Gå til innhold

Mage - tråden, diskuter her!


Anbefalte innlegg

Hva er egentlig forskjellen mellom Frost, ire og Arcane mages?

Dps?

ingen som har forslag?

 

Jeg spiller PvP forresten

7148101[/snapback]

 

Arcane er for det meste til PvE.

Fire gir god damage

Frost gir god kontroll

 

Personlig har jeg gått frost og tatt med meg Ice Barrier, noe som i min mening er gull verdt i pvp. Shatter er også elsk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fire handler om burst, frost om kontroll, arcane om "utility".

 

Med fire kan du starte med Pyroblast, hive inn scorch x2 eller en fireball, og avslutte med Fire blast. Uten +dmg, crits eller impact snuser du på 2k skade før en mob er i nærheten av deg. Så kan du bruke Frost nova, og gjenta hele rutinen.

 

Frost har den fordelen at spells fryser mobs fast, eller sinker dem ned. I tillegg har du Shatter, som gjør at alle spells får +50% critsjanse mot frosne mobs, og i tillegg får frostspells 200% crits.

 

Arcane fungerer greit som komplimentær-tre. Clearcasting reduserer i teorien manakostnaden på spells med 10%, Magic absorption er helt genialt om du har gear med høy resistance, Improved counterspell er genialt i PvP, og Presence of mind er en livredder uten like.

 

Med 21/30/0 kan du f.eks. hive avgårde en instant Pyroblast/Flamestrike, instant Fire blast og instant Blast wave. Gjør du dette i AV, hvor folk står tett i dette, fjerner du lett 5-15.000 hitpoints.

Lenke til kommentar
Fire handler om burst, frost om kontroll, arcane om "utility".

 

Med fire kan du starte med Pyroblast, hive inn scorch x2 eller en fireball, og avslutte med Fire blast. Uten +dmg, crits eller impact snuser du på 2k skade før en mob er i nærheten av deg. Så kan du bruke Frost nova, og gjenta hele rutinen.

 

Frost har den fordelen at spells fryser mobs fast, eller sinker dem ned. I tillegg har du Shatter, som gjør at alle spells får +50% critsjanse mot frosne mobs, og i tillegg får frostspells 200% crits.

 

Arcane fungerer greit som komplimentær-tre. Clearcasting reduserer i teorien manakostnaden på spells med 10%, Magic absorption er helt genialt om du har gear med høy resistance, Improved counterspell er genialt i PvP, og Presence of mind er en livredder uten like.

 

Med 21/30/0 kan du f.eks. hive avgårde en instant Pyroblast/Flamestrike, instant Fire blast og instant Blast wave. Gjør du dette i AV, hvor folk står tett i dette, fjerner du lett 5-15.000 hitpoints.

7148234[/snapback]

 

15k var vel litt mye?

Lenke til kommentar
15k var vel litt mye?

7148275[/snapback]

 

Eh, jaha? Vært i AV i det siste? Du finner lett klumper med hunters + casters, 5-10 folk. La oss si 7, bare for moro skyld. PoM-Flamestrike, treffer 4, 3 for 500 og 1 for 750. 2250 så langt, og ca. 1500 fra Flamestrike-dot og Ignite-dot. 3750 totalt.

 

Blast wave, treffer alle 7, critter, tja, 2.

550 * 5 = 2750

825 * 2 = 1700

660 fra ignite-dot

5110 totalt.

 

Da snuser vi på 9k allerede. Hiv inn Frost nova og en AE eller to, så kommer du lett opp mot 15k. Dette er uten +dmg-gear, men også uten resists. Og, selvfølgelig, av og til er jo noen kuker som silencer deg, og da sliter du stort. Men, ikke verre enn at man kan resse og prøve på nytt.

Lenke til kommentar
15k var vel litt mye?

7148275[/snapback]

 

Eh, jaha? Vært i AV i det siste? Du finner lett klumper med hunters + casters, 5-10 folk. La oss si 7, bare for moro skyld. PoM-Flamestrike, treffer 4, 3 for 500 og 1 for 750. 2250 så langt, og ca. 1500 fra Flamestrike-dot og Ignite-dot. 3750 totalt.

 

Blast wave, treffer alle 7, critter, tja, 2.

550 * 5 = 2750

825 * 2 = 1700

660 fra ignite-dot

5110 totalt.

 

Da snuser vi på 9k allerede. Hiv inn Frost nova og en AE eller to, så kommer du lett opp mot 15k. Dette er uten +dmg-gear, men også uten resists. Og, selvfølgelig, av og til er jo noen kuker som silencer deg, og da sliter du stort. Men, ikke verre enn at man kan resse og prøve på nytt.

7148735[/snapback]

 

hehe trodde du mente 15k på singeltarget med aoe :=)

Lenke til kommentar
Den spammer Waterbolt, som er et eget spell den har, og som, såvidt jeg har fått med meg, ikke trigger frostbite. Den har en ranged frost nova dog.

 

Water Elemental varer i 45 sekunder, og har 3 minutters cooldown som du kan resette med Cold Snap.

7153537[/snapback]

 

Dette er er hva som kalles frostbite.. om han da ikke kan gjøre det på fler samtidlig, da er det evnt. en ranged frost nova

Lenke til kommentar
Den spammer Waterbolt, som er et eget spell den har, og som, såvidt jeg har fått med meg, ikke trigger frostbite. Den har en ranged frost nova dog.

 

Water Elemental varer i 45 sekunder, og har 3 minutters cooldown som du kan resette med Cold Snap.

7153537[/snapback]

 

Dette er er hva som kalles frostbite.. om han da ikke kan gjøre det på fler samtidlig, da er det evnt. en ranged frost nova

7154584[/snapback]

 

Nei, det er to vidt forskjellige ting. Water Elemental har en ranged Frost Nova, dvs samme som Mage-spellet, bare at du kan kaste den opp til 30 yards unna.

 

Frostbite er en procc fra frostbolt som gjør at en singel mob kan bli frozen i 4 sekunder.

Lenke til kommentar
Den spammer Waterbolt, som er et eget spell den har, og som, såvidt jeg har fått med meg, ikke trigger frostbite. Den har en ranged frost nova dog.

 

Water Elemental varer i 45 sekunder, og har 3 minutters cooldown som du kan resette med Cold Snap.

7153537[/snapback]

 

Dette er er hva som kalles frostbite.. om han da ikke kan gjøre det på fler samtidlig, da er det evnt. en ranged frost nova

7154584[/snapback]

 

Nei, det er to vidt forskjellige ting. Water Elemental har en ranged Frost Nova, dvs samme som Mage-spellet, bare at du kan kaste den opp til 30 yards unna.

 

Frostbite er en procc fra frostbolt som gjør at en singel mob kan bli frozen i 4 sekunder.

7154966[/snapback]

Fra Chill effects, ikke frostbolts

Lenke til kommentar
Er på lvl27 atm. Holder på å bygge opp til en AoE-build så har da unngått frostbite. Men jeg kjører instancer ganske ofte så hadde det vært bedre å bruke en build(frost) som er mer rettet mot skade mot en mob?

7156083[/snapback]

Det vil det nok uansett, siden AOE ikke er så veldig effektivt før oppe i level 50-ene.
Lenke til kommentar
Sorry Mazage men en venn av meg som spiller mage gav den til meg :) Hadde ikke peiling på mage da ;)

7158013[/snapback]

 

Hehe, det jeg syns er litt merkelig bare, er at du ikke har shatter. Det er et rimelig godt talent for grinding/ questing. har ikke talent treet ditt oppe naa, men var litt merkelig specc i arcane ogsaa.. pluss noe annet som manglet i frost:D men det er min mening, som jeg var ganske fornOgd med da jeg grindet/ questet meg opp til 60:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...