Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg har hatt den i noen uker nå. Første kjøretur var en milepel. Det går opp for deg hvor stort ansvaret egentlig er. Du kan ikke lenger legge skylden på L-en bakpå bilen. Du blir behandlet akkurat som trafikanter med 40 års erfaring på veiene.

Lenke til kommentar
Dere som nettopp har tatt lappen nå;

Hvordan var deres første kjøretur alene? :)

Jeg husker min første kjøretur enda. Da kjørte jeg til trafikkstasjonen for å skaffe førerkortet. Det var helt merkelig, men samtidig utrolig deilig. Veldig uvant å ikke ha noen ved siden av seg. Samtidig følte jeg meg veldig fri. Kjørte rundt i syv timer den dagen og prøvde ut alle ting jeg ikke hadde fått lov å prøve ut av pappa eller kjørelærer, og må si jeg lærte meg ganske mye da.

 

Så dere som snart får lappen: kjør til et ganske øde sted (stort område eller øde vei) og prøv ut alt dere ikke har fått lov til før. Det er morro, samtidig som dere forstår litt mer av hvordan bilen reagerer på ulike ting.

Lenke til kommentar
Dere som nettopp har tatt lappen nå;

Hvordan var deres første kjøretur alene? :)

Jeg husker min kjøretur alene veldig godt, selvom det er over 2 år siden. Jeg og storebroren min delte på å kjøre til dombås, for så å kjøre hver vår bil hjem. Lillestrøm-dombås tur retur, litt av en jomfrutur etter skole, oppvarmingstimer og oppkjøring tidligere på dagen. Svingete og jævelige veier i mørket og kjøre forbi alle vogntoga, greit å ha noen på telefonen som sier ifra når det er klart da :p

Ufatterlig deilig å legge seg den kvelden, totalt utslitt etter alle de timene i bil og det å tenke på at "nå har jeg egen bil" :)

Lenke til kommentar
Jeg har oppkjøring i morgen- sitter og kjenner på nervene nå.. Gruer meg sånn!

Hadde vært så utrolig deilig å klare det..

Nerver får vel de aller aller fleste, for min del ble dette ikke noe problem, fant "roa" ganske fort etter jeg hadde begynt å kjøre. De fleste finner oppkjøringa mindre stressende enn å kjøre med kjørelærer.

 

Det gjelder bare å konsentrere seg om å kjøre så korrekt "etter boka" som mulig, og vær forberedt mentalt på at vanskelige situasjoner kan oppstå. Og man må heller ikke tro på forskudd at man står, er man for selvsikker blir man lite konsentrer og man kan fort stryke. Det beste er å ha en litt likegyldig holdning til det, og heller kun fokusere på å kjøre så bra som mulig. Funka bra for meg, sto uten noen større feil. :new_woot: (for snart en måned siden)

 

Lykke til! :new_woot:

Lenke til kommentar
Jeg har oppkjøring i morgen- sitter og kjenner på nervene nå.. Gruer meg sånn!

Hadde vært så utrolig deilig å klare det..

Nerver får vel de aller aller fleste, for min del ble dette ikke noe problem, fant "roa" ganske fort etter jeg hadde begynt å kjøre. De fleste finner oppkjøringa mindre stressende enn å kjøre med kjørelærer.

 

Det gjelder bare å konsentrere seg om å kjøre så korrekt "etter boka" som mulig, og vær forberedt mentalt på at vanskelige situasjoner kan oppstå. Og man må heller ikke tro på forskudd at man står, er man for selvsikker blir man lite konsentrer og man kan fort stryke. Det beste er å ha en litt likegyldig holdning til det, og heller kun fokusere på å kjøre så bra som mulig. Funka bra for meg, sto uten noen større feil. :new_woot: (for snart en måned siden)

 

Lykke til! :new_woot:

 

 

Takk for tips! :) Håper det går rette veien for meg i morgen:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...