Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herr Brun og Killswitch: På sesjon ble jeg erklært 'ikke tjenestedyktig i fredstider'. Førstegangstjenesten er dermed av eget initiativ; jeg kunne ha sluppet om jeg ville selv.

Valkyria: SBBN var ikke et av mine valg. Hadde GSV og panser som valg, men havnet i SBBN.

 

Kan prøve å ringe VPV på mandag. Noe spesielt jeg bør be om?

Og når du nå har fått dokumentert at du er tjenestedyktig, så er du igjen pliktig å gjennomføre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og så er det videre til Gardermoen Militære Flystasjon hvor dere blir flydd nordover. Det er ingen mattilbud på GMF med unntak av en cola-automat, så hør på befalet og smør matpakke/ta med en baguett til Gardermoen. Det er som regel noen timer å vente der i en kjedelig gymsal med film på lerrett.

Lenke til kommentar

Husk at hard tjeneste =/= fet tjeneste.

Om du har en troppsjef som elsker å ha ekstramarsjer på kveldstid, pushups til du spyr på oppstillingsplass og en dag dere ikke får mat i uken, så kan den grønne tjenesten likevell bestå av rævstilling og øve på hurtig deployering av relè.

For etter det jeg har hørt gjør ikke noen tropper i SBBN noe annet enn å sette opp relèer og sitte vakt i stabsposisjoner på øvelser. SBBN er aldri ved fronten.

Lenke til kommentar

"Hardhet" kommer vel litt an på hvordan du definerer det. Kommando gjør mest fysisk, men radio og tele er mer selvstendig. Noe særlig action får du ikke uansett, med mindre du er heldig og får en del markøroppdrag, noe vi gjorde.

Skal sies at det er ikke alle troppene som klarer å brenne ned en snøskuter da :p

Det slår ikke jerrykanne på batteriet i en Hägglunds 206 i vedlikeholdshallen.

Lenke til kommentar

Ja, det jeg trodde. Men om det er realistisk å få bytte avdeling, har jeg absolutt lyst til dette. Håper på GSV, hvis ikke 2 bat. panser. Andre action-fyllte plasser jeg kan spørre om?

 

Går man 3-mila i rekrutten, eller senere når man har havnet på avdeling?

Veldig realistisk å få bytte avdeling. Ble opprinnelig kalt inn til Luftforsvaret, men ringte pent VPV og forklarte dem at 2 BN var en, for meg, mer givende tjeneste og så var den biffen i orden. Snille folk der, så er bare å ringe. (Hvis det er plass selvsagt.)

Lenke til kommentar

Husk at hard tjeneste =/= fet tjeneste.

Om du har en troppsjef som elsker å ha ekstramarsjer på kveldstid, pushups til du spyr på oppstillingsplass og en dag dere ikke får mat i uken, så kan den grønne tjenesten likevell bestå av rævstilling og øve på hurtig deployering av relè.

For etter det jeg har hørt gjør ikke noen tropper i SBBN noe annet enn å sette opp relèer og sitte vakt i stabsposisjoner på øvelser. SBBN er aldri ved fronten.

et er ikke helt sant, jeg er i SBBN atm og på nato-øvelsen stilte en av knutepungtene i front (eller, dem skulle det, men ble tatt ut før etablering).

 

SBBN er ikke veldig hardt fysisk, stemmer det. Men vil man ha hard fysisk aktivitet går det ann å trene på fritiden.

 

 

Velvel, da er permen min slutt, reiser opp til bardufoss om 15 min :0

Endret av Dj_Evelen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...