Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Da er det bare 6 dager igjen. :)

6282271[/snapback]

 

Egentlig så er det 19 dager til jeg fyller 18 :cool:

6282282[/snapback]

Snakket om meg selv. Hvordan i alle dager skulle jeg vite om hvor lenge det var igjen til din bursdag ? :)

6282381[/snapback]

 

hehe, jeg vet ikke. Kanskje du er en "mindreader" :p

6 dager igjen til hva da? oppkjøring?

6282407[/snapback]

Bare så det er avklart, jeg er ikke "mindreader".

 

Og ja, det er 6 dager til min oppkjøring. :)

6282490[/snapback]

 

Du får bare løkke te da :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjørte opp i dag jeg... Gikk te helvette.. Stort sett pga jeg ikke stoppa for 2 småjævler jeg ikke så, som skulle over veien akkurat i det jeg kjørte ut fra et kryss... (merkelig å tilfeldigheter kan få til ass.....)

 

Sto også på lappen jeg fikk med meg:

 

Se langt fram, planlegge kjøringen. Bruke utvendige speil. Kjørte i motgående kjørefelt. ( WTF?? Henrik Wergelandsgate i kr.sand (bussgata, gata med spaceworld) er jo enveiskjørt?? I værtfall fra metroen og til neste kryss... Dette nekta sensor på da men... )

 

Fikk kun spørsmål om å vise hvor man skulle fylle på spylerveske, og kontroll av viskere.

 

Men jeg hadde bra kjøretøy behandling! :D Så, satser på at jeg står neste gang. Sensor het Håland, i tilfelle noen andre har kjørt med han..

Endret av Caddy
Lenke til kommentar
Kjørte opp i dag jeg... Gikk te helvette.. Stort sett pga jeg ikke stoppa for 2 småjævler jeg ikke så, som skulle over veien akkurat i det jeg kjørte ut fra et kryss... (merkelig å tilfeldigheter kan få til ass.....)

 

Sto også på lappen jeg fikk med meg:

 

Se langt fram, planlegge kjøringen. Bruke utvendige speil. Kjørte i motgående kjørefelt.  ( WTF?? Henrik Wergelandsgate i kr.sand (bussgata, gata med spaceworld) er jo enveiskjørt?? I værtfall fra metroen og til neste kryss... Dette nekta sensor på da men... )

 

Fikk kun spørsmål om å vise hvor man skulle fylle på spylerveske, og kontroll av viskere.

 

Men jeg hadde bra kjøretøy behandling! :D Så, satser på at jeg står neste gang. Sensor het Håland, i tilfelle noen andre har kjørt med han..

6292691[/snapback]

Det er IKKE enveiskjøring i Heriks Wergelandsgate :) Samtlige stryker der ;)

Lenke til kommentar
Kjørte opp i dag jeg... Gikk te helvette.. Stort sett pga jeg ikke stoppa for 2 småjævler jeg ikke så, som skulle over veien akkurat i det jeg kjørte ut fra et kryss... (merkelig å tilfeldigheter kan få til ass.....)

 

Sto også på lappen jeg fikk med meg:

 

Se langt fram, planlegge kjøringen. Bruke utvendige speil. Kjørte i motgående kjørefelt.  ( WTF?? Henrik Wergelandsgate i kr.sand (bussgata, gata med spaceworld) er jo enveiskjørt?? I værtfall fra metroen og til neste kryss... Dette nekta sensor på da men... )

 

Fikk kun spørsmål om å vise hvor man skulle fylle på spylerveske, og kontroll av viskere.

 

Men jeg hadde bra kjøretøy behandling! :D Så, satser på at jeg står neste gang. Sensor het Håland, i tilfelle noen andre har kjørt med han..

6292691[/snapback]

Det er IKKE enveiskjøring i Heriks Wergelandsgate :) Samtlige stryker der ;)

6296034[/snapback]

 

 

Huh? Dette må dokumenteres... Får ta en tur å sjekke ei gang... :p

 

edit: Samtlige? Du også? :p

Endret av Caddy
Lenke til kommentar
Kjørte opp i dag jeg... Gikk te helvette.. Stort sett pga jeg ikke stoppa for 2 småjævler jeg ikke så, som skulle over veien akkurat i det jeg kjørte ut fra et kryss... (merkelig å tilfeldigheter kan få til ass.....)

 

Sto også på lappen jeg fikk med meg:

 

Se langt fram, planlegge kjøringen. Bruke utvendige speil. Kjørte i motgående kjørefelt.  ( WTF?? Henrik Wergelandsgate i kr.sand (bussgata, gata med spaceworld) er jo enveiskjørt?? I værtfall fra metroen og til neste kryss... Dette nekta sensor på da men... )

 

Fikk kun spørsmål om å vise hvor man skulle fylle på spylerveske, og kontroll av viskere.

 

Men jeg hadde bra kjøretøy behandling! :D Så, satser på at jeg står neste gang. Sensor het Håland, i tilfelle noen andre har kjørt med han..

6292691[/snapback]

Det er IKKE enveiskjøring i Heriks Wergelandsgate :) Samtlige stryker der ;)

6296034[/snapback]

 

 

Huh? Dette må dokumenteres... Får ta en tur å sjekke ei gang... :p

 

edit: Samtlige? Du også? :p

6298324[/snapback]

Nei, jeg skal ikke ha den før til fredag. Det var kjørelæreren min som fortalte meg det, og hvis du ser motsattvei, så ser du at varebiler har lov å kjøre nedover. Derfor skal du blinke over i andre feltet, om en buss blokkerer, så bytte over etter du har kjørt over gågaten, så må du over i venstre ved neste kvartal pga kollektivfeltet. :)

 

Thats how its done. :)

 

Lykke til neste gang ;)

 

Fått beskjed om når neste oppkjøring er?

Endret av Mauro
Lenke til kommentar
Har sensor spurte deg om noe før dere settet i gang?

Det eneste han spurte om var hvordan et to-krets bremsesystem fungerer og hvordan jeg kan sjekke om dette er i orden. Enkelt :thumbup:

6286440[/snapback]

 

Hva svarte du om hvordan et to-krets bremsesystemet fungerer og hvordan sjekker du om den er i orden? Bare for at alle her skal få vite det. :)

Lenke til kommentar
Har sensor spurte deg om noe før dere settet i gang?

Det eneste han spurte om var hvordan et to-krets bremsesystem fungerer og hvordan jeg kan sjekke om dette er i orden. Enkelt :thumbup:

6286440[/snapback]

 

Hva svarte du om hvordan et to-krets bremsesystemet fungerer og hvordan sjekker du om den er i orden? Bare for at alle her skal få vite det. :)

6301531[/snapback]

Er vel vanskeligere å se om det fungerer, men at bremsekraftforsterkeren fungerer er lettere. Da pumper du bremsa til den blir hard når tenninga er av. Så holder du et gjevnt trykk på bremsa mens du vrir om tenninga. Om pedalen siger inn, så funker bremsekraft forsterkeren.

 

Et to rekts bremsesytem funker slik at du har en bremsevekseslange som går til begge forhjulene, å ett bak, og en annen som også går til begge forran, å ett bak. Så vis det er lekasje, så vil du bare miste bitte litt av bremsekaften, siden du bare mister ett bakhjul.

 

Tror det var sånn nå i hvertfall. :)

 

Hadde siste kjøretime i dag før oppkjøringa. Gruer meg sykt. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Hva svarte du om hvordan et to-krets bremsesystemet fungerer og hvordan sjekker du om den er i orden? Bare for at alle her skal få vite det. :)

6301531[/snapback]

 

Hvis du skal sjekke det, så sir du bare at d skal lyse en rød varsel lampe på desjbordet hvis det er feil med to-krets bremsesystemet.

Endret av zigg_
Lenke til kommentar

Hurra, hurra!

No har eg og fått lappen!

Eg fekk spørsmål om dekkmønster før me starta, skulle kontrollere dette. Selfølgeleg var dekka på skulebilen ikkje heilt gode, men dei var visst lovlege. På bakdekka var kantane slitte, og eg trur ikkje mønsteret var meir enn 1,6mm i midten. Foran var dei gode...

Lenke til kommentar
Hvis du skal sjekke det, så sir du bare at d skal lyse en rød varsel lampe på desjbordet hvis det er feil med to-krets bremsesystemet.

6304581[/snapback]

Det er den samme lampen som den for håndbremsen.

6305134[/snapback]

Feil. De ligner veldig, men ikke like. Pleier å være en P i miden av lampen for håndbremsen. :yes:

Lenke til kommentar
Feil. De ligner veldig, men ikke like. Pleier å være en P i miden av lampen for håndbremsen.  :yes:

6306457[/snapback]

Ikke hos meg. Utropstegn begge steder, både i bilen vår hjemme og på skolebilen. Veldig mange steder brukes den samme. ;)

6306507[/snapback]

Rart. Skal ikke være likt. Hva er lokikken i det?

 

I bimmeren min, kjøreskolebilen og min far sin, så er det ikke sånn. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...