Gå til innhold

Mage - tråden, diskuter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som kunne være så greie å vise meg en god frost spec? =)

6780462[/snapback]

Hva med noe sånt: http://www.wow-europe.com/en/info/basics/t...353233112351351 (0, 5, 46) ?

Sånn ser min første character ut, men om det er noe bra i forhold til andre kombinasjoner, vet jeg ikke :p Spent på å høre hva andre synes.

Burde jeg kanskje bruke 10 poeng i arcane for å få clearcasting? Hva kan jeg i så fall sløyfe av andre talents?

Lenke til kommentar
Noen som kunne være så greie å vise meg en god frost spec? =)

6780462[/snapback]

Hva med noe sånt: http://www.wow-europe.com/en/info/basics/t...353233112351351 (0, 5, 46) ?

Sånn ser min første character ut, men om det er noe bra i forhold til andre kombinasjoner, vet jeg ikke :p Spent på å høre hva andre synes.

Burde jeg kanskje bruke 10 poeng i arcane for å få clearcasting? Hva kan jeg i så fall sløyfe av andre talents?

6780787[/snapback]

 

lol?

Hva skal du med impact om du er frostmage?

Om du er i ett endgame guild vil jeg anbefale noe slikt: frostbuild

Lenke til kommentar

Du har omtrent det samme som meg Nano. (Se Reevan profil)

Jeg testa en 19/0/32 bare for å se om arcane talents med clear casting osv var noe bra. Svaret var for meg nei.

Man gjør mere skade med så mange talents i frost. Det er også utrolig bra da du kjører solo. Med mitt møkka gear har jeg ingen problemer med å ta ned opp til 10 lvl 54 - 56 mobs på en gang. Alle ice talentsa gjør at mobsa ikke kommer nær meg før dem er døde.

Var i Molten Core i går med den specen jeg nå har og tok en 8 plass dps messig. Gikk ikke oom på noen encounters frem til Shazzrah.

Dessuten er det ofte jeg grinder solo, og da er alt som har med frost å gjøre kjempebra for meg.

 

Edit: Ja, impact er ingenting for frost. Trodde det var putta i arcane.

Endret av Darkrevan
Lenke til kommentar
Ok, jeg er ikke med i noen stor end-game guild, og jeg er bare level 55 atm. Tenker å kjøre en del pvp i tillegg til instancer, og da er vel 10% stun kjekt? Bruker jo fire blast veldig ofte.

6780935[/snapback]

 

10% sjangse for stun på en spell man aldri bruker i større instances er ikke verdt det imo. Om du vil fortsette å ha max frost hadde jeg tatt de 5 poengene du har i impact og putta dem på improved blizzard, arcane sublety og siste poenget hadde jeg putta på arcane focus.

 

Må bare si at om du skal kjøre PvP vil jeg heller anbefale deg å gå fire/arcane.

Noe som dette: PvP build

Da får du imp counter spell som er GULL verdt i PvP. Du får PoM + pyro som er meget greit for deg som ikke har så godt gear men likevel vil dishe ut litt skade.

Du får Blastwave, instant's = win i PvP

Lenke til kommentar

Tja, det er mye fjonge greier i Arcane, og folk gjør vanligvis mer enn bare PvP eller bare PvE. Subtlety hjelper litt på når folk løper rundt i tier 1/2 med innebygd FR, Clearcasting reduserer teoretisk sett manakostnadene med 10%, Counterspell er kanon mot alle casters, PoM kan brukes med Pyro/Flamestrike/Sheep alt ettersom hva du trenger å knerte..

 

Og, det er lettere å samle sammen +fire/frostdmg enn +dmg/healing, og førstnevnte kommer med større verdier.

 

Edit: Magic absorption var glimrende for å regenerere mana før elementals fikk både magisk og fysisk skade. På med +200 FR-gear, fly til Arathi og samle sammen et par elementals der, så kunne du fylle backpacken med conjured water uten å måtte drikke eller bruke Evocation. :)

Lenke til kommentar
Shatter?  :ermm:

 

Frost eier i pvp imo. Mye bedre kontroll og god burst dmg med shatter. Skal du gå pvp så vil jeg heller satse elemental. arcane = pve imo.

 

 

6781737[/snapback]

 

Er enig i at frost er bra til PvP og.(shatter<3) Og at elemental nok er noe av det råeste om man får det til.

MEN elemental spec krever mer skills og godt gear imo. Derfor anbefalte jeg han som er lvl 55 og ikke er i noen endgame guild å gå fire/arcane som jeg syns er en god spec om man nettop har dinget 60 og skal ut i bg's med bare blues.

 

Å si at Arcane kun er til PvE syns jeg er rart når f.eks imp CS er den beste spellen vi har mot casters. Og som Psilo sier så er en PoM Pyro/flamestrike/sheep meget hendig i PvP

Lenke til kommentar

MEN elemental spec krever mer skills og godt gear imo. Derfor anbefalte jeg han som er lvl 55 og ikke er i noen endgame guild å gå fire/arcane som jeg syns er en god spec om man nettop har dinget 60 og skal ut i bg's med bare blues.

 

6781885[/snapback]

 

Vel. Kjører frostbuild selv med bare blues (dvs. har fått 3 epics etterhvert), og har overhodet ikke noe problemer med det. Faktisk så er den beste spellen jeg har i BG Ice Barrier. Den har reddet meg uttallige ganger. Istedet for å være en død mage så kommer jeg meg unna slik at jeg får spist og drukket litt før jeg hiver meg inn i kampen igjen.

 

Slik jeg ser det, etter at cross-bg har kommet, så er BG honorpoints only. Jo mere honorpoints, jo bedre er det. Og da gjelder det å holde seg i live nær kampområdet så mye som mulig.

 

Skills er alfa og omega. Men man må ikke nødvendigvis være full av epics for å gjøre det godt i BG.

Lenke til kommentar

Jeg kjører dette elemental buildet, og er ganske fornøyd med det. Det har selvfølgelig sine svakheter. Mangler f.eks imp counterspell, winter's chill og iceblock som alle er fine talents. Winter's chill er selvfølgelig PvE skill, men jeg er så heldig å ha noen mager i guildet mitt som har dette talentet og da får jeg nyte det uten å bruke talents der :cool: Mangelen på iceblock gjør at jeg virkelig lever opp til navnet glass-canon. Får jeg aggro er jeg avhengig av raske healers for å ha noe sjanse for å overleve. Imp counterspell er jo som sagt tidligere i tråden finfin i PvP, og jeg må innrømme at jeg savner denne når jeg spiller PvP.

 

Kan jo nevne at jeg på magen spiller mest PvE. Jeg tilbringer mye tid i MC, og der fungere faktisk fire spells på de fleste mobs for de som ikke visste det. Bruker å kjøre fire på trash og frost på bosser for ikke å gå tom for mana halvveis ut i fighten. Når jeg ikke raider med guildet holder jeg på med litt PvP. Er mye i AV da jeg er på jakt etter en finfin offhand man får på exalted rep med stormpike :D Her fungere også buildet ganske bra.

 

Og så er det jo kanskje en idé å vise dere dette buildet da:

 

30fire 21frost

Endret av howard-
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvor er det blitt av den gode gamle og glimrende low-level AoE- grind guiden psilocybe satt sammen?

Jeg skal til med å begynne på det, men trenger en liten "oppfriskining" :p

 

Om den har forsvunnet ut av systemet, er den noen som har tips til i hvilken level man kan begynne (20-ish), hvilke frost- talenter man skal velge (før man starter og underveis) osv ?

 

Thxuu!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...