Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

hallaoen godt folk :)

 

Ska ha oppkjøring no 16 :O begynner og bli nervøs, noen andre her som har hatt oppkjøring i fyllingsdalen\bergen? Får man bare by-ruter eller får man landeveis ruter og? noen her som har hatt oppkjøring i fyllingsdalen som kan fortelle meg litt om deres ruter? og ka sensor ser mye på? er VELDIG keen på og bestå siden eg har planlagt tur til liseberg med damen :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis man gjør noe uten om det vanlige er det da lurt å forklare hva og hvorfor man gjør det? Bl.a. for å hindre at sensoren får en liten "hva gjør han nå"-opplevelse?

 

Spørs jo helt på hva du gjør. Hvis du gjør noe sensor har gitt deg beskjed om å gjøre på en annen måte viser du at du kjenner bilen.

Lenke til kommentar

HALLA ALLE SAMMEN :D:D:D:D:D:D

DA HAR JEG NETTOPP FÅTT LAPPEN :D

 

Oppkjøringen var ikke så ille som jeg trodde, det var akkurat som en kjøretime der kjørelæreren var byttet ut med sensoren og du bare kjørte akkurat som du hele tiden har gjort før. Jeg var sinnsykt nervøs før jeg startet men det ga seg etterhvert som jeg kom igang med kjøringen.

 

LYKKE TIL ALLE ANDRE :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Lenke til kommentar
Hvis man gjør noe uten om det vanlige er det da lurt å forklare hva og hvorfor man gjør det? Bl.a. for å hindre at sensoren får en liten "hva gjør han nå"-opplevelse?

 

Spørs jo helt på hva du gjør. Hvis du gjør noe sensor har gitt deg beskjed om å gjøre på en annen måte viser du at du kjenner bilen.

Eksempel: Møter på et par syklister i 70-sonen. Eneste måte å komme forbi er å krysse en dobbel sperrelinje. Det jeg gjorde i dette eksemplet var å krysse sperrelinjen. Det var det eller å kjøre i 20km/t i én drøy kilometer (og hindret trafikkens flyt).

Lenke til kommentar
Eksempel: Møter på et par syklister i 70-sonen. Eneste måte å komme forbi er å krysse en dobbel sperrelinje. Det jeg gjorde i dette eksemplet var å krysse sperrelinjen. Det var det eller å kjøre i 20km/t i én drøy kilometer (og hindret trafikkens flyt).

Du skal ikke ta forbikjøring på en dobbel sperrelinje, det finnes ingen unskyldning, tar politiet deg i å gjøre det får du faktisk bot.

 

Hvis du påstår at du gjør det for å ikke hindre flyt i trafikken så må det bety at det var flere bak deg, du tok en risiko ved å ta en forbikjøring, nå skal plutselig alle de bak deg også risikere å ta den samme forbikjøringen for å "hindre flyt", det du gjør er å skape farlige situasjoner.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Noe viktig jeg kan legge til som kjørelæreren min sa. er at oppkjøringen i utgangspunktet er BESTÅTT. Slik at det kun er feil og mangler på kjøringen din som vil gjøre at du skal stryke, men om dette ikke når et visst nivå får man da lappen :D

 

til det der oppe, for å slippe at du ødelegger flyt i trafikken kan jo du bare holde god avstand til de syklistene, slik at de som vil kjøre forbi kan kjøre forbi deg og så smelle inn i luka mellom deg og syklistene og deretter kjøre forbi syklistene, da er det ikke din feil at de ikke har baller til å kjøre forbi deg :p

Endret av Looke
Lenke til kommentar

lite tips. ikke gjør som han her

name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="853" height="505"></embed></object>">
name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="853" height="505"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">

Se filmen hos Youtube

Endret av -Night-
Lenke til kommentar
Eksempel: Møter på et par syklister i 70-sonen. Eneste måte å komme forbi er å krysse en dobbel sperrelinje. Det jeg gjorde i dette eksemplet var å krysse sperrelinjen. Det var det eller å kjøre i 20km/t i én drøy kilometer (og hindret trafikkens flyt).

Du skal ikke ta forbikjøring på en dobbel sperrelinje, det finnes ingen unskyldning, tar politiet deg i å gjøre det får du faktisk bot.

 

Hvis du påstår at du gjør det for å ikke hindre flyt i trafikken så må det bety at det var flere bak deg, du tok en risiko ved å ta en forbikjøring, nå skal plutselig alle de bak deg også risikere å ta den samme forbikjøringen for å "hindre flyt", det du gjør er å skape farlige situasjoner.

Ingen biler i motgående felt, noen biler bak, strak strekning, men men …

Lenke til kommentar

ja no er det bare 6 dager til oppkjøring!! må innrømme nervene tar overhånd :dontgetit:

Tenk om eg stryker? då ryker alle ferie planene mine :( viss eg klarer vikeplikt, plassering, observasjonsteknikk tror dere eg klarer det då? kjører ganske bra syns no eg då :) men eg er jo selfølgelig ingen mester :) ka ser sensorerne mest på? ka er di grunnleggende tingene eg må klare for og bestå ? noen som har tatt oppkjøring i fyllingsdalen i det siste? snille eller sure sensorer? kass ruter er vanelige? kor kan eg ende og viss eg får bykjøring og kor viss eg får landeveg?

 

Mvh

 

Kristoffer

Lenke til kommentar

Sensor ser på oppkøyringa under eitt, og du kan gjera "ganske" mange småfeil og likevel få lappen. Derimot dersom du bryt vikeplikta, eller ikkje stoppar for ein fotgjengar er du seld. Då blir det "lenge" til neste gong. Avpass farten, ver tydleg i det du gjer og ikkje tar unødvendig store sjansar. Er du på ukjend veg, køyr heller litt sakte og stopp for ungen som plutseleg kjem springande frå ein leikeplass du aldri har sett før enn å vera kjepphøg og tru alt går fint i 50 i 30 sone.

 

Du vil høgst truleg få litt landeveg og litt by/nabolag under oppkøyring då dette etter det eg har forstått er vanleg praksis. No er eg ikkje særs kjend med kvar rutene går i Fyllingsdalen, men å spørja ein du kjenner som nyleg har fått lappen skadar nok ikkje. Berre ver klar over at dei har fleire ruter, og det er ikkje sikkert du får den ruta kompisen/veninna skildrar.

 

Oppsummering: Køyr varsamt, vis omsyn og sist men ikkje minst holde vikeplikten. Lukke til :thumbup:

Endret av tosha0007
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...