Gå til innhold

Mage - tråden, diskuter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg syns 21/30/0 funket svært bra i PvP. PoM og Imp. Counterspell er særdeles bra, spesielt kombinert med Pyroblast og Blast wave. Mye skade på kort tid. Har respeccet til frost selv, men det var utrolig dølle greier.

 

Evt. kan du jo prøve en elementalbuild. Shatter + Ignite er jo ikke akkurat en dårlig kombinasjon.

7185524[/snapback]

Takk for svar. Du kunne vel ikke linket til en build?

Er til en kamerat forresten. :)

Lenke til kommentar
http://www.wowhead.com/?talent=kZxgh0cZVVGcobtVo

 

Frost ftw. Ice barrier, Shatter, Ice Block, Cold Snap, Frostbite... masse godis. For rene PvP mages er frost veien å gå i min mening. Man får så kontroll at det er helt sykt.

7187638[/snapback]

 

En grei build, men en del unødvendige talents for en frost pvp mage. Deriblant Winters chill, imp scorch som er helt unødvendig for en pvp frost mage vil jeg si. Skaff impact, ignite og incinerate, og eventuelt imp firebalst fra fire treet. Fra frost treet er imp coc et must.

 

God frost pvp elemental build:

http://www.wowhead.com/?talent=RZVxGZVAGfobtho

 

Slenger med en meget kapabel fire pvp build i samme slengen:

http://www.wowhead.com/?talent=RZtgMzf0uxVhGoo0t

 

:)

Lenke til kommentar

Vel, nå respeccet jeg nettopp bort fra frost og til 21/30/0, og det var som natt og dag. Greit nok, jeg har Eye of Flame og Atal'ai gloves of fiery wrath med +20 firedmg (+56 firedmg totalt), men hovedsakelig er det generell +dmg jeg har.

 

Frostspeccet hadde jeg frostbolts som hittet for 700-800. Nå bruker jeg scorch, 1 sekund kortere castingtid, og de hitter for 500-600. Joda, man har mer kontroll med frost, men det hjelper lite når man har ørti klasser som fint gjør skade uten å være i melee-range.

Lenke til kommentar
Vel, nå respeccet jeg nettopp bort fra frost og til 21/30/0, og det var som natt og dag. Greit nok, jeg har Eye of Flame og Atal'ai gloves of fiery wrath med +20 firedmg (+56 firedmg totalt), men hovedsakelig er det generell +dmg jeg har.

 

Frostspeccet hadde jeg frostbolts som hittet for 700-800. Nå bruker jeg scorch, 1 sekund kortere castingtid, og de hitter for 500-600. Joda, man har mer kontroll med frost, men det hjelper lite når man har ørti klasser som fint gjør skade uten å være i melee-range.

7190069[/snapback]

 

 

Hei Psilocybe. Åssen ser denne 21/30/0 builden din ut satt opp i talentreet?

Kunne du vist meg det?

 

Takker på forhånd. :)

Lenke til kommentar
Prøvde også frost i en veldig kort periode, men damagen med mitt gear ble for dårlig.

 

Frostbolts hitta for 600ca, mens nå hitter fireballene min for rundt 1k med imp scorch debuff :D Elsker fire :love:

7190260[/snapback]

 

Kan nok være at frostbuild i pvp krever en viss standard på utstyret. Kjører selv pure frost, noe jeg trives veldig godt med. Både i pvp og pve. Har en del +dmg selvsagt (alt i alt 325), og frostboltene mine hitter i overkant av 900 uten crit. Critter bortimot 30% av tiden (+5% på gear). Så det sier seg selv at selv jeg som frostmage gjør en del skade. Men ikke på nær så mye som en firebuild ville ha gjort. Men igjen, jeg foretrekker den kontrollen en frostbuild gir meg. For ikke å snakke om uttallige ganger ice barrier berger meg ut av situasjoner hvor jeg normalt sett ville ha krepert (med firespec).

 

Har fundert veldig lenge på fire, men har vært frostmage fra dag 1. Og har tilvendt meg den spillestilen og de begrensninger som frost kan gi i pvp (og i pve for den saks skyld).

 

Nå har jeg forøvrig ikke satt meg så veldig mye inn i talenttreet som kommer i Burning Crusade. Hvordan frost blir i forhold til fire eller arcane vet jeg ikke. Mulig at fire blir enda bedre i Burning Crusade slik at en respec alikevel blir nødvendig.

Lenke til kommentar

Har i hele dag testet ut en 17/34/0 build for å se hvordan dette fungerer i praksis. Og jeg sier takk, men nei takk. Mulig dette skyldes at jeg det siste halvåret har tilvendt meg en pure frost build til de grader, men dette var skremmende dårlig.

 

Fire gjør en del mere skade, det skal jeg ikke nekte for. En normal hit ligger på rundt +220 dmg, en crit skulle tilsi + 440dmg. Dette i forhold til mitt gear, men det hjelper lite når overlevelsesraten i combat synker så det griner. For ikke å snakke om den økte manabruken.

 

Ja takk. Mindre skade, økt kontroll og ikke minst Ice Barrier :thumbup:

 

Mulig en firebuild passer bedre hos horde siden, hvor en får en god del mere støtte fra sin medspillere. Men for meg som alliance så må jeg i det store og hele stole kun på meg selv. Og da passer frost vesentlig mye bedre.

Lenke til kommentar
Ice Block og Shatter er nesten et must om man liker å ta 2-3 folk om gangen.

7199019[/snapback]

Voidim sine "Enter the Void" 1 & 2 er herlige studier i dette. Med flott klipping og bra musikk (er svak for electronica). Et studium i kontroll og mana effektivitet (7 på rad - null problem).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...