Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Jeg så en svart lamborghini på oppkjøringa i dag ! Den var drit nice. Sto å rusa ved trafikkstasjonen..

 

I går når jeg skulle ha oppkjøring kom vi for seint, kjørelærern visste ikke hvor stasjonen lå (!) Hun sa til meg at jeg ikke kunne kjøre pga halv time for seint, Så var jeg heldig at jeg fikk time idag til en annen som hadde havna på sykehus. Ellers måtte jeg ha venta 2 måneder

 

grattis. nu kom dæ ut og kjør!

 

Så må jeg ha bil da mannen ! Har ikke :/

Endret av Torrevieja
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har lest en del i denne tråden, og nå er det endelig min tur. Oppkjøring i morgen...

 

Jeg vet at jeg må være spesielt oppmerksom på fotgjengere og skilting, men jeg tror dette skal gå bra, siden det er på distriktet :)

 

Lykke til! Du klarer det nok :) Kom med svar imorgen hvordan det gikk, da!

Lenke til kommentar

Dette var et intensivkurs. Hadde min første kjøretime for nøyaktig 2 uker siden.

 

Hadde oppkjøring kl 0830 i dag. Det værste var å sitte på trafikksenteret å vente på min tur. Mens jeg satt og venta fikk jeg høre at sikkerhetsspørsmålene var oppdaterte fra 1. mai. Der gikk jeg på en liten smell... Fikk spørsmål om nærlysene fungerte, og om de var riktig innstilt på tiltinga. Det var lett å se at de fungerte, og det var for lyst ute til å se om de var tilta riktig. Men så spurte hun hvordan man tiltet lysene... Jeg hadde ikke peiling på det, så da var det frem med instruksjonsboka. Der fant jeg aldri svar på det, men det viste seg at det var automatisk tilting.

 

Jeg kjørte rundt 5 mil (!), for det meste landevegskjøring, men også en del kryss og boligfelt. Dreit meg litt ut et par ganger på plasser jeg skulle snu.

 

Hun sa at jeg kjørte økonomisk, var flink med fartsavpassning, kjøremåten var trafikksikker, god flyt og trafikkavvikling.

 

Det var en lettelse å høre at jeg hadde bestått - hun så så alvorlig ut da hun kom med kommentarene på slutten.

 

Men alt i alt: Deilig å være ferdig med skiten! :cool:

 

Nå er det bare å finne en bil...

Lenke til kommentar

Bestod oppkjøring i Trondheim i dag!! :D (første forsøk) Kjørte bare 35 min før vi kjørte inn på biltilsynet igjen. Gikk bedre enn jeg hadde trodd, gjorde noen store feil på oppvarmingstimen med kjørelæreren, og det var kanskje bare bra, fikk "våkna" litt. :)

 

Utrolig deiling å kunne kjøre BMW-en uten mor eller far ved siden :D

Lenke til kommentar

Grattis! Hva slags feil gjorde du?

 

Lurte på om noen her har tatt oppkjøring på risløkka i Oslo? I så fall, hvordan var ruten dere kjørte? Noen tips om ting man bør være observant på når man kjører i byen i Oslo, og spesielt rutene de bruker på Risløkka?

Lenke til kommentar

Takk! :)

 

Hadde vel ingen skikkelige feil, var litt sein med å observere etter jeg hadde kjørt ut fra rundtkjøring, som resulterte i at jeg måtte bremse litt kraftig når jeg så det kom fotgjengere.

 

En annen episode med fotgjenger var da jeg så han nærmet seg et forgjengerfelt (aldri kjørt på den veien før), men da jeg hadde stoppet så jeg at det var jo ganske mange meter før han kom frem (han gikk mot meg så avstanden litt vanskelig å bedømme), og når han endelig kom til fotgjengerfeltet skulle han bare gå forbi det og fortsette langs grøftekanten. :p

 

Ellers var det ikke noe særlig å sette fingeren på, fikk skryt for god økonomisk kjøring :)

Lenke til kommentar

Jeg kjørte opp i dag. Jeg ble ganske eid. Og sensor ble veldig irritert på meg før oppkjøring. 1/15 som stryker der jeg kjører opp(tror jeg). Ingen jeg skjenner som har stryket der. Untatt 1 som fikk stryk fordi "kameraten" løp over gangfeltet fort og plutselig med vilje, for at han skulle stryke.

 

Jeg tok oppkjøring i Telemark. På en liten bygd. Jeg bor og går på skole i Oslo. Sensoren spurte meg flere ganger om jeg bodde i telemark i folkeregisteret. Det har seg sånn at det er lettere å bestå på landet. Ingen lyskryss og ingenrundkjøringer. Han likte svært lite at jeg kom dit for å ha større ståsjanse.

 

Jeg fikk stryk for å ha for høy fart mot kryss. Han mente at jeg ikke hadde tid til å observere. Jeg følte selv at jeg fikk observasjon, men han hadde nok rett. Fikk også trekk for "landeveigsplassering". Kjørte ikke nøyaktig nok i mitt kjørefelt.

Endret av Zonked223
Lenke til kommentar
Ingen jeg skjenner som har stryket der. Untatt 1 som fikk stryk fordi "kameraten" løp over gangfeltet fort og plutselig med vilje, for at han skulle stryke.
Hahaha, fantastisk :!: fikk lyst å prøve noe sånt på en kompis som skal kjøre opp snart, så lenge han ikke stryker da ;)

 

 

Jeg tok oppkjøring i Telemark. På en liten bygd. Jeg bor og går på skole i Oslo. Sensoren spurte meg flere ganger om jeg bodde i telemark i folkeregisteret. Det har seg sånn at det er lettere å bestå på landet. Ingen lyskryss og ingenrundkjøringer. Han likte svært lite at jeg kom dit for å ha større ståsjanse.

 

Jeg fikk stryk for å ha for høy fart mot kryss. Han mente at jeg ikke hadde tid til å observere. Jeg følte selv at jeg fikk observasjon, men han hadde nok rett. Fikk også trekk for "landeveigsplassering". Kjørte ikke nøyaktig nok i mitt kjørefelt.

Tja, ikke for å være spydig, men synes det var helt fair at du ikke bestod. Tips fra meg; tren masse, få masse råd (og vink!) fra kjørelærer og kjør opp i Oslo slik du skal gjøre. :)

 

I Trondheim har de sluttet å legge rutene i sentrum, så det kan jo hende du slipper å kjøre noe særlig i de mest trafikerte og vanskelige områdene hvis du skal kjøre opp i Oslo.

 

Lykke til med neste forsøk da!! :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...