at oppkjøring og slikt ikke kan bestilles før du er ferdig med alt det obligatoriske kjøringen.

5898799[/snapback]

kjøreskolenm bestilte oppkjøring til meg da jeg besto teorien, og jeg hadde enda ikke hatt glattkjøring og det andre obligatoriske

Lenke til kommentar
FOLKENS.... bare i ha bakhode at det IKKE er verdens undergang om du stryker :!:

5048304[/snapback]

kanskej ikke for deg, men for meg blir sommeren ødelagt om jeg stryke rpå torsdag, dessuten må jeg betale over 3000 hver gang og må vente 4 uker pluss at det er lang ventetid

6434913[/snapback]

dessuten har jeg har mareritt i flere netter, jeg drømmer at jeg stryker gang på gang, inatt drømte jeg av en eller annen merkeliggrunn at jeg kjørte opp på TREHJULSYKKEL og strøyk, helvete i drømmen så raste kjøretøyet av gårde og jeg hadde ingen kontroll i det hele tatt, det skal nbli godt når dette er over, hvis det noen gangblir det, elelr kanskej jeg må bli fotgjenger resten av livet

6434988[/snapback]

 

 

bahahahahaha fin drøm. Men ta det rolig og ikke stress, det kommer til å gå bra vettu ;) god natt

Lenke til kommentar

jada...........jeg strøyk!! grusom opplevelse, hu sensordama var skikkelig sur og nebbete, alt var visst galt med min kjøring.

på vurderingskjemaet står det:

gjennomgående sein og mangefull observasjon, for stor fart mot kryss og svinger., vikepliktsbrudd, så ikke fotgjenger på vei ut. dårlig plassering før svinger, dårlig planlegging og forståelse.................uff alt gikk gæernt i dag!!!! jeg kjørte perfekt med kjøreskolebilen med kjørelærern på oppvarmingstimen, men så fort den sure megga kom inn i bilen skar alt seg, håper jeg får en som er koselig neste gang, hu gjorde meg skikkelig nervøs, hu blei møkksur fordi jeg hold litt for mye øye med speedometret, jada jeg prøvde bare å ikke overskride fartsgrensa, men men, nå sitter jeg her da helt på gråten og sommeren er ødelagt, skal kjøre opp på nytt 10. august,mendet er 5 laaange uker til....................oppkjøring er noe dritt

Lenke til kommentar
jada...........jeg strøyk!! grusom opplevelse, hu sensordama var skikkelig sur og nebbete, alt var visst galt med min kjøring.

på vurderingskjemaet står det:

gjennomgående sein og mangefull observasjon, for stor fart mot kryss og svinger., vikepliktsbrudd, så ikke fotgjenger på vei ut. dårlig plassering før svinger, dårlig planlegging og forståelse.................uff alt gikk gæernt i dag!! jeg kjørte perfekt med kjøreskolebilen med kjørelærern på oppvarmingstimen, men så fort den sure megga kom inn i bilen skar alt seg, håper jeg får en som er koselig neste gang, hu gjorde meg skikkelig nervøs, hu blei møkksur fordi jeg hold litt for mye øye med speedometret, jada jeg prøvde bare å ikke overskride fartsgrensa, men men, nå sitter jeg her da helt på gråten og sommeren er ødelagt, skal kjøre opp på nytt 10. august,mendet er 5 laaange uker til....................oppkjøring er noe dritt

6444085[/snapback]

 

åH,føler sånn m deg når jeg leser innlegget her,lindus..Hu derre sensorn der sku funnet seg en annen jobb!sutretryne asså!ikke rart du ble dritnervøs..Hadde jeg blitt og,får gåsehud bare jeg ser henne for meg..Helt på trynet å sitte der med surt tryne på en så viktig dag for deg som elev.Skamme seg sku ho,hadde jeg hatt fullmakt til det,hadde jeg gitt henne fyken.Det gjør henne til en uproff sensor.Stakkars deg,må være rævva å ha en dårlig erfaring m oppkjøring.Neste gang skal du ha en gla KAR(mange av de sure kvinnelige hører jeg!) som trekker på smilebåndet og småprater om ditt og datt.En det er minst mulig ubehagelig å sitte ved siden av på en dag som den..Det fortjener du! :thumbup: Ønsker deg masse lykke til!

 

Hopp og klapp fra meg :yes:

Endret av hchult
Lenke til kommentar

Huff, sånn kan det gå. Bruk tiden frem til neste oppkjøring litt smart. Øvekjør endel å prøv å finn roen mens du kjører. Slik at alt går automatisk, selv om du får den "nebbete kjerringa" igjen. Da skal du se det går fint. :)

 

Lykke til neste gang :)

Lenke til kommentar

Håper ikke du er for flink til å kjøre bil?

Jeg strøk på oppkjøringen fordi jeg var så flink til å kjøre bil, men sensoren diktet opp at jeg kjørte for agresivt uten at jeg var over fartsgrensen, slik at jeg ikke fikk førerkortet! Hadde det dukket opp noe hadde jeg hadd god tid til å stoppe men næi *dumme sensor*... Hører rykter om at de har en viss stryk statisktikk som de ska opprettholde:/

Lenke til kommentar
Håper ikke du er for flink til å kjøre bil?

Jeg strøk på oppkjøringen fordi jeg var så flink til å kjøre bil, men sensoren diktet opp at jeg kjørte for agresivt uten at jeg var over fartsgrensen, slik at jeg ikke fikk førerkortet!

6450036[/snapback]

Haha :) At det er mulig.

 

Du vet at man kan kjøre agresstivt, selv om man kjører 60 i 80 sona?

Lenke til kommentar
Håper ikke du er for flink til å kjøre bil?

Jeg strøk på oppkjøringen fordi jeg var så flink til å kjøre bil, men sensoren diktet opp at jeg kjørte for agresivt uten at jeg var over fartsgrensen, slik at jeg ikke fikk førerkortet! Hadde det dukket opp noe hadde jeg hadd god tid til å stoppe men næi *dumme sensor*... Hører rykter om at de har en viss stryk statisktikk som de ska opprettholde:/

6450036[/snapback]

 

Heheh, jeg sier som Mauro: det er fullt (!) mulig å kjøre aggresivt selv om man holder seg på eller under fartsgrensen.

:roll:

Lenke til kommentar

Hadde oppkjøring i dag og strøk jeg, på bursdagen min og greier! :cry:

 

"Etter mitt skjønn er ikke kjøringen sikker nok.

Du har gjennomgående for svak fartstilpassing.

 

Eks. Foran og i kryss. Planovergang-> fart og gearvalg

Fart på uoversiktlige steder"

Stod det på begrunnelsen... :nei:

 

Syns da jeg hadde full kontroll jeg! Fordømt at sensor er så fartsredd! :tease:

Syns i grunn dette var lite å stryke for... :no:

Lenke til kommentar
Hadde oppkjøring i dag og strøk jeg, på bursdagen min og greier!  :cry:

 

"Etter mitt skjønn er ikke kjøringen sikker nok.

Du har gjennomgående for svak fartstilpassing.

 

Eks. Foran og i kryss. Planovergang-> fart og gearvalg

Fart på uoversiktlige steder"

Stod det på begrunnelsen...  :nei:

 

Syns da jeg hadde full kontroll jeg! Fordømt at sensor er så fartsredd!  :tease:

Syns i grunn dette var lite å stryke for...  :no:

6472355[/snapback]

 

Da har du kjørt for lite med lærer? :hmm: For lite øvelser?

Lenke til kommentar

Oppkjøring i morgen, 13. Juli. Oppvarming begynner 11.35. Andre ganga jeg skal prøve å kjøre opp, håper det går bedre denne gang enn første. :)

 

Har sommerfugler i magen seff. Håper jeg får samme sensor denne gang som forrige, virka snill.. :p

 

Men nå er det heller en vond magefølelse jah.. :( Jaja, det er bare 3000 spenn rett i dass om man stryker..

 

Kjøreskolen: 2200 for leie av bil + oppvarmingstimen = 2500 ca?

Statens vegvesen: 800ettellerannet for oppkjøringa.

 

= altformye for en som ikke har jobb. :(

Endret av Caddy
Lenke til kommentar
Oppkjøring i morgen, 13. Juli. Oppvarming begynner 11.35. Andre ganga jeg skal prøve å kjøre opp, håper det går bedre denne gang enn første. :)

 

Har sommerfugler i magen seff. Håper jeg får samme sensor denne gang som forrige, virka snill.. :p

 

Men nå er det heller en vond magefølelse jah.. :( Jaja, det er bare 3000 spenn rett i dass om man stryker..

 

Kjøreskolen: 2200 for leie av bil + oppvarmingstimen = 2500 ca?

Statens vegvesen: 800ettellerannet for oppkjøringa.

 

= altformye for en som ikke har jobb. :(

6476668[/snapback]

 

Koster det så mye overalt? Eller kun der du bor?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...